• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Numer en tudorägare 😊
image.jpg

Det verkar ha skett en liten ökning precis nyss. 38860:- kostar en BB58 i stål på länk nu enligt tudors hemsida. 37760:- var priset innan, ju!

Dock verkar inte ökningen gälla alla modeller. För visst listade P39 44060:- även vid släpp?

Kikade snabbt på Tudors sida. Om prisökningen sker så är imho de bästa value for money BB Pro och Ranger (även om jag föredrar BB36 före så med specen på årets modeller slår de både '58 och '36 modellerna).
En '58 för 42k Är ju OK-ish, men med tanke på att man m Pro får ett bättre verk m GMT funktion och T-fit så känns det bättre. Om de applicerar prisökningen på Pelagos OG så den driver över 50k så känns ju P39 som ett bättre val på sub 50k (vilket kan vara en medveten strategi om det är enkare och billigare att massproducera P39 över Pelagos OG?).

Ett wildcard (wishfull thinking?) är att Tudor höjer priserna även på BB58 och 36 men "i smyg" uppdaterar båda med T-fit etc.? 🤔

Väntar fortfarande på en BB Pro och får väl dras med ett högre pris när det är dags för mig
Samma för min del. Tycker det är bra pang för pengen men vet inte om jag hellre sparar ihop 50k till och hittar mig en Explorer II 16570 istället. 🤷🏻‍♂️

Senast ändrad:
Kikade snabbt på Tudors sida. Om prisökningen sker så är imho de bästa value for money BB Pro och Ranger (även om jag föredrar BB36 före så med specen på årets modeller slår de både '58 och '36 modellerna).
En '58 för 42k Är ju OK-ish, men med tanke på att man m Pro får ett bättre verk m GMT funktion och T-fit så känns det bättre. Om de applicerar prisökningen på Pelagos OG så den driver över 50k så känns ju P39 som ett bättre val på sub 50k (vilket kan vara en medveten strategi om det är enkare och billigare att massproducera P39 över Pelagos OG?).

Ett wildcard (wishfull thinking?) är att Tudor höjer priserna även på BB58 och 36 men "i smyg" uppdaterar båda med T-fit etc.? 🤔

Samma för min del. Tycker det är bra pang för pengen men vet inte om jag hellre sparar ihop 50k till och hittar mig en Explorer II 16570 istället. 🤷🏻‍♂️
En sådan smyg uppdatering med T-Fit vore högst välkommet 🙏

Fick precis svar och enligt min AD kommer blir €3910 det nya priset på en BB58. Men om det stämmer eller inte kan jag såklart inte veta säkert.

Fick precis svar och enligt min AD kommer blir €3910 det nya priset på en BB58. Men om det stämmer eller inte kan jag såklart inte veta säkert.
Det är ingen lite ökning. EUR 3580 var det tidigare priset, drygt 9,2%. Vi lär säkert se ännu högre ökning i SE för att justera för valuta. En 9,2% ökning i SEK blir 41240 SEK medan 3910 EUR är drygt 43600 SEK.

Var inne hos AD igår för att lägga beställning på en Tudor. På förmiddagen hade de inte hört om någon prisökning, men när jag återkom på eftermiddagen så bekräftade de att de precis hade mottagit information om att det blir ca 9% ökning. Om jag uppfattade det korrekt så gällde det hela Tudors sortiment. BB Pro på länk går upp till nästan 44k.

Tillbaka
Topp