• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dykare på läder var det , tycker 925:an gör dig riktigt bra på läder.
EFFED065-E8FE-4CAD-A098-B91A0C705D3B.jpeg

Enig. 925:an är en riktig kameleont! Gör sig bra på allt utom länk av naturliga orsaker…

Håller med grym på Tudors egna tygband som jag använder på sommaren.
Ja det är riktigt fint, sitter mycket bra, matchningen är inte helt övertygande ihop med den svarta( men var såklart tvungen att jämföra när jag hade chansen )

Bilagor

• 20221108_151915.jpg
    20221108_151915.jpg
    694.1 KB · Visningar: 11
  • 20221108_151902.jpg
    20221108_151902.jpg
    729.2 KB · Visningar: 13
  • 20221108_152055.jpg
    20221108_152055.jpg
    1 MB · Visningar: 11
Det var lite så när jag beslutade mig för att inte köpa en ny Sub men däremot om jag skall köpa blir det en 4 eller 5 siffrig.
Ja en 4 eller 5 siffrig hade varit trevlig men det tar stopp för mig pga delvis vattentäthet (japp vattendelare) och även rånrisk för den.

Man brukar väl lite nedlåtande säga att man köper Tudor men vill ha en Rolex. För egen del kan jag absolut erkänna att det är så med Pelagos 39. 😉

Även om P39 är i titan så är det skillnad i hur Sub:en ligger mot handleden. Men är absolut inte missnöjd. Sedan erbjöd sig ju @SalvadorDali att byta sin Exp II mot min pelagos……. 😍

Ja en 4 eller 5 siffrig hade varit trevlig men det tar stopp för mig pga delvis vattentäthet (japp vattendelare) och även rånrisk för den.

Man brukar väl lite nedlåtande säga att man köper Tudor men vill ha en Rolex. För egen del kan jag absolut erkänna att det är så med Pelagos 39. 😉

Även om P39 är i titan så är det skillnad i hur Sub:en ligger mot handleden. Men är absolut inte missnöjd. Sedan erbjöd sig ju @SalvadorDali att byta sin Exp II mot min pelagos……. 😍

Ooops, det måste i så fall varit i ren affekt en decemberkväll efter kl 21🤣
Jag gillar ju min 14060 men Pelagosen ser riktigt fin ut.
Ska jag vara helt ärlig så tycker jag faktiskt att länken till min BB58 satt skönare än Sub:ens men det kanske är för att jag inte förstått tjusningen med rassel ännu🙈

Har hämtat ut en julklapp till mig själv från Nymans Ur i Västerås under veckan. Trevlig och bra service som vanligt, mycket nöjd och glad 🙂
Lovade mig själv att inte fuska, utan öppna den på Julafton, får se hur det går …

2BD17767-3624-46FF-9870-F552F6689553.jpeg
Är du säker på att det ens är klocka i lådan?!
Jag tror det är säkrast att öppna, ta en bild, lägg upp här, vi bekräftar att det är en klocka

@Limeee det är bara att trycka på knappen 😉

Det här är häftigt. Alla tror det är något mikromärke/homage/plagiat/whatever medans man själv vet att det är härligt härjat mustigt Tüdor

Jeg syns gammel Tudor er kult, men når går det over fra å være patina til utslitt/ødelagt? Urtavlen er helt borte mens kasse og bezel ser mindre slitt ut enn mange Rolexer fra 90-tallet. Burde det ikke være mer jevn slitasje her?

Jeg syns gammel Tudor er kult, men når går det over fra å være patina til utslitt/ødelagt? Urtavlen er helt borte mens kasse og bezel ser mindre slitt ut enn mange Rolexer fra 90-tallet. Burde det ikke være mer jevn slitasje her?
Inte nödvändigtvis. Tropic urtavlor är ju inget slitage i den meningen utan beror på vilken solexponering tavlan fått (och ev. på kvaliteten på tavellacken). Så det kan varit en snäll försiktig herre som gått runt med sin Tudor och behandlat den ömt i Singapore, klockan förblir fräsch men tavlan förändras.

Ja, men bør ikke da bezelringen også være mer bleket hvis den ikke er byttet ut ved service?
Det är ju en annan femma om klockan är helt i originalskick eller hopplock/med servicedelar. Att det skulle vara ett orört exemplar som det kom från fabrik har jag svårt att tro (fast just insertet är väl inte helt 100%. omöjligt att det hängt ihop med boett/tavla, de åldras så olika), tänkte mer på frågan om tavlan skulle ses som förstörd eller skadad.

Folk må selvfølgelig ha hver sin smak, men jeg syns det er litt fascinerende at enkelte blir så forelsket når patineringen har gått så langt at man ikke lenger kan se at det er en Tudor. Da tenker jeg at det har gått over fra sjarm til utslitt.

Tillbaka
Topp