• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Guld kvar! Sen är prispallens valörer komplett 😅 Skämt o sido. Guld kommer jag inte gå för. Så tjock är inte plånboken!
6BE4AEDA-3DE6-4E92-A626-71D76691AC0D.jpeg
Grattis till en fin klocka.

Varit en enormt tuff och påfrestande dag i pulkabacken här på förmiddagen. Valet stod mellan 58:an och g-shock. Som oftast föll valet på 58:an. Nu surfar jag lite ks medans grabben kör lite supermario på årets julklapp medans vi väntar på att bilen ska bli avfrostad och varm innan avfärd mot mataffären för att inhandla lite diverse för kvällens tacomys! 58:an får nog sitta på hela dagen
8C46B0AD-A4BC-42BA-B75E-660186E82095.jpeg

Svårt val det där, BB58 eller P39.. BB58 är lite mer classy, P39 är hårdare.
Måste åka in till Bergströms och klämma lite.
Har ägt 4 BB58 (2 x OG/2 x Blå). Håller med om att P39 är mer toolig. Skulle välja den vilken dag som helst över BB58.

Utöver att jag gillar designen (speciellt vridringen) mer så är komforten med T-fit och Titan bra mycket bättre. Det enda jag kan ogilla med P39 är att tavlan kan kännas lite tom ibland.
885474EF-8671-4364-8B40-68E305B56A68.jpeg
91D961E3-B6C7-40D7-88C2-7B6CFF551162.jpeg

Har ägt 4 BB58 (2 x OG/2 x Blå). Håller med om att P39 är mer toolig. Skulle välja den vilken dag som helst över BB58.

Utöver att jag gillar designen (speciellt vridringen) mer så är komforten med T-fit och Titan bra mycket bättre. Det enda jag kan ogilla med P39 är att tavlan kan kännas lite tom ibland.

Mmm.. precis så. Jag gillar P39 bäst utifrån det jag har sett på nätet. Har inte haft möjlighet att se den i butik. Men, det känns lite som om de har backat lite för långt med enkelheten på tavlan. De kunde gott satt ram runt timmarkeringarna. BB58'ans tavla vinner med hästlängder, resten är bättre på P39. Men, jag ska inte säga för mycket innan jag har provat den på handleden. Jag är en One Watch Guy så det måste stämma till 100% annars köper jag inte.

Mmm.. precis så. Jag gillar P39 bäst utifrån det jag har sett på nätet. Har inte haft möjlighet att se den i butik. Men, det känns lite som om de har backat lite för långt med enkelheten på tavlan. De kunde gott satt ram runt timmarkeringarna. BB58'ans tavla vinner med hästlängder, resten är bättre på P39. Men, jag ska inte säga för mycket innan jag har provat den på handleden. Jag är en One Watch Guy så det måste stämma till 100% annars köper jag inte.
Helt rätt att prova först.
One Watch guy låter befriande :)

De kunde gott satt ram runt timmarkeringarna.
Kanske för att jag redan ägt dem redan, men jag föredrar att den är utan. Men det är en smakfråga. 🙂
Jag är en One Watch Guy så det måste stämma till 100% annars köper jag inte.
One Watch guy låter befriande
Mycket befriande. Räknade ut att jag kört mer eller mindre OWG 4ggr under 2022. Den enda "riktiga" OWG var under den korta tiden jag klarade av OWGM. Men tycker det är ett bra sätt att verkligen lära känna klockan.
För min del hade jag nog inte gått OWG med varken BB58:an eller P39. Vill ha något mer nedtonat för att det skall fungera.

Jag var lite osäker på P39, delvis pga bilder då jag hade svårt att få grepp om ringen, men främst pga titan. Men när jag väl såg den i butik, fick den följa med hem. Tycker att helhetskänslan vinner över BB58 svart (nu avskyr jag gilt, så mitt betyg kan var skevt som tusan 🙂)

Nymans påstår dock att det är 2 års väntelista på den vilket jag tycker låter helt orimligt...
Två år är säkert inget påstående utan är väl baserat på antal uppskrivna och den tilldelning de haft hitills. Givetvis går det oftast snabbare, många som hoppar av eller avböjer av olika anledningar. Eller helt enkelt så får de inte tag på folk som skrivit up sig och då går frågan vidare. Men med det vet man aldrig. 🤷🏻‍♂️
Jag var lite osäker på P39, delvis pga bilder, men främst pga titan. Men när jag väl såg den i butik, fick den följa med hem. Tycker att helhetskällan vinner över BB58 svart (nu avskyr jag gilt, så mitt betyg kan var skevt som tusan 🙂)
Samma här, var riktigt kritisk till den efter att ha testat den i butik ett flertal gånger. Men bestämde mig för att ge den en chans och gillar den bättre än jag trodde.
Det jag gillar med OG är den röda markören vid kl 12, men föredrar trots det den blå. Den upplevde jag höll bättre i längden.

Tjenare, någon som har erfarenhet av Forstner och eller Uncle (Seiko) straps, jubilee? Tänkte ev skaffa ett till min Chrono. Det lutar dock åt Uncle då de har helborstad och 22/18 mm😀. Bifogar en bild på en panda med Forstner (min är inverterad). Oavsett tycker jag det ser snyggt ut till denna modellen sökt i tråden och hittat lite info men inte allt så sorry om jag upprepar lite grann 😀
036398B3-4794-4E1A-8B51-D6E11905A127.jpeg

Två år är säkert inget påstående utan är väl baserat på antal uppskrivna och den tilldelning de haft hitills. Givetvis går det oftast snabbare, många som hoppar av eller avböjer av olika anledningar. Eller helt enkelt så får de inte tag på folk som skrivit up sig och då går frågan vidare. Men med det vet man aldrig. 🤷🏻‍♂️

Samma här, var riktigt kritisk till den efter att ha testat den i butik ett flertal gånger. Men bestämde mig för att ge den en chans och gillar den bättre än jag trodde.
Det jag gillar med OG är den röda markören vid kl 12, men föredrar trots det den blå. Den upplevde jag höll bättre i längden.
Enig om triangeln och blå är grym och som @Jrooth skrev förut - triangeln på blå hade varit något. Kan faktiskt inte förstå att Tudor inte insåg det själva.

Jag var lite osäker på P39, delvis pga bilder då jag hade svårt att få grepp om ringen, men främst pga titan. Men när jag väl såg den i butik, fick den följa med hem. Tycker att helhetskänslan vinner över BB58 svart (nu avskyr jag gilt, så mitt betyg kan var skevt som tusan 🙂)

BB58 ligger före P39 tills jag har sett båda. Jag är svag för gilt..
Enda negativa jag kan se med BB58 är dome crystal, och faux-nitarna.

Tjenare, någon som har erfarenhet av Forstner och eller Uncle (Seiko) straps, jubilee? Tänkte ev skaffa ett till min Chrono. Det lutar dock åt Uncle då de har helborstad och 22/18 mm😀. Bifogar en bild på en panda med Forstner (min är inverterad). Oavsett tycker jag det ser snyggt ut till denna modellen sökt i tråden och hittat lite info men inte allt så sorry om jag upprepar lite grann 😀
Jag är också sugen på Uncle Seiko, GMT i mitt fall men det är exakt samma band. Forstner bortsorterad för mig med då 22/18 är att föredra. Kan bara inte bestämma mig för om det skall vara borstade eller polerade mittlänkar 🤔

Edit: du föredrar borstat skriver du ju.

Jag kör Forstner till min BB58 och är supernöjd. Har testat US 1479 till min Speedy och tycker Forstner var bättre kvalitet dem emellan…dock ej testat US jubilee.

Recension av Forstner: https://klocksnack.se/threads/recension-forstner-jubilee-black-bay-58.168666/

Tillbaka
Topp