• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stressad? ;) Stor humor om någon annan på KS "hinner före", nu när du har varit så tydlig med att du står först på listan... ;)
Nej inte alls. Köper min på Rob oavsett. Men skulle vara kul att veta om den trillat in hos svensk ad isf borde den komma snart till Rob.
Att vara först på KS gör inget, det är den jobbiga väntan man vill bli av med

Nej inte alls. Köper min på Rob oavsett. Men skulle vara kul att veta om den trillat in hos svensk ad isf borde den komma snart till Rob.
Att vara först på KS gör inget, det är den jobbiga väntan man vill bli av med

Jag retas bara! :) Vet exakt hur det är. Själva jakten, letandet, kännandet och klämmandet är sjukt kul och en del av intresset. Men när man väl har bestämt sig och det bara är väntan kvar, så är det sjuuuukt segt! :)

1. Har de bytt från grön till blå lume?
2. Stör sig verkligen folk på fejkpatinan? Index och visare ser inte alls gulnade ut och exakt som de här bilderna är upplevde jag min röda black bay.
3. Här är en svart till salu.
http://forums.watchuseek.com/f30/fs...4.html#/forumsite/20758/topics/2485914?page=1
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Är det bara jag som stör mig en liten smula på att lume-dotten sitte på en röd triangel istället för en klassisk vit..... Många som säkert uppskattar den detaljen och jag antar att det är en medveten design, men jag stör mig lite på det...

Är det bara jag som stör mig en liten smula på att lume-dotten sitte på en röd triangel istället för en klassisk vit..... Många som säkert uppskattar den detaljen och jag antar att det är en medveten design, men jag stör mig lite på det...

Rätta mig om jag har fel men för Tudor är väl den röda triangeln minst lika klassisk som den vita. De har väl hämtat den från äldre Tudor-subar?

Min Tudor 7909 fick lämna för ett tag sen och blev genast sugen på något nytt för att fylla den tomma platsen i klocklådan. Hittade denna Tudor 7804 som är från tidigt/mitten av 50-talet, tycker verkligen om den. Det är något speciellt med 34mm Tudors från 50-60 talet :)
FullSizeRender.jpg

@Ernesto
Har haft min i typ en och en halv månad och är mycket nöjd med den.
Skall det vara något så är det att den kunde fått vara 1mm tunnare men inget jag stör mig på då jag i stort sett aldrig använder skjorta,
är inte den klockan jag skulle ha till det plagget.

Kan väl bjuda på ett par bilder som låg uppladdade
image_zpshlkftyrr.jpeg

Å en som visar hur den gått sedan jag ställde tiden vid månadsskiftet när jag ändrade datum (bilden är från igår om någon undrar över datumet)
image_zpsvf82qiwx.jpeg

@Ernesto
Har haft min i typ en och en halv månad och är mycket nöjd med den.
Skall det vara något så är det att den kunde fått vara 1mm tunnare men inget jag stör mig på då jag i stort sett aldrig använder skjorta,
är inte den klockan jag skulle ha till det plagget.

Kan väl bjuda på ett par bilder som låg uppladdade
image_zpshlkftyrr.jpeg

Å en som visar hur den gått sedan jag ställde tiden vid månadsskiftet när jag ändrade datum (bilden är från igår om någon undrar över datumet)
image_zpsvf82qiwx.jpeg

Tack! Uppskattas.

Var inne på Nymans Ur i Västerås idag. Fick bland annat prova nya Pelagos. Alldeles för hög för min smak, detta trots att jag har burit en relativt tjock Milgauss senaste veckorna. Bortser jag från höjden så tycker jag att den var riktigt fin.

Ser man den för vad det är: en sportklocka med 50 atm, så är den bra. Tyngden som många oroar sig över pga titanet var inget jag märkte. Kändes som en "vanlig" klocka på handleden.
image.jpeg
image.jpeg

Tillbaka
Topp