• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ohemlig

Omega
detta band från erikas original känns som gjort för LHD:n! Det beiga sträcket prickar indexens fakepatina med 100%! Någon som har bra tips på band till pelagosmodellerna?
C0124ED0-F2E6-4F33-84F3-B89EEE534430.jpeg
4F2F2B71-211D-428E-9FC7-54920A9150E9.jpeg
4345E2A8-3420-4707-A9F3-6ACFF618D043.jpeg
Grymt snyggt! Varit sugen på ett ericas men är lite rädd att det ska bli ”topptung” om du förstår vad jag menar:) bygger den mycket under klockan?

Deskdiversthlm

Audemars
Grymt snyggt! Varit sugen på ett ericas men är lite rädd att det ska bli ”topptung” om du förstår vad jag menar:) bygger den mycket under klockan?
Ingenting imho. Iom att den är elastisk och går att spänna åt till perfekt passform så sitter den alltid bra.
Bjuder på samma bild som finns med i Erika's Intstalicious 😉
7FEEAF64-1D23-4EBD-B26F-20B456BA59DF.jpeg

rambo_amadeus

Audemars
Ni som har Jubilee till BB58, funderar på ett från Uncle Straps så man kan använda original spännet, men kan inte bestämma mig för brushed eller brushed/polished. Ge mig några bilder😍
6C50B671-CF4D-40FA-B3C8-DF7795B9C13B.png
Jag hade också svårt att bestämma mig. Valde till slut att gå på borstad (sidorna är dock polerade). Tycker det gav klockan ett mer tooligt utseende (vilket var det jag var ute efter). - Ska se om jag hinner ta några bilder lite senare idag. Två bilder från arkivet.
6E5F6747-40B5-4AEA-A156-1C4E7A9C7ABF.jpeg
1EEC98E1-4657-46F3-AB8A-E3EED8FD314C.jpeg

Deskdiversthlm

Audemars
Ok, det låter som jag verkligen, verkligen, behöver åka och titta på en Pelagos. Hur många dykarklockor får man ha? Jag har ett Padi "open water" cert från någon gång på mitten av 90-talet tror jag....
Om du inte testat innan så skulle jag göra det. Känns lite som en vattendelare där många föredrar HEV och det gamla spännet. Men för mig med mindre handleder där den g:a både ger överhäng och blir topptung så är den perfekt.

Antal dykarur man får ha beror på vem du frågar 😉
F8B891EF-7567-4E28-8968-985C1FC79445.jpeg

MaiPenRai

Cartier
Pratade precis med Bergströms i Malmö. De har Pelagos 39 hemma för omgående leverans om det är någon som är intresserad.
Jag ville gärna köpa den, men fick till svar att den endast säljs i butik.

Är det någon här som vet varför de inte skickar klockor?

Senast ändrad:

Ahlgren_K

Omega
Pratade precis med Bergströms i Malmö. De har Pelagos 39 hemma för omgående leverans om det är någon som är intresserad.
Jag ville gärna köpa den, men fick till svar att den endast säljs i butik.

Är det någon här som vet varför de inte skickar klockor?
Skulle tro för att de vill att klockorna ska stanna i närområdet. Åtminstone var det vad de sa för ett par år sedan när jag ställde mig i kö på en BB58.

Topp