• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har någon här koll på bra sätt att få bort repor (ej djupa hack) från borstat titan? I detta fall en P39.

Vill gärna kolla här innan jag försöker mig på något själv haha
3M har slipdukar/pads med kiselkarbid i olika grovlekar, från ultra-fin till grov. Väldigt svårt att välja rätt och få exakt rätt ytfinish om man tycker att det är viktigt. Har själv inte använt på titan, men rostfritt och aluminium.
Skulle som Cosmo och övriga rekommendera auktoriserad åf om du absolut vill ha bort repan.
Sen är det ju alltid så att om man polerar syns ju nästa repa direkt, då är man i ekorrhjulet 😂
Inte lätt det här, vi är nog flera som kämpat mentalt med våra repor…. Har själv landat i att låta dem bli en del av klockans och min historia.

Fick äntligen hämta ut min pelagos 39 tidigare i veckan 😍 hittills nöjd

Bilagor

• 59AB2393-9878-440A-97B7-8497B63740B6.jpeg
    59AB2393-9878-440A-97B7-8497B63740B6.jpeg
    357.7 KB · Visningar: 17
Jahapp, nu är det som vanligt igen… Faktiskt väldigt nöjd med klockan, men så fort tristessen slår till (typ som alltid i mellandagarna) så börjar osunda tankar att gro 😅
Har ju en BB PRO, och denna Ranger var tänkt som ett komplement till den, men nu är jag sugen på en BB58 igen 🤓

Jaja, vi får se vad som händer! Och om någon är sugen eller har någon kul bytes-idé är jag bara ett pm bort 😉
1E9827F1-53C9-4830-AD76-111125C4093F.jpeg

Jahapp, nu är det som vanligt igen… Faktiskt väldigt nöjd med klockan, men så fort tristessen slår till (typ som alltid i mellandagarna) så börjar osunda tankar att gro 😅
Har ju en BB PRO, och denna Ranger var tänkt som ett komplement till den, men nu är jag sugen på en BB58 igen 🤓

Jaja, vi får se vad som händer! Och om någon är sugen eller har någon kul bytes-idé är jag bara ett pm bort 😉
Haha samma för mig men BB58 som lever farligt. Dock inte sugen på Ranger tyvärr 😅

Kollade häromdagen men den jämförelsen kändes aningen partisk.
Eller så är det jag som är det pga mitt Pelagos innehav 😁
Känner en viss lutning mot den som finns i hans egen låda. Det bästa är att ha båda.

Då slipper det gnällas och man behöver bara tänka: ”Är det blått eller svart som gäller idag?!”

P39
Är den för lätt som vissa anser?
För tråkig med ”bara” svart + en gnutta rött?

BB58 Bronze
Den står ut i mängden men blir det ”too much”?
Får man verkligen gröna handleder?

PRO
Rent krasst så får du en klocka som visar tiden. De andra två har en komplikation där du kan mäta tiden.
Är den för tjock som vissa tycker (jag är inte i det laget).
Är den för lik en viss storebrors 1655?

Frågorna är många och endast en själv kan besvara dem. För min del, av dessa tre: P39
+ den har crown guards och det är en detalj jag saknar på min BB58.
Har haft Pelagos Gen. 1 och den är riktigt bra ⭐⭐⭐

@PRO: Spelar det någon roll? Äger en annan klocka som har tidtagarur, men använder ändå telefonen pg a lathet och glömska. Men spelar funktionen roll så är det ju toppen med GMT förutsatt att du befinner dig i en tidszon och har glömt telefonen hemma i annan och inte har någon som helst knowhow att kommunicera med någon local.

Hade hellre ägt en 1655 men hoppade på tåget för sent och priset skenade rejält och i jämförelse ligger typ 10 ggr priset av en BB pro. Men hade i ärlighetens namn inte spelat någon roll. Hade jag ägt en 1655 så hade jag köpt en BB pro för även om den är lik Rollen så är den fortfarande snygg. Antingen älskar man den, eller tycker man den är ful, hög och en ripp-off.

• Like
Reactions: JGP
P39
Är den för lätt som vissa anser?
För tråkig med ”bara” svart + en gnutta rött?

BB58 Bronze
Den står ut i mängden men blir det ”too much”?
Får man verkligen gröna handleder?

PRO
Rent krasst så får du en klocka som visar tiden. De andra två har en komplikation där du kan mäta tiden.
Är den för tjock som vissa tycker (jag är inte i det laget).
Är den för lik en viss storebrors 1655?

Frågorna är många och endast en själv kan besvara dem. För min del, av dessa tre: P39
+ den har crown guards och det är en detalj jag saknar på min BB58.
Har haft Pelagos Gen. 1 och den är riktigt bra ⭐⭐⭐
BB58 Bronze är grym. Inte för blingig med ändå ”guldig”..sammansättning med tavlan, vridringen och länk är enligt mig en homerun

Tycker denna är grym..är allt sugen på att testa en sådan

Undrar hur länge det dröjer innan Tudor släpper en olimiterad upplaga av 7923/001. Står just nu högst på listan tillsammans med en vintage 7923.

image.jpg

Tillbaka
Topp