• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pro’n växer mer och mer på mig och jag tror inte heller jag hade störts av tjockleken precis som de flesta ägarna i tråden här inte heller gör. Kan nog bli nästa Tudor för mig.
Tjockleken är en ickefråga för mig.
Det är en av dom mer bekväma dinkor jag har provat och den känns perfekt balanserad på handleden.
Har man däremot ej provat den innan så kan jag förstå att folk räds kring tjockleken utifrån specifikationerna och diskussionerna.

og-image-tudor-cycling-team.jpg

Nu finns det ganska komplett info om Tudor Pro Cycling, den stora sponsorsatsningen som Tudor gett sig in i och det är kul för svenska cykelfans speciellt då laget värvat bröderna Lucas & Jacob Eriksson bland annat. Som tidigare var känt så kommer man ha en sk Pro licens vilket ungefär betyder Division 2, man kan teoretiskt bli inbjuden till de största loppen men kommer framförallt att köra något mindre lopp. Man har satt ihop en solid trupp med danske Alexander Kamp som största stjärnan och ett antal Schweiziska och danska talanger samt solida rutinerade schweizare som Sebastian Reichenbach, Tom Bohli och Simon Pellaud. Som ofta med Schweiz så är det kompetent, solitt utan att vara flamboyant, ser ut att vara en riktigt solid start. Laget bygger på ett talangutvecklingslag som redan fanns och man kommer att fortsätta driva det kontinentallaget med U23 cyklister också vilket känns seriöst.
Allt som allt känns det riktigt lovande. Nya cykellag är lite blandad kompott, det förekommer rätt mycket luftslott och lycksökare som aldrigblir långvariga men detta känns som det har potential. (Black Bay Chronos verkar vara klockorna som lyfts fram i lagbilderna hittills) .

Nja, jag tror jag beställde den 25/11, sedan fick jag den igår, dock hade postnumret ändrats på vägen någonstans så det låg på posten i Sverige några extra dagar innan det kom till mig. Så innan jul kanske är optimistiskt men hoppas kan man ju alltid.

Aha… Ja då kanske jag är lite väl optimistisk som du säger.. Men men, tur att länken på Rangern sitter som en käftsmäll iaf! Medans man väntar menar jag 🤓
3F641087-26D2-4EDF-9AEE-2387519622D9.jpeg

Tjenare finns det någon som sitter på Tudor submariner 36 mm alt 40 mm? Har fått lite av ett intresse för Tudor subsen det senaste. Undrade även om någon kunde historian bakom 36 mm.

Med vänlig hälsning

Tillbaka
Topp