• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny vecka nya möjligheter får se om det händer något i klocklådan denna vecka också😁
E7794E29-0886-4ED4-9071-399E6B3545A8.jpeg

Tjena allesammans!

Någon som har nå bra tips/rekommendationer på bra läderband till 58orna? Har sneglat lite mot Watchgecko, Royalstraps och Bark&Jack. Är ute efter något brunt/ljusbrunt vintage liknande. Quick release på springbarsen är att föredra. Jag fullständigt avskyr när banden blir för långa och flärpen går varvet runt....I-landsproblem jag vet.... :) M.ao lite kortare variant är på radarn, såg att Royal hade något liknande tillgängligt.

Några tankar :) ?
Bark a& Jack leverarar dessvärre inte till Sverige längre pga Brexit fick jag till svar när jag försäkte beställa därifrån för ett par månader sedan. :confused:

ETA brukar generellt vara billigare. Inhouse ingår i verkutbytesprogrammet så vid service byter de verket (vad jag förstått det som).
Sett till pris så skulle jag säga Vanguard. Men RubberB och Everest är nog snäppet vassare (men även rätt mycket dyrare)
Har hört att ETA ligger på 7K så vad ligger då IH på, 10K?? Känns dyrt med tanke på nypriset på själva klockan. Kostar det inte typ 10K att serva en rolle?

Har hört att ETA ligger på 7K så vad ligger då IH på, 10K?? Känns dyrt med tanke på nypriset på själva klockan. Kostar det inte typ 10K att serva en rolle?
5,9 kSEK + vissa delar såsom krona, kostar det att serva ETA. Vill du veta mer exakt så är det bäst att ringa till Nymans.
Det stämmer att service för ex. Rolex (och många andra märken) ligger inom samma härad. Dessvärre är inte servicekostnaden i proportion till priset.
Tidlösa ur tar från 5,9kSEK för service av automatiska ur. Det betyder att du ex. kan köpa en ny Hamilton för mindre pengar än servicekostnad. Men nu är vi off topic.

När vi snackar om detaljer som försvinner så försvinner det blå på min krona (Chrono Heritage) i samma takt som Sverige lyckas bilda regering, dock inte i samma takt som UK byter Premiärminster!

Det gör mig dock absolut ingenting!
A1D1DD01-D5EF-494C-A3F8-4615F113FA92.jpeg

Ett lumeshot på 39:an
CA6CE4D0-1401-4C6F-B45B-8FACDEC00E11.jpeg
Tyckte länge att den blå BB58:an är den bästa moderna Tudor gjort och grymt mycket pang för pengen.
Tveksam som få till P39:an, men den växer varje dag. Utöver passform och komfort så är den mörka nyansen från titaniumet "the dot over the i".
Vet fortfarande inte hur jag skulle ställa mig till om det skulle komma ett samtal om en FXD och 39:an sitter ju helt klart bättre, men designen på FXD'n är oslagbar.

Däremot gör den uppdaterade specen för en marginell peng över 58:an Pelagosen till ett bättre val. Det jag däremot saknar på Pelagosen är stop:et kl 12 på vridringen.
Men oavsett båda är grymt bra klockor.

73F0149B-DF5A-42FD-B250-1BDC59F3B1F8.jpeg E0432C03-2706-470F-A0A4-2DC35D5D5FA3.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp