Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Saknar min. Riktigt trevlig modell.
GrattisGuld kvar! Sen är prispallens valörer komplettSkämt o sido. Guld kommer jag inte gå för. Så tjock är inte plånboken!
![]()
Tack! Du skaffade en häromdagen också såg jag men klagade på banden. Hur är annars dina första intryck av den?Grattis![]()
Tycker klockan i sig är fin, gillar den annorlunda tonen som silvret får jämfört med stål. Gillar även den gråa färgen på tavla och bezel. Däremot gillar jag inget av banden tyvärr, men smaken är som bakenTack! Du skaffade en häromdagen också såg jag men klagade på banden. Hur är annars dina första intryck av den?![]()
Delar din uppfattning om klockan! Tonen på silvret är verkligen speciellt.Tycker klockan i sig är fin, gillar den annorlunda tonen som silvret får jämfört med stål. Gillar även den gråa färgen på tavla och bezel. Däremot gillar jag inget av banden tyvärr, men smaken är som bakenHoppas du gillar bandet mer än vad jag gör!
Ja jag hade velat ha en jubilee-länk på den, men är rädd att det skär sig i tonerna på länken kontra boettenDelar din uppfattning om klockan! Tonen på silvret är verkligen speciellt.
Jag fick endast med lädret. Tycker det är fin kvalitetskänsla på det och det är bekvämt, men det blir ju ett litet gap mellan boett och band så det blir nog att testa en am-länk faktiskt. Såg någon som körde ett helborstat jubilee från US och det såg faktiskt bra ut. Alternativt så har jag ett vanguard-gummi som ju sitter som ett smäck.
Svår fråga
Ja, den farhågan har man ju. Men de bilder jag såg så såg det inte ut att clasha allt för mycket. Det ska jag göra och det får gälla dig medJa jag hade velat ha en jubilee-länk på den, men är rädd att det skär sig i tonerna på länken kontra boetten
Du får posta lite bilder sen på de band du testar och gillar!
Nöjd och den ska tillsammans med min BB58 få gå till sönerna i framtiden. Bra argument för att låta flippdjävulen hålla sig undanVar inne på Nymans idag och testade Pelagos 39, sjukt imponerad av storlek och finish!
Det enda som saknas imo är datum på den.
Ni som rockar Pelagos 39, är ni nöjda med den?
//CA
Mycket bra argument! Gillar starkt tanken att ge vidare klockor till barnen!Nöjd och den ska tillsammans med min BB58 få gå till sönerna i framtiden. Bra argument för att låta flippdjävulen hålla sig undan![]()
Tackar för utförligt och bra svar!Svår fråga
Ja som dykare är jag helnöjd med den. Både till utseende och komfort. Tog ett tag att vänja sig vid den lätta vikten och första dykaren jag har där jag inte direkt upplevt att jag vill montera på ett MN band eller liknande.
Är det en keeper? Vet faktiskt inte
Anledningen till att jag skulle behålla den är att det är en bra dykare som bockar av allt jag söker i en dykare men även att den inte är så stöldbegärlig.
Anledningen till att inte behålla den är att den lätt kan kännas lite slätstruken (däremot skulle jag inte byta den mot en BB58, snarare uppgradera till en Blancpain eller liknande. Men då drar det iväg.).
Skulle jag ha den som OWG och är det en GADA?
För mig inte. Det är en vattendelare men för egen del fungerar den inte med kostym eller knappt kavaj. Gillar lite diskretare klockor på. Inom Tudor skulle jag nog uppleva en BB36 eller Ranger som bättre alternativ. Men som OWG skulle det nog hellre bli en Santos eller en Grand Seiko. Eller i mitt fall Explorer 1:a
Ångrar jag köpet?Absolut inte, värd att testa. Om du har möjlighet att plocka upp en skulle jag absolut göra det.![]()
Beror på vilka stålklockor du har. Om jag jämför med te x min Speedmaster Automatic eller Explorer så är de ungefär i samma liga. Men om jag jämför dykare more dykare (ex. BB58) så är det en väldig skillnad.Tackar för utförligt och bra svar!
Visst var den märkbart lättare men tyckte inte det var enorm skillnad mot något mindre stålklockor som jag har.
Noterade att claspen är ganska lång också, något man stör sig på vid dagligt bärande?
Faktiskt inte! BB58 är mer dressad och P39 mer toolig.Mycket bra argument! Gillar starkt tanken att ge vidare klockor till barnen!
Känner du inte att Pelagos 39 och BB58 spelar på lite samma planhalva dock?
Jag har tagit bilder där man förhoppningsvis kan se det och lagt i tråden.Beror på vilka stålklockor du har. Om jag jämför med te x min Speedmaster Automatic eller Explorer så är de ungefär i samma liga. Men om jag jämför dykare more dykare (ex. BB58) så är det en väldig skillnad.
Var lite harig gällande viklåset innan men det ska tydligen vara kortare än det på BB58 (om man mäter längden mot insidan . Men som var på frågan; nej inget jag märker av (även om jag instämmer med att det är ganska långt). Fick denna till svars när jag frågade tidigare.
![]()
Hmm ser knepigt ut på bilden för bb58, känner inte riktigt igen att de börjar mätningen över spännet vid loggan…?Beror på vilka stålklockor du har. Om jag jämför med te x min Speedmaster Automatic eller Explorer så är de ungefär i samma liga. Men om jag jämför dykare more dykare (ex. BB58) så är det en väldig skillnad.
Var lite harig gällande viklåset innan men det ska tydligen vara kortare än det på BB58 (om man mäter längden mot insidan . Men som var på frågan; nej inget jag märker av (även om jag instämmer med att det är ganska långt). Fick denna till svars när jag frågade tidigare.
![]()
Bra bild! Verkar ju vara störst skillnad på den del av claspen som är synbar på utsidan vilket ju inte är vad som är avgörande i slutändanFaktiskt inte! BB58 är mer dressad och P39 mer toolig.
Jag har tagit bilder där man förhoppningsvis kan se det och lagt i tråden.
Mycket bra. Skönt att se den på textil då vi endast sett den på länk härGör premiär i tråden med ett god morgon!haft blå bb36 och svart/blå 58 tidigare men denna är överlägset bäst hittills
![]()
Var inne i Västerås för någon dag sedan och har för mig att de hade 36 inne till försäljning. Hör av dig till dem och kollaÄr det nån som varit inne hos AD i Sthlm eller i Västerås och sett om BB36 i svart finns inne? Jag vet att det var lista på den i somras/höstas men nu när läget med ekonomin är som det är kanske det har ändrats?
Villhöver på den har varit konstant sedan den släpptes. Tar en kölapp på den om du bestämmer dig för att flippaGör premiär i tråden med ett god morgon!haft blå bb36 och svart/blå 58 tidigare men denna är överlägset bäst hittills
![]()
Riktigt snygg! Har själv kikat lite på silvermodellen, ska bli spännande att se hur de åldras!Testar svart canvas idag!![]()
![]()
Tack! Ja, jag håller med digRiktigt snygg! Har själv kikat lite på silvermodellen, ska bli spännande att se hur de åldras!
Jo det stämmer bra att dom hade den inne dåVar inne i Västerås för någon dag sedan och har för mig att de hade 36 inne till försäljning. Hör av dig till dem och kolla![]()
Kanske fel stad. Men Bergströms i Malmö hade en hemma häromdagen.Är det nån som varit inne hos AD i Sthlm eller i Väst