Jepp. Dom är olika långaNågon som vet om Tudor använder längre spring bars till textil- eller läderband kontra när dom sitter på länk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jepp. Dom är olika långaNågon som vet om Tudor använder längre spring bars till textil- eller läderband kontra när dom sitter på länk?
Varför skulle de vara olika långa?Jepp. Dom är olika långa
Upplever att bandstift avsedda för band/nato brukar vara längre för adderad säkerhet. Var dock osäker på hur det är för Tudor.Varför skulle de vara olika långa?
Varför skulle de vara olika långa?
Försökte använda bandstift från ett nato till en länk och det gick inte.Upplever att bandstift avsedda för band/nato brukar vara längre för adderad säkerhet. Var dock osäker på hur det är för Tudor.
Förstår fortfarande inte varför det skulle skilja I längd. Det är ju inte som att det finns stora besparingar på 0.1 mm…Försökte använda bandstift från ett nato till en länk och det gick inte.
Grym klocka!
Jepp originalFörstår fortfarande inte varför det skulle skilja I längd. Det är ju inte som att det finns stora besparingar på 0.1 mm…
Säker på att stiften var original?
Ett längre bandstift kräver mer för att lossa så det blir säkrare. Därför man brukar använda det för läder och nato. På länk kan man inte använda lika långa pga endlinks som blockerar på ett vis.Förstår fortfarande inte varför det skulle skilja I längd. Det är ju inte som att det finns stora besparingar på 0.1 mm…
Säker på att stiften var original?
Helt med på tankegången, även om Nato borde vara det absolut säkraste bandet för en klockaEtt längre bandstift kräver mer för att lossa så det blir säkrare. Därför man brukar använda det för läder och nato. På länk kan man inte använda lika långa pga endlinks som blockerar på ett vis.
Det blev en jävligt dålig förklaring, är logiskt i mitt huvud men vet inte hur jag ska formulera det.. någon annan får kanske ge sig på det.
You bet
Lidl Collection?
Ja det är det ju absolut! Men längre bandstift bör göra både nato och tvådelade band ännu säkrare. Krävs mer rörelse för att dom ska ploppa ur liksom.Helt med på tankegången, även om Nato borde vara det absolut säkraste bandet för en klocka
Jag la själv precis en beställning från Barton watch bands. Har inte fått banden än så ska inte uttala mig om kvaliteten. Men finns iaf quick release och möjlighet att välja mellan olika längder.Tjena allesammans!
Någon som har nå bra tips/rekommendationer på bra läderband till 58orna? Har sneglat lite mot Watchgecko, Royalstraps och Bark&Jack. Är ute efter något brunt/ljusbrunt vintage liknande. Quick release på springbarsen är att föredra. Jag fullständigt avskyr när banden blir för långa och flärpen går varvet runt....I-landsproblem jag vet.... M.ao lite kortare variant är på radarn, såg att Royal hade något liknande tillgängligt.
Några tankar ?
Appropå Barton: signa upp för deras Nyhetsbrev. I något av deras Nyhetsbrev klicka då på ”unsubscribe”. Ni kommer till en sida som frågar om ni är säkra och får rabatt om man stannar kvar på mail-listan.Jag la själv precis en beställning från Barton watch bands. Har inte fått banden än så ska inte uttala mig om kvaliteten. Men finns iaf quick release och möjlighet att välja mellan olika längder.
Weathered Brown Leather Quick Release | BARTON Watch Bands
Our Weathered Brown Leather Quick Release watch bands install in less time than it takes to shake a martini. Crafted from hand-selected top grain leather, this truly is "The Strap Your Watch Deserves." Pair this Weathered Brown Leather watch strap with our Silicone or Canvas Quick Release to...www.bartonwatchbands.com
Brukar kosta 140 dollar från Vanguard har hittills aldrig fått betala några avgifter heller.Tips… watchgecko säljer Vanguard och har just nu 20% med koden BLACKFRIDAY. Man ser ut att landa på drygt 1500kr för ett band. Har för mig att det blir billigare än att beställa direkt från Vanguard.
Vanguard Rubber Watch Strap for Tudor Black Bay 58 - Black
Please note that these straps are designed for the standard stainless steel models only and may not fit bronze, ceramic and SS925 versions. Vanguard Speciality Straps offer high-quality replacement rubber watch straps specifically for Tudor Black Bay 58 watches. Each Vanguard strap is crafted...www.watchgecko.com
Ok, jag fick betala tull och moms när jag köpte via dem Det gick på nästan 400kr. Kanske blir samma isf, 112 USD + drygt 400kr i moms/tull. På WG blir det med rabatt 130euro (inkl tull/moms)Brukar kosta 140 dollar från Vanguard har hittills aldrig fått betala några avgifter heller.
Tror Vanguard har någon rabatt just nu på blackweek
Det är nog samma om man får tull och moms.Ok, jag fick betala tull och moms när jag köpte via dem Det gick på nästan 400kr. Kanske blir samma isf, 112 USD + drygt 400kr i moms/tull. På WG blir det med rabatt 130euro (inkl tull/moms)
ETA brukar generellt vara billigare. Inhouse ingår i verkutbytesprogrammet så vid service byter de verket (vad jag förstått det som).Är det någon som har koll på om service på
Inhouse är lika dyrt som eta?
Tar gärna emot tips vilket gummi som är bäst till bb, är det Vanguard som gäller?