Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Herregud, den har helt slitit bort den blå tröjan!En bild på när jag tog in Bronzo mot idag![]()
Gillar patinan. Det roliga med brons är ju att den ger en ganska unik patina. Skulle inte köra OWG med den men klart roligt att ha.En bild på när jag tog in Bronzo mot idag![]()
Hehe..jag gillar verkligen att den går under radarn..har testat helguld 2 gånger och insett att det inte är min grej..men denna är jag grymt nöjd medHerregud, den har helt slitit bort den blå tröjan!
Jag är så kluven, gillar ju egentligen patinan men den är så fruktansvärt bra i originalfärg.Måste erkänna att jag helst skulle sett den stabil i nyansen. Kanske ska inse att borstat helguld är det jag allra helst skulle velat ha?
OWG är nog lite magstarkt kan jag hålla med omGillar patinan. Det roliga med brons är ju att den ger en ganska unik patina. Skulle inte köra OWG med den men klart roligt att ha.
En bild på när jag tog in Bronzo mot idag![]()
Den är fantastisk och blir ju bara snyggare och snyggareEn bild på när jag tog in Bronzo mot idag![]()
Håller helt medDen är fantastisk och blir ju bara snyggare och snyggare![]()
Ja, vikt liksom storlek är en ren vanesak. Men problemet är om man varvar klockor med markant olika vikt, då det tar ett par dagar att vänja sig vid en tung klocka. Går man från titan på länk under 100g till något tungt så kan det lätt bli att man känner "satan, vad tung den är" och den därmed riskerar att åka ut. Min erfarenhet... men alla är nog inte så viktkänsliga som jag då det skrivs rätt lite om det.Upplevde den som "för lätt" när jag testat den. Men jag antar att det likt mindre tavlor är en vanesak.
Ja kom igen nuBehöver 3 Tudor till. En varje dag.
![]()
Jag gör mitt bästaJa kom igen nukan ju inte bara jag som skall ha 7
![]()
Panda e finJag gör mitt bästafunderar på en chrono panda
![]()
En svart och en vit så behövs bara en till sen juJag gör mitt bästafunderar på en chrono panda
![]()
Efter lite ytterligare test så instämmer jag helt klart med att det är en vanesak. Däremot funderar jag på hur den kommer sitta på handleden iom att claspen är väldigt lång. Ni som har den, hur har ni upplevt den efter att ni tagit bort ett par länkar?Ja, vikt liksom storlek är en ren vanesak. Men problemet är om man varvar klockor med markant olika vikt, då det tar ett par dagar att vänja sig vid en tung klocka. Går man från titan på länk under 100g till något tungt så kan det lätt bli att man känner "satan, vad tung den är" och den därmed riskerar att åka ut. Min erfarenhet... men alla är nog inte så viktkänsliga som jag då det skrivs rätt lite om det.
Claspen upplever jag inte som ett problem men däremot så behövs det en halvlänk för att få till passformen på länken.Efter lite ytterligare test så instämmer jag helt klart med att det är en vanesak. Däremot funderar jag på hur den kommer sitta på handleden iom att claspen är väldigt lång. Ni som har den, hur har ni upplevt den efter att ni tagit bort ett par länkar?
Vet att det snackats om innan, tror det var kring 7-8 även då.Hej!
Fick pris av AD att serva 79220 (ETA) det skulle kosta 7000kr. Kändes dyrt, vad har ni övriga för erfarenheter?
Mvh
Ser ut att stämma med priset jag fick. 5900+1400 för ny krona.Hej!
Fick pris av AD att serva 79220 (ETA) det skulle kosta 7000kr. Kändes dyrt, vad har ni övriga för erfarenheter?
Mvh
Klockmaster Globen tar t.ex inte emot Tudor med ETA har försökt men gick inte.Hur är det med ”vanlig” urmakare hos tex klockmäster kan inte dom serva? Är väl ett vanligt ETA egentligen.
Grattis och varmt välkommen!Min första Tudor-torsdag. Känns stort![]()
Tack! Sjukaste tidshållingen, +1s på fyra dygn :-OGrattis och varmt välkommen!![]()
Tack! Sjukaste tidshållingen, +1s på fyra dygn :-O
Haha. Nä, det är nog sant. Min Seiko Alpinist går plus nästan 10s per dag (stört mkt för mig även om det är inom specs). Hade en stålsub tidigare som låg där mitt emellan, fast där med okänd servicehistorik så jag ska inte döma den för hårt. Men detta var ju oerhört imponerandeNär man väl upplevt Hans Wildorfs omfamnande magi känns andra märken inte lika på hugget!
Tack! Sjukaste tidshållingen, +1s på fyra dygn :-O
Breitling-verk i den därNär man väl upplevt Hans Wilsdorfs omfamnande magi känns andra märken inte lika på hugget!
Den detaljen svider lite. Med tanke på att jag tycker mycket illa om Breitling-klockorBreitling-verk i den därmen visst, Tudor har gjort vissa modifieringar och sen handlar det ju också om regulering från fabrik. Men, ja! har varit mycket nöjd med tidshållningen på dom Tudor jag haft (inkl samma Chrono).
Man kan tycka illa om deras design, men det är svårt att tala illa om dess påverkan historiskt, och om deras verk som inte är kattpiss!Den detaljen svider lite. Med tanke på att jag tycker mycket illa om Breitling-klockor![]()