• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Haha nu spekulerar du i mina intentioner. Investeringar i Tudor är nog inte riktigt min tanke. Jag har fyra stycken tre av dessa har jag inget intresse av att sälja. Det är min bb58 39mm som jag inte riktigt landat i hur jag ska göra med den. Så investering skulle jag inte säga är min tanke mer beräkning om att inte gå för mycket förlust på en klocka jag är osäker på.
Även om den skulle tas ur produktion finns det en miljard på marknaden, så det dröjer nog många år innan den blir en raritet...

Skrev upp mig när den kom, fick Pelagos 39 före... 😂
Tror att de likt Chronon haft komponentbrist. 🤷🏻‍♂️
Samma här. Pelagos 39 är relativt mer tillgänglig verkar det som.

Fick erbjudande av AD om P39 häromveckan men tackade tyvärr nej. Passade då på att fråga och fick till svar att de fått fler P39 än Pro hittills.

Det säger ju iofs inget om framtidens leveranser.

God Jul alla Tudor vänner.
A78EE421-D119-4B9A-BC50-57813A5A5E3A.jpeg

Vill önska er alla en GOD JUL!
Nu är maten och tomtebesöket avklarat och allt börjar lugna ner sig.
Alla är mätta och barnbarnen leker med sina julklappar.
Jag lovade att visa en bild på min egen julklapp som jag hämtade från Nymans Ur i Västerås i början av veckan.
Här är den 🙂

7D5A0C56-8D7B-455A-8A63-9F175345439C.jpeg
God Jul!

Du har varit en snäll gosse i år då Tomten visar sig från sin bästa sida genom att fixa fram en FXD! Mycket bra!

Jag lovade att visa en bild på min egen julklapp som jag hämtade från Nymans Ur i Västerås i början av veckan.
Här är den 🙂

Grattis till en supertrevlig klocka och God Jul på dig och alla andra Tudor älskare.

Här är den 🙂

Grattis, riktigt fin. Hur många gånger den här veckan tjuvkikade du? 😆

Här är den 🙂

Kul hoppas du kommer att trivas med den.
För mig passade den inte riktigt försökte i 6 månader men den fick en ny förvaltare.

Har någon här koll på bra sätt att få bort repor (ej djupa hack) från borstat titan? I detta fall en P39.

Vill gärna kolla här innan jag försöker mig på något själv haha

Har någon här koll på bra sätt att få bort repor (ej djupa hack) från borstat titan? I detta fall en P39.

Vill gärna kolla här innan jag försöker mig på något själv haha
- Naturligtvis kan man borsta själv, men att få exakt samma yta kan vara svårt. Rätt borste/papper och rätt tillvägagångssätt är viktigt. En så pass ny klocka skulle jag lämna in. Bara borsta låset kostar nog inte så mycket.

Tillbaka
Topp