• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Denna är för jäkla bra alltså!

8596CCA3-67DB-4AAC-88E2-5584DFE0C552.jpeg
3EC629EB-D8F8-4E56-92BB-E28773F60D57.jpeg

Förstår fortfarande inte varför det skulle skilja I längd. Det är ju inte som att det finns stora besparingar på 0.1 mm…

Säker på att stiften var original?
Ett längre bandstift kräver mer för att lossa så det blir säkrare. Därför man brukar använda det för läder och nato. På länk kan man inte använda lika långa pga endlinks som blockerar på ett vis.

Det blev en jävligt dålig förklaring, är logiskt i mitt huvud men vet inte hur jag ska formulera det.. någon annan får kanske ge sig på det. :D

Ett längre bandstift kräver mer för att lossa så det blir säkrare. Därför man brukar använda det för läder och nato. På länk kan man inte använda lika långa pga endlinks som blockerar på ett vis.

Det blev en jävligt dålig förklaring, är logiskt i mitt huvud men vet inte hur jag ska formulera det.. någon annan får kanske ge sig på det. :D
Helt med på tankegången, även om Nato borde vara det absolut säkraste bandet för en klocka

Tjena allesammans!

Någon som har nå bra tips/rekommendationer på bra läderband till 58orna? Har sneglat lite mot Watchgecko, Royalstraps och Bark&Jack. Är ute efter något brunt/ljusbrunt vintage liknande. Quick release på springbarsen är att föredra. Jag fullständigt avskyr när banden blir för långa och flärpen går varvet runt....I-landsproblem jag vet.... :) M.ao lite kortare variant är på radarn, såg att Royal hade något liknande tillgängligt.

Några tankar :) ?

Tjena allesammans!

Någon som har nå bra tips/rekommendationer på bra läderband till 58orna? Har sneglat lite mot Watchgecko, Royalstraps och Bark&Jack. Är ute efter något brunt/ljusbrunt vintage liknande. Quick release på springbarsen är att föredra. Jag fullständigt avskyr när banden blir för långa och flärpen går varvet runt....I-landsproblem jag vet.... :) M.ao lite kortare variant är på radarn, såg att Royal hade något liknande tillgängligt.

Några tankar :) ?
Jag la själv precis en beställning från Barton watch bands. Har inte fått banden än så ska inte uttala mig om kvaliteten. Men finns iaf quick release och möjlighet att välja mellan olika längder.

• Like
Reactions: AoL
Jag la själv precis en beställning från Barton watch bands. Har inte fått banden än så ska inte uttala mig om kvaliteten. Men finns iaf quick release och möjlighet att välja mellan olika längder.

Appropå Barton: signa upp för deras Nyhetsbrev. I något av deras Nyhetsbrev klicka då på ”unsubscribe”. Ni kommer till en sida som frågar om ni är säkra och får rabatt om man stannar kvar på mail-listan.
Har för mig det är 25% rabatt…

Edit. Det är 25%
6BAAB9E9-800C-4010-9D64-CB0BFD040603.jpeg

Tips… watchgecko säljer Vanguard och har just nu 20% med koden BLACKFRIDAY. Man ser ut att landa på drygt 1500kr för ett band. Har för mig att det blir billigare än att beställa direkt från Vanguard.

Tips… watchgecko säljer Vanguard och har just nu 20% med koden BLACKFRIDAY. Man ser ut att landa på drygt 1500kr för ett band. Har för mig att det blir billigare än att beställa direkt från Vanguard.
Brukar kosta 140 dollar från Vanguard har hittills aldrig fått betala några avgifter heller.
Tror Vanguard har någon rabatt just nu på blackweek

Brukar kosta 140 dollar från Vanguard har hittills aldrig fått betala några avgifter heller.
Tror Vanguard har någon rabatt just nu på blackweek
Ok, jag fick betala tull och moms när jag köpte via dem 🤷‍♂️ Det gick på nästan 400kr. Kanske blir samma isf, 112 USD + drygt 400kr i moms/tull. På WG blir det med rabatt 130euro (inkl tull/moms)

Är det någon som har koll på om service på
Inhouse är lika dyrt som eta?
Tar gärna emot tips vilket gummi som är bäst till bb, är det Vanguard som gäller?

Är det någon som har koll på om service på
Inhouse är lika dyrt som eta?
Tar gärna emot tips vilket gummi som är bäst till bb, är det Vanguard som gäller?
ETA brukar generellt vara billigare. Inhouse ingår i verkutbytesprogrammet så vid service byter de verket (vad jag förstått det som).
Sett till pris så skulle jag säga Vanguard. Men RubberB och Everest är nog snäppet vassare (men även rätt mycket dyrare)

• Like
Reactions: 308
Tillbaka
Topp