• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kan inte riktigt sluta tänka osunda tankar om bb36-extra-allt som vi provade igår 💎
20221217_113839.jpg

Tänkte?! Det handlar inte om att tänka eller inte i @Limeee fall. Det är hans sjukdomsbild, han har ett tvångsmässigt behov av att sälja klockor. Han kan helt enkelt inte hjälpa det mer än vad en diabetiker kan hjälpa sitt blodsocker.
Tourette Syndrome (TS) is a condition of the nervous system. TS causes people to have “tics”. Tics are sudden twitches, movements, or sounds that people do repeatedly. People who have tics cannot stop their body from doing these things. For example, a person might keep blinking over and over. Another way of how this syndrome is expressed can be through the compulsive selling and buying of watches on the Swedish watch forum "Klocksnack". The tick triggers the inadvertent typing of selling advertisments and frivolous clicking and responding to watch forums such as Klocksnack, C24 and more.

Tänkte?! Det handlar inte om att tänka eller inte i @Limeee fall. Det är hans sjukdomsbild, han har ett tvångsmässigt behov av att sälja klockor. Han kan helt enkelt inte hjälpa det mer än vad en diabetiker kan hjälpa sitt blodsocker.

Tourette Syndrome (TS) is a condition of the nervous system. TS causes people to have “tics”. Tics are sudden twitches, movements, or sounds that people do repeatedly. People who have tics cannot stop their body from doing these things. For example, a person might keep blinking over and over. Another way of how this syndrome is expressed can be through the compulsive selling and buying of watches on the Swedish watch forum "Klocksnack". The tick triggers the inadvertent typing of selling advertisments and frivolous clicking and responding to watch forums such as Klocksnack, C24 and more.
Klockren analys av er, äntligen har jag fått min diagnos! Nu kan jag avboka min tid hos vårdcentralen😂 Finns det nåt bättre än att flippa klockor?! - För jag kan inte komma på det!

BTW såg jag en BB58 Bronze till salu, kanske man ska slå till?😜

Klockren analys av er, äntligen har jag fått min diagnos! Nu kan jag avboka min tid hos vårdcentralen😂 Finns det nåt bättre än att flippa klockor?! - För jag kan inte komma på det!

Ja för fan kör! Gringen var väl grön, så också lime. Känns som att cirkeln är sluten. :hilarious:

Du får oss andra att se normala ut..kan använda dig när min fru klagar😂😂 självklart skall du ha den bästa Bronzon😉

Då mitt OEM band gick sönder så har jag beställt ett nytt till min Chrono och mitt nya OEM band är på väg med posten. Då vi tidigare diskuterat Tudors bund band här i tråden så jag tänkte att jag skulle bjuda på delar av samtalet med min AD.

Jag beställde bandet i oktober/november priset skulle vara 160 Euro. Nu ringde dom mig och meddelade att dom missat en sak, just att bandet är tredelat och bundbiten hade dom missat att nämna för mig. Den kostar ytterligare 160 Euro!

Jag har aldrig använt den då jag bad dom plocka bort den redan innan jag lämnade butiken så jag har ju kvar min.

Kändes väldigt saftigt pris för den biten…

Senast ändrad:
2023 - vad tror ni och vad hoppas ni?

Tror

Ny insertfärg på GMT stål. Fem år, dags att något händer.

Ny insertfärg eller annan modifikation på Black Bay, då den series känns sömning med inget nytt på ett tag.

Lansering av en ”Tudor Datejust” (dvs inte namnet, utan en modellserie som motsvarar DJ). Det innebär även skrotning av Glamour.

Lite färggladare tavlor till BB 32/36/41 och/eller till den nya serien ovan, nu när storebror fått leka ifred ett par år.

Fortsätter lyxa till det med strösselurval, som vi sett mer och mer av 2022

Hoppas

Skrotning eller markant prissänkning av BB58 guld. Tycker den är fantastisk, men den är så off i pris och udda för Tudor att det känns för onödigt att ha på hyllan.

BB58 Hulk/Kermit. Jag skulle attackera nedan med stort nöje

BB58 med en rolig ring - kanske stark orange, limegrön, turkos

Pelagos39 i stål (men fattar att det inte sker)

0AC4B6E1-277B-493D-AC33-5BAC19C21358.jpeg

2023 - vad tror ni och vad hoppas ni?

Tror

Ny insertfärg på GMT stål. Fem år, dags att något händer.

Ny insertfärg eller annan modifikation på Black Bay, då den series känns sömning med inget nytt på ett tag.

Lansering av en ”Tudor Datejust” (dvs inte namnet, utan en modellserie som motsvarar DJ). Det innebär även skrotning av Glamour.

Lite färggladare tavlor till BB 32/36/41 och/eller till den nya serien ovan, nu när storebror fått leka ifred ett par år.

Fortsätter lyxa till det med strösselurval, som vi sett mer och mer av 2022

Hoppas

Skrotning eller markant prissänkning av BB58 guld. Tycker den är fantastisk, men den är så off i pris och udda för Tudor att det känns för onödigt att ha på hyllan.

BB58 Hulk/Kermit. Jag skulle attackera nedan med stort nöje

BB58 med en rolig ring - kanske stark orange, limegrön, turkos

Pelagos39 i stål (men fattar att det inte sker)

0AC4B6E1-277B-493D-AC33-5BAC19C21358.jpeg
Just skrotning av 70% av nuvarande katalog vore ju trevligt. Känns imho lika rörig som Omegas just nu. Royal kan de stryka helt och Glamour och Glamour Date borde väl kunna slås ihop? Datum är väl det som säljer bäst så behåll den. Sedan kan man passa på att skrota 1926 linjen

Tror överlag att Tudor skulle vinna på att göra det mer lättöverskådligt.

Hoppas
Prince Date/ Date+Day finns tillgänglig i hela världen. Bara HK nu va?
Vit urtavla till BB Pro

Tror
BB 31/36/39/41 med inhouseverk.

Just skrotning av 70% av nuvarande katalog vore ju trevligt. Känns imho lika rörig som Omegas just nu. Royal kan de stryka helt och Glamour och Glamour Date borde väl kunna slås ihop? Datum är väl det som säljer bäst så behåll den. Sedan kan man passa på att skrota 1926 linjen

Helt enig.

Enig med dig i det stora hela förutom Royalen som jag gillar skarpt iallafall date day varianten men ta ner den till 39 mm så blir det en vinnare

Helt enig!

Enig med dig i det stora hela förutom Royalen som jag gillar skarpt iallafall date day varianten men ta ner den till 39 mm så blir det en vinnare
Iallafall helt galet att de samtidigt har BB32363941(inklS&G) , Style, Glamour & Royal i sjukt breda serier med options. Finns ju ingen chans att de inte bara äter av varandras marknad och produktionskapacitet.

Gillar bb36 som den är just för att den inte är en kopia av datejust. Om Tudor väljer att ta bort den svarta distansen mellan boett och krona samt byta till jubilee blir det i mina ögon mer en ”budget dj” än en egen klocka.
Tror som @Pentti att BB36osv uppdateringen blir framförallt inhouseverk och att man därmed förenar den med S&G varianten. Kanske naturligt att man då erbjuder jubilee option samtidigt i stål.
BB36 har ju länge ansetts vara lillebrors svar på Explorer. Med Ranger i leken frågan är om man kommer låta den glida in mer som OP's lillebror (även om Rangern är billigare). Så länge den inte har datumfönster är det väl OK och för egen del får man gärna ta bort krontuben.

Sedan hoppas jag att de flesta åker på bättre verk och med t-fit. Det jag även kan uppskatta med S&G är att den har välvda boettkanter, vilket jag saknade på 36:an.
Tycker det är synd att Prince inte kom till Sverige. En av de få icke dykarna från Tudor som jag verkligen gillat. Speciellt TT med linnen dial.

BB36 har ju länge ansetts vara lillebrors svar på Explorer. Med Ranger i leken frågan är om man kommer låta den glida in mer som OP's lillebror (även om Rangern är billigare). Så länge den inte har datumfönster är det väl OK och för egen del får man gärna ta bort krontuben.

Sedan hoppas jag att de flesta åker på bättre verk och med t-fit. Det jag även kan uppskatta med S&G är att den har välvda boettkanter, vilket jag saknade på 36:an.
Tycker det är synd att Prince inte kom till Sverige. En av de få icke dykarna från Tudor som jag verkligen gillat. Speciellt TT med linnen dial.
Ja det blir ju lite svårt att veta vad Tudor tänkt. Har alltid sett BB36 som en marginellt mer toolig explorer, men nu med Rangern så ändras väl det om avsevärt. Hade inte blivit förvånad om Tudor avvecklar Royal för att ersätta med en mer dressad BB36 för att den inte ska hamna i någon diffus gråzon mellan tool och dress.

Ja det blir ju lite svårt att veta vad Tudor tänkt. Har alltid sett BB36 som en marginellt mer toolig explorer, men nu med Rangern så ändras väl det om avsevärt. Hade inte blivit förvånad om Tudor avvecklar Royal för att ersätta med en mer dressad BB36 för att den inte ska hamna i någon diffus gråzon mellan tool och dress.
Royal har ju en distinkt design som väl är tänkt rida lite på integrerat-vågen. BB36/Style/Glamour gnuggar ju så sjukt upp mot varandra som de ser ut idag. Om det inte hade varit för att flingvisarna antagligen är en sådan vattendelare för en stor del av kundkretsen skulle jag sagt att man skulle fimpa de andra och satsa på att renodla varumärket med en bred BB32363941 serie som täckte in hela motsvarande RolexOP/DJ/DD fältet men det kan kanske vara svårt.

Om jag varit brandmanager hade jag istället skurit tillbaka BB32363941 till bara en kort serie i stål, kanske tillåtit jubilee och ett par enkla tavelfärger till (typ OP spåret) . Sen hade jag börjat om med en ny bred Prince Oysterdate serie i stil med vad de hade på 70-talet som hade täckt in hela DJ/DD typ marknaden med raka visare och en basic oysterboett som kunde varieras till att rymma allt från enkla släta till pimpade med TT, fluted bezel, dag-datum mm.
Royal hade fått kvarstå så länge integrerat-hypen motiverar det.

Tillbaka
Topp