• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

image.png

Vad har tavlan för färg då?
Det är samma tavla somm BB röd.

Jag har en 93150 utan ändlänkar men den är inte till salu riktigt ännu.
Är det någon som kan tänkas ha en länk passande min Tudor sub 79090? Kan vara en Rolex 93150 eller vikt Tudorlänk, inte så noga.

Det är ett sant nöje att få vara en del av Klocksnack. På mindre än en timma kontaktade @Scaramanga mig med ett förslag på länk.
Nu vågar jag säga att min Tudor övergått från att vara en tillfällig lindring av mitt 5513/1680-sug till att ha en fast plats i min samling.

tudor 2.jpeg

På bild tycker jag den svarta ser alldeles för vintigefierad ut. Den röda kommer undan på ngt sätt, men med svart bezel blir det lite för mycket...
Jag fastnar allt mer för att köpa mig en Tudor Black bay Black och den senaste versionen tilltalar mig grymt. Men jag kan inte min Tudor historia så hjälp mig att förstå vad som är "vintigefierad". Och kan någon hjälpa mig att se skillnad mellan senast släppta modell med den som släpptes 2012.

Jag fastnar allt mer för att köpa mig en Tudor Black bay Black och den senaste versionen tilltalar mig grymt. Men jag kan inte min Tudor historia så hjälp mig att förstå vad som är "vintigefierad". Och kan någon hjälpa mig att se skillnad mellan senast släppta modell med den som släpptes 2012.
Vintagefierad menas nog gilt och den röda triangeln, bland annat. Goggla Tudor Big Crown så hajar du. Skillnaden mellan den röda (som kom -12) är att den är röd och den svarta (som kommer i november -15) är svart. :)

Vintagefierad menas nog gilt och den röda triangeln, bland annat. Goggla Tudor Big Crown så hajar du. Skillnaden mellan den röda (som kom -12) är att den är röd och den svarta (som kommer i november -15) är svart. :)
tackar, ser nu också att lumen är gulare på denna modell, antar som en vintagehomage

Edit: och gilt är kanske det som betyder att det gulnat?

Hur kommer det sig att det är så stor ruljans på BB?
Jag har länge gillat den röda men inte köpt den än. Är det en klocka man äger ett tag, tröttnar på och sen säljer? Finns väl ingen annan klocka som har sålts så mycket här?

Tillbaka
Topp