• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur stora handleder har du? Jag har 17,5cm och mitt sitter i 2:a eller 3:e hålet. Men dom kanske finns i olika storlekar (alternativt är du megabiff😊).

Grattis iaf till en superfin klocka! Ska sno lite bandtips från dig sen😊
Dryga 18,5cm. Kanske finns i flera storlekar, men föredrar att vi säger att jag är megabiff istället 💪 🤣

På min 18,5cm sitter den som på de bilder jag postat här på ks. Smakprov/exempel nedan. Men omkretsen säger ju inte allt. Jag har väldigt runda handleder, finns de med mer platta handleder som har mindre omkrets än mig och bär upp större klockor bättre än vad jag gör. Så det tråkiga svaret är att du måste prova själv. Nymans Västerås har haft 58:eek:r inne de senaste gångerna jag besökt butiken.

Tack för bilder, de säger oftast mer än ord.

AD här nere i Skåne får in nya Tudor i februari/mars. Jag vill jämföra BB 41mm och BB58 på armen. Det lutar mest åt BB58 eftersom jag tycker att en 15mm tjock boett blir i högsta laget på handleden. Jag gillar när klockan sitter lågt på handleden, som min HC.

Fick fram att 41mm HC är 51mm l2l, bb58 är 47mm så du kommer att märka att den är mindre. Jag har pyttehandleder så är själv inte mycket till referens men jag kan inte påminna mig att jag hört någon som sagt att den är för liten, själv upplever jag den som ganska nära maxstorlek för att det inte ska se lustigt ut.

Förr fanns det inte stora klockor som idag, och det funkade. Jag är från förr.. :oldman:

Tycker BB58 Bronzo är löjligt fin
5DEBBC97-1088-4F58-8C37-959D4F7A2D76.jpeg

Tack för bilder, de säger oftast mer än ord.

AD här nere i Skåne får in nya Tudor i februari/mars. Jag vill jämföra BB 41mm och BB58 på armen. Det lutar mest åt BB58 eftersom jag tycker att en 15mm tjock boett blir i högsta laget på handleden. Jag gillar när klockan sitter lågt på handleden, som min HC.
Hours hade en blå inne för någon månad sedan och det verkade finnas några. Har du ringt överallt?

Annars kan du dra ett PM så får du testa BB58 och Pelagos 39, om du kan köra 👍

Hours hade en blå inne för någon månad sedan och det verkade finnas några. Har du ringt överallt?

Annars kan du dra ett PM så får du testa BB58 och Pelagos 39, om du kan köra 👍
Jag har pratat med Bergströms idag. Jag hade missuppfattat dem. De har slut på BB41 men har BB58 hemma. Tyvärr fel färg och på läder. Jag åker dit och provar den på armen iaf.

Tack för erbjudandet. 😊

Tack, perfekt!
Vad är det för snygg Jubilee du har fått tag i?
Jubilee är ju ett måste på en klocka av Sub-typ.
Tror jag köpt det på tidoting.
Oavsett så sitter det inte perfekt; som ett Uncle Seiko eller Forstner där rundade bandhornen kramar om boetten korrekt.
Å andra sidan, titta på gamla subbar så är det ofta att vikta bandhornen sitter bara halva vägen upp av boettens tjocklek

Tillbaka
Topp