• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min absolut favorit Tudor!! Men den är stor. Hur stor handled har du? Hur tycker du den känns att bära?
Den är kanonbra! Stor och stor, den känns och bärs som en 40mm men tycker du att det med är stort så är det klart.
Jag har 18cm runt handleden, och bär både smått och stort 😬
Här är en bild med lite avstånd eftersom klockorna alltid ser stora ut i närbilder.
4B9236C1-972B-45C7-9EB5-CED26A4C33E4.jpeg

Den är verkligen skön att bära. Lätt den skönaste dykaren jag har haft, och fantastisk länk som gör att man enkelt får till den perfekte sizen! Kan varmt rekommendera att du testar en.

En bild på när jag tog in Bronzo mot idag
38DA297F-D8B0-4162-AFD5-34C8C6D2A0B3.jpeg
Herregud, den har helt slitit bort den blå tröjan!
Jag är så kluven, gillar ju egentligen patinan men den är så fruktansvärt bra i originalfärg.Måste erkänna att jag helst skulle sett den stabil i nyansen. Kanske ska inse att borstat helguld är det jag allra helst skulle velat ha?

• Like
Reactions: iko
Herregud, den har helt slitit bort den blå tröjan!
Jag är så kluven, gillar ju egentligen patinan men den är så fruktansvärt bra i originalfärg.Måste erkänna att jag helst skulle sett den stabil i nyansen. Kanske ska inse att borstat helguld är det jag allra helst skulle velat ha?
Hehe..jag gillar verkligen att den går under radarn..har testat helguld 2 gånger och insett att det inte är min grej..men denna är jag grymt nöjd med

Upplevde den som "för lätt" när jag testat den. Men jag antar att det likt mindre tavlor är en vanesak.
Ja, vikt liksom storlek är en ren vanesak. Men problemet är om man varvar klockor med markant olika vikt, då det tar ett par dagar att vänja sig vid en tung klocka. Går man från titan på länk under 100g till något tungt så kan det lätt bli att man känner "satan, vad tung den är" och den därmed riskerar att åka ut. Min erfarenhet... men alla är nog inte så viktkänsliga som jag då det skrivs rätt lite om det.

Ja, vikt liksom storlek är en ren vanesak. Men problemet är om man varvar klockor med markant olika vikt, då det tar ett par dagar att vänja sig vid en tung klocka. Går man från titan på länk under 100g till något tungt så kan det lätt bli att man känner "satan, vad tung den är" och den därmed riskerar att åka ut. Min erfarenhet... men alla är nog inte så viktkänsliga som jag då det skrivs rätt lite om det.
Efter lite ytterligare test så instämmer jag helt klart med att det är en vanesak. Däremot funderar jag på hur den kommer sitta på handleden iom att claspen är väldigt lång. Ni som har den, hur har ni upplevt den efter att ni tagit bort ett par länkar?

Efter lite ytterligare test så instämmer jag helt klart med att det är en vanesak. Däremot funderar jag på hur den kommer sitta på handleden iom att claspen är väldigt lång. Ni som har den, hur har ni upplevt den efter att ni tagit bort ett par länkar?
Claspen upplever jag inte som ett problem men däremot så behövs det en halvlänk för att få till passformen på länken.
Anmärkningsvärt att inte Tudor inkluderar det från början.
Förhoppningsvis så kanske du hamnar rätt i storleken så slipper du det bekymret.

Jag har kollat runt lite hos urmakare i Stockholm, nästan ingen vill göra det även om det är ETA så måste dom ha Rolex boettöppnare och sen är det specifika delar och packningar som dom inte har.
Har servat en vintage hos dr watch, blev bra och något billigare

När man väl upplevt Hans Wildorfs omfamnande magi känns andra märken inte lika på hugget!
Haha. Nä, det är nog sant. Min Seiko Alpinist går plus nästan 10s per dag (stört mkt för mig även om det är inom specs). Hade en stålsub tidigare som låg där mitt emellan, fast där med okänd servicehistorik så jag ska inte döma den för hårt. Men detta var ju oerhört imponerande 👌🏻😃 Har haft den på handleden hela dagarna men inte på nätterna, då den har legat på sängbord med urtavlan uppåt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp