Det är samma tavla somm BB röd.![]()
Vad har tavlan för färg då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är samma tavla somm BB röd.![]()
Vad har tavlan för färg då?
Det är samma tavla somm BB röd.
Skiftar inte färgen under vissa ljus precis som att den blåas tavla drar mot blått?Svart då alltså
Jag har en 93150 utan ändlänkar men den är inte till salu riktigt ännu.
Är det någon som kan tänkas ha en länk passande min Tudor sub 79090? Kan vara en Rolex 93150 eller vikt Tudorlänk, inte så noga.
Den blåas tavla är ju kolsvart?Skiftar inte färgen under vissa ljus precis som att den blåas tavla drar mot blått?
![]()
Skiftar inte färgen under vissa ljus precis som att den blåas tavla drar mot blått?
![]()
Jaha, antar att jag blir lurad av ringens färg. I så fall hDe ju en BBB med vridringsinlägg från BBBlack varit riktigt nice.Under rätt ljus är allt möjligtMen nnjae jag vet inte, den är och kallas svart iaf.
Jaha, antar att jag blir lurad av ringens färg. I så fall hDe ju en BBB med vridringsinlägg från BBBlack varit riktigt nice.
Precis! Min 90:a har 7836 med 382 EL. Jävligt svårt att bocka till EL bra men det går att få rätt bra.
Mig veterligen kom DD på "jubilee" (Tudor varianten) också, denna skall vara original: http://ilnautilus.com/scheda.asp?id=50779
Just det du har 7017, min är 94500. Jag kan inte svara på om det fanns jubilee original. Men det finns en uppsjö av jumbos med jubilee på nätet, dags att forska lite!Gällde det även för Jumbo, som min är?!
WTF!!! Jobbar det bara tjocka armbryterskorb Tudors designavdelning?![]()
![]()
Mest män tror jag... ;-)WTF!!! Jobbar det bara tjocka armbryterskorb Tudors designavdelning?![]()
![]()
Ja re-issue Rangern är en jävla blaffa @Mr Chance finranger däremot är riktigt jävla skön.Vintage man ska ha alltså. Så tråkigt att Rangern inte finns i 36-38mm.Nu måste man ju vara anbolatorsk för att den inte ska se ut som en stekpanna.
Mest män tror jag... ;-)
Visst är det så. De vill väl tjäna en slant och kränga ett större antal klockor kan man tänka? ;-)Som vanligt, tror de meckar klockor mer för vad den genomsnittliga "moderna mannen" vill ha än oss nördar...
Önskar att allt var max 40mm
Jo, så farligt är det, den är alldeles för stor. Synd, för den är verkligen snygg!Den kan se stor ut men sååå farligt är det ju inte.
Jag fastnar allt mer för att köpa mig en Tudor Black bay Black och den senaste versionen tilltalar mig grymt. Men jag kan inte min Tudor historia så hjälp mig att förstå vad som är "vintigefierad". Och kan någon hjälpa mig att se skillnad mellan senast släppta modell med den som släpptes 2012.På bild tycker jag den svarta ser alldeles för vintigefierad ut. Den röda kommer undan på ngt sätt, men med svart bezel blir det lite för mycket...
Vintagefierad menas nog gilt och den röda triangeln, bland annat. Goggla Tudor Big Crown så hajar du. Skillnaden mellan den röda (som kom -12) är att den är röd och den svarta (som kommer i november -15) är svart.Jag fastnar allt mer för att köpa mig en Tudor Black bay Black och den senaste versionen tilltalar mig grymt. Men jag kan inte min Tudor historia så hjälp mig att förstå vad som är "vintigefierad". Och kan någon hjälpa mig att se skillnad mellan senast släppta modell med den som släpptes 2012.
tackar, ser nu också att lumen är gulare på denna modell, antar som en vintagehomageVintagefierad menas nog gilt och den röda triangeln, bland annat. Goggla Tudor Big Crown så hajar du. Skillnaden mellan den röda (som kom -12) är att den är röd och den svarta (som kommer i november -15) är svart.![]()
En fråga jag vill ha ett ärligt svar på. Upplevs den blåa Pelagosen sådär knallblå i vissa ljus? Jämför man tex med bilden som lades upp innan din är den en helt annan blå. Önskar verkligen att den är sådär sjukt knallblåBlåa godbitar
![]()
Den är sådär blå men beroende på hur ljust det är så skiftar den.En fråga jag vill ha ett ärligt svar på. Upplevs den blåa Pelagosen sådär knallblå i vissa ljus? Jämför man tex med bilden som lades upp innan din är den en helt annan blå. Önskar verkligen att den är sådär sjukt knallblå![]()
Den går från matt ljusblå till intensivt knallblå beroende på ljuset!En fråga jag vill ha ett ärligt svar på. Upplevs den blåa Pelagosen sådär knallblå i vissa ljus? Jämför man tex med bilden som lades upp innan din är den en helt annan blå. Önskar verkligen att den är sådär sjukt knallblå![]()