Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan tyvärr bara svara ang återförsäljare. Den finns som visningsex på Hours på Emporia och Bergström Ur på gågatan i Malmö har haft den inne tidigare. Slå en pling innan besök är nog stalltipset.Är lite sugen på Pelagos 39. Ett par funderingar jag har:
- vet ni någon återförsäljare i närheten av Malmö som har den inne och där man kan prova den?
- vad brukar er service kosta och var utför ni den? (Skåne)
- någon av er som brukar dyka med er Pelagos? Vågar ni dyka med den och bara serva/testa tätheten var sjunde år?
- om jag förstått det rätt så är klockan gjord i titan (grade tre). Detta är något lättare än stål, men repas den lika lätt eller lättare än stål?
- har det funnits en Pelagos 39 förut eller var det Submariner-modeller?
1. Redan besvarat av @JGPÄr lite sugen på Pelagos 39. Ett par funderingar jag har:
- vet ni någon återförsäljare i närheten av Malmö som har den inne och där man kan prova den?
- vad brukar er service kosta och var utför ni den? (Skåne)
- någon av er som brukar dyka med er Pelagos? Vågar ni dyka med den och bara serva/testa tätheten var sjunde år?
- om jag förstått det rätt så är klockan gjord i titan (grade tre). Detta är något lättare än stål, men repas den lika lätt eller lättare än stål?
- har det funnits en Pelagos 39 förut eller var det Submariner-modeller?
Hours hade ingen förra veckan. :-(Kan tyvärr bara svara ang återförsäljare. Den finns som visningsex på Hours på Emporia och Bergström Ur på gågatan i Malmö har haft den inne tidigare. Slå en pling innan besök är nog stalltipset.
My bad…inser nu att det var var nån vecka sen jag var förbi därHours hade ingen förra veckan. :-(
Den är riktigt finTrevlig torsdag allihopa. 8 dagar på handleden och bara tappat 1 sekund .
Inget än. RubberB håller på och flertalet andra likaså (gissningsvis)Är det någon här som vet om det finns ett curved end gummiband till Pelagos 39 ännu?
Tack,riktigt nöjd.Den är riktigt fin
Alla BB58or som inte har T-fit. Mao alla klockor utom p39 och proVilken/vilka Tudor modeller tror ni kommer ha slutat tillverkas om kanske 3 år? Höftad egen spekulation i all sin ära
Tror ni det hade skadat andrahandsvärdet markant om jag sålde armbandet för min bb58 och behöll boett som jag köper eget armband till. Orginal armband ligger ute för 8000 kr på chrono24.Någon som har erfarenhet av dessa armband eller kan rekommendera annat ställe att kika på för armband till 39mm bb58an modellen. Detta är min Tudor klocka som jag är kluven kring. Jag tycker att den är för liten men det är främst armbandet jag tror jag stör mig på. Jag har funderat på att sälja den men tycker inte det är värt att gå bak 10k på en klocka i ny skick som är två månader gammal. Tycker den är väldigt snygg men min jätte liknande staty dras främst till något större diameter. Så frågan är att försöka sälja den eller byta armbandet och lära oss älska varandra, det är väl sådan kärlek som håller livet ut kanske.
Executive Bracelet (for the Tudor Black Bay 58)
I decided to take my best-selling US1450 and adapt it to the BB58, and now I add to this the stylish, head-turning Jubilee. If you would like to upgrade the clasp you can find a compatible milled clasp here as well!unclestraps.com
Ja.Tror ni det hade skadat andrahandsvärdet markant om jag sålde armbandet för min bb58 och behöll boett som jag köper eget armband till. Orginal armband ligger ute för 8000 kr på chrono24.
Om du är ute efter att göra "investeringar" i Tudor är du nog 2 år för sent. Oavsett om de slutar tillverkas idag så finns det tillräckligt många i omlopp för stävja eventuell ökning likt OP Tiffany under Pandemin etc.Vilken/vilka Tudor modeller tror ni kommer ha slutat tillverkas om kanske 3 år? Höftad egen spekulation i all sin ära
Testa, det ger sig......Tror ni det hade skadat andrahandsvärdet markant om jag sålde armbandet för min bb58 och behöll boett som jag köper eget armband till. Orginal armband ligger ute för 8000 kr på chrono24.
Haha nu spekulerar du i mina intentioner. Investeringar i Tudor är nog inte riktigt min tanke. Jag har fyra stycken tre av dessa har jag inget intresse av att sälja. Det är min bb58 39mm som jag inte riktigt landat i hur jag ska göra med den. Så investering skulle jag inte säga är min tanke mer beräkning om att inte gå för mycket förlust på en klocka jag är osäker på.Om du är ute efter att göra "investeringar" i Tudor är du nog 2 år för sent. Oavsett om de slutar tillverkas idag så finns det tillräckligt många i omlopp för stävja eventuell ökning likt OP Tiffany under Pandemin etc.
Testa, det ger sig......
Fair enough men just nu känns det som vad som helst kan hända. Ligger drivor ute nu som inte blir sålda.Haha nu spekulerar du i mina intentioner. Investeringar i Tudor är nog inte riktigt min tanke. Jag har fyra stycken tre av dessa har jag inget intresse av att sälja. Det är min bb58 39mm som jag inte riktigt landat i hur jag ska göra med den. Så investering skulle jag inte säga är min tanke mer beräkning om att inte gå för mycket förlust på en klocka jag är osäker på.
Ja det är sant, helt annan marknad och handlarna sitter på lager som inte rör sig.Fair enough men just nu känns det som vad som helst kan hända. Ligger drivor ute nu som inte blir sålda.
Jag har väntat i 2 månader på min, inte kommit änNågon här i tråden som har koll på lagerstatusen på BB Pro hos olika ADs? Är det någon väntelista?