Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, men du har lyckats har jag för migTitan är ett helvete att polera och borsta manuellt.
Om du tänker på min Panerai så använde jag vanligt våtslippapper. Det är ganska svårt att få till exakt rätt grovlek på borstningen. Man får prova sig fram.Ja, men du har lyckats har jag för mig![]()
Låter suntTackar alla ödmjukast för tipsen. Jag tror nog att repan får bli kvar och representera julafton 2022.![]()
Låter sunt
Bortsett från repan, hur känns Pelagosen i övrigt ?
Jag tröttnade på min efter en vecka:/ men jag hade den tyvärr inte på länk därav fick den lämna. Trivs dessutom inte så mkt med den silvriga bezeln. Gillar klockor med lite kulör.Är folk redan så trötta på PRO?
Tycker det kommer ut fler och fler på Köp o sälj![]()
Kul att du är nöjdKänns riktigt bra! BB58an har fått duktigt med vila!
Själv då?
Ja gummi är ju alltid gummi. Sitter på rätt bra och fyller en funktion.Hur känns den på gummi? har inte prövat själv ännu.
Kanske åker på till badsäsongenJa gummi är ju alltid gummi. Sitter på rätt bra och fyller en funktion.
Men för min del så finns det andra band jag föredrar istället. Men(!), som gummi sett är det riktigt bra.
Ska bli skoj att testa. Föredrar mest MN/elastiska band som anpassar sig utan att man behöver ställa om.Kanske åker på till badsäsongen![]()
Haha samma för mig men BB58 som lever farligt. Dock inte sugen på Ranger tyvärrJahapp, nu är det som vanligt igen… Faktiskt väldigt nöjd med klockan, men så fort tristessen slår till (typ som alltid i mellandagarna) så börjar osunda tankar att gro
Har ju en BB PRO, och denna Ranger var tänkt som ett komplement till den, men nu är jag sugen på en BB58 igen
Jaja, vi får se vad som händer! Och om någon är sugen eller har någon kul bytes-idé är jag bara ett pm bort
![]()
Kollade häromdagen men den jämförelsen kändes aningen partisk.Intressant…
Känner en viss lutning mot den som finns i hans egen låda. Det bästa är att ha båda.Kollade häromdagen men den jämförelsen kändes aningen partisk.
Eller så är det jag som är det pga mitt Pelagos innehav![]()
Ja det vore en fin duo med båda.Känner en viss lutning mot den som finns i hans egen låda. Det bästa är att ha båda.
Då slipper det gnällas och man behöver bara tänka: ”Är det blått eller svart som gäller idag?!”
Bara om du skaffar en till BB36
Haha samma för mig men BB58 som lever farligt. Dock inte sugen på Ranger tyvärr![]()
Sure! Men det blir 7e gången gillt för migBara om du skaffar en till BB36
![]()
P39
Är den för lätt som vissa anser?
För tråkig med ”bara” svart + en gnutta rött?
BB58 Bronze
Den står ut i mängden men blir det ”too much”?
Får man verkligen gröna handleder?
PRO
Rent krasst så får du en klocka som visar tiden. De andra två har en komplikation där du kan mäta tiden.
Är den för tjock som vissa tycker (jag är inte i det laget).
Är den för lik en viss storebrors 1655?
Frågorna är många och endast en själv kan besvara dem. För min del, av dessa tre: P39
+ den har crown guards och det är en detalj jag saknar på min BB58.
Har haft Pelagos Gen. 1 och den är riktigt bra️
️
️
BB58 Bronze är grym. Inte för blingig med ändå ”guldig”..sammansättning med tavlan, vridringen och länk är enligt mig en homerunP39
Är den för lätt som vissa anser?
För tråkig med ”bara” svart + en gnutta rött?
BB58 Bronze
Den står ut i mängden men blir det ”too much”?
Får man verkligen gröna handleder?
PRO
Rent krasst så får du en klocka som visar tiden. De andra två har en komplikation där du kan mäta tiden.
Är den för tjock som vissa tycker (jag är inte i det laget).
Är den för lik en viss storebrors 1655?
Frågorna är många och endast en själv kan besvara dem. För min del, av dessa tre: P39
+ den har crown guards och det är en detalj jag saknar på min BB58.
Har haft Pelagos Gen. 1 och den är riktigt bra️
️
️
Tycker denna är grym..är allt sugen på att testa en sådanJahapp, nu är det som vanligt igen… Faktiskt väldigt nöjd med klockan, men så fort tristessen slår till (typ som alltid i mellandagarna) så börjar osunda tankar att gro
Har ju en BB PRO, och denna Ranger var tänkt som ett komplement till den, men nu är jag sugen på en BB58 igen
Jaja, vi får se vad som händer! Och om någon är sugen eller har någon kul bytes-idé är jag bara ett pm bort
![]()
Undrar hur länge det dröjer innan Tudor släpper en olimiterad upplaga av 7923/001. Står just nu högst på listan tillsammans med en vintage 7923.
![]()
Tycker denna är grym..är allt sugen på att testa en sådan