• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudorfantaster, kan ni ta en paus från att scrolla på Köp&Sälj idag?😂 Kan vara så att den här får lämna snabbt…
5CE62A11-6C0B-49A0-A377-F3A5CFBBA4B4.jpeg
Tycker den fick stanna ganska länge ändå 🤣

Har haft den här någon vecka och inser att bandet med kardborrelås förmodligen inte håller länge. Gummibandet tycker jag inte lägger sig snyggt över bandinfästningen, så jag letar andra lösningar. Har några Nato som funkar ok, men är intresserad av ett ”Erika”. Men fungerar det på den här, går det att använda ihop med ”fasta bandstift”?

512B8A60-2C5F-4FED-9747-0FAE15A29E8F.jpeg

Har haft den här någon vecka och inser att bandet med kardborrelås förmodligen inte håller länge. Gummibandet tycker jag inte lägger sig snyggt över bandinfästningen, så jag letar andra lösningar. Har några Nato som funkar ok, men är intresserad av ett ”Erika”. Men fungerar det på den här, går det att använda ihop med ”fasta bandstift”?

Erika har gjort ett band som passar specifikt fxd så borde inte vara några problem. Vet dock inte om den går att få i fler färger.

Edit: https://erikasoriginals.com/mn-straps/pelagosfxd.php

Självklart får du det! Beror mest på att båda originalbanden inte föll mig i smaken. Och att jag kände att jag gillade bronsaren mer än silver (med länk och allt vad det innebär)😊
Ah ok, intressant! Antar att man behöver vara helt hängiven band än länk för denna model, vilket även gäller andra som tex 18k, fxd, etc. Har nu gått med länk länge på bb58:an, men helt plötsligt vill man ha band, och så byter man iof snabbt tillbaka igen…

Bandet har hållit bra i 13 månader för mig

Erikas säljer en version för klockor med fasta bandstift. Man måste ha en borttagbar ”slider”

Var inne hos en AD igår för att bland annat känna på Pelagos 39 och BB Pro, så passade på att kika runt och testa lite andra modeller också. Blev oerhört förvånad (och imponerad) över hur bra BB GMT kändes på nato. Har tidigare bara provat GMT S&G på länk, och tyckte den kändes alldeles för stor, tjock, tung och klumpig för min (förhållandevis lilla) handled.

Visst, det för fortfarande en stor klocka på min ganska blygsamma handled, men intrycket och känslan blev oerhört mycket bättre med nato...

IMG20230107120550~2.jpg

Tillbaka
Topp