• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Aaaaah! Torsdag 😍

image.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ni som har Jubilee till BB58, funderar på ett från Uncle Straps så man kan använda original spännet, men kan inte bestämma mig för brushed eller brushed/polished. Ge mig några bilder😍
6C50B671-CF4D-40FA-B3C8-DF7795B9C13B.png
Jag hade också svårt att bestämma mig. Valde till slut att gå på borstad (sidorna är dock polerade). Tycker det gav klockan ett mer tooligt utseende (vilket var det jag var ute efter). - Ska se om jag hinner ta några bilder lite senare idag. Två bilder från arkivet.
6E5F6747-40B5-4AEA-A156-1C4E7A9C7ABF.jpeg
1EEC98E1-4657-46F3-AB8A-E3EED8FD314C.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ok, det låter som jag verkligen, verkligen, behöver åka och titta på en Pelagos. Hur många dykarklockor får man ha? Jag har ett Padi "open water" cert från någon gång på mitten av 90-talet tror jag....
Om du inte testat innan så skulle jag göra det. Känns lite som en vattendelare där många föredrar HEV och det gamla spännet. Men för mig med mindre handleder där den g:a både ger överhäng och blir topptung så är den perfekt.

Antal dykarur man får ha beror på vem du frågar 😉
F8B891EF-7567-4E28-8968-985C1FC79445.jpeg
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Pratade precis med Bergströms i Malmö. De har Pelagos 39 hemma för omgående leverans om det är någon som är intresserad.
Jag ville gärna köpa den, men fick till svar att den endast säljs i butik.

Är det någon här som vet varför de inte skickar klockor?
 
Senast ändrad:

Ahlgren_K

Omega
Pratade precis med Bergströms i Malmö. De har Pelagos 39 hemma för omgående leverans om det är någon som är intresserad.
Jag ville gärna köpa den, men fick till svar att den endast säljs i butik.

Är det någon här som vet varför de inte skickar klockor?
Skulle tro för att de vill att klockorna ska stanna i närområdet. Åtminstone var det vad de sa för ett par år sedan när jag ställde mig i kö på en BB58.
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Din? Tjaa du gick ju omkring med "min" Explorer länge nog 😉
Tack så mycket, gillar den skarpt, velade ruskigt länge men det blir ett bra komplement till bl a Explorern. Om du inte vill byta den mot din 16570(?) 😝

Haha, sant.. det blev paybacktime nu😅
Älskar kontrasterna mellan det kritvita och svarta.
Hoppas kunna lägga vantarna på en i framtiden men tills dess får jag dregla i denna tråden😊
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Skulle tro för att de vill att klockorna ska stanna i närområdet. Åtminstone var det vad de sa för ett par år sedan när jag ställde mig i kö på en BB58.
Är väl helt rimligt att den naturliga frågan borde vara "varför skulle de skicka?" när det gäller en reguljär butik utan ehandel? Mer potentiella problem, extra kostnader, större risker, flera detaljer som en ehandlare har vana att hantera och tagit med i sin affärskalkyl men som skapar större exponering för en vanlig butik. Lägg därtill att det dränerar attraktiviteten för den fysiska butiken om alla de hypade bitarna de faktiskt lyckas få tilldelning på rinner ut bakvägen, även om det genererar kortsiktigt snabbare försäljning. Varför ska man som kund gå in hos Bergströms på Södergatan när de aldrig har de attraktivaste klockorna hemma? Därmed urholkar de sina chanser att skapa försäljning genom att möta kunderna, exponera dem för det utbud de har i butik och skapa kundrelationer. Det är ju långsiktigt hål i huvudet att ge bort en av de få fördelarna de har på en allt svårare marknad.
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Är väl helt rimligt att den naturliga frågan borde vara "varför skulle de skicka?" när det gäller en reguljär butik utan ehandel? Mer potentiella problem, extra kostnader, större risker, flera detaljer som en ehandlare har vana att hantera och tagit med i sin affärskalkyl men som skapar större exponering för en vanlig butik. Lägg därtill att det dränerar attraktiviteten för den fysiska butiken om alla de hypade bitarna de faktiskt lyckas få tilldelning på rinner ut bakvägen, även om det genererar kortsiktigt snabbare försäljning. Varför ska man som kund gå in hos Bergströms på Södergatan när de aldrig har de attraktivaste klockorna hemma? Därmed urholkar de sina chanser att skapa försäljning genom att möta kunderna, exponera dem för det utbud de har i butik och skapa kundrelationer. Det är ju långsiktigt hål i huvudet att ge bort en av de få fördelarna de har på en allt svårare marknad.
Säkert sant.
Dock ett problem för oss som inte bor i närheten av just nämnda AD.
 
Topp