• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

För mycket snack i tråden nu tycker jag;)
image.jpeg

Så har då även jag fått tag i en blå Pelagos! Några första intryck:
- Grym blå färg! Precis som jag hoppats på. Klar när den ska vara klar och matt när den ska vara matt.
- Bra lume (även om väntat).
- En stor pjäs. Även på höjden. Men jag gillar't.
- Fem rader är bättre än två. Det säger sig självt. (Detsamma gäller såklart in-house vs ETA.)
- Hade föredragit en något ljusare färg på boett och länk. Men jag förstår att det här ska vara en "hård" och toolig klocka, inte någon man schteeker med på Kallis på somrarna...
- Minus för länken. Den känns lite billig och kunde helt enkelt vara snyggare. Dock plus för snabbjusteringen i låset. Ser fram emot att testa gummibandet. Och kanske något nato?!

Kort sagt ett grymt och förhållandevis billigt alternativ att släcka min längtan efter något blått! (Nu behöver jag inte dregla över den galet överprissatta Rolex-smurfen längre.)

Nedan några obligatoriska bilder.

Pelagos_1.jpg
Pelagos_3.jpg
Pelagos_2.jpg

Så har då även jag fått tag i en blå Pelagos! Några första intryck:
- Grym blå färg! Precis som jag hoppats på. Klar när den ska vara klar och matt när den ska vara matt.
- Bra lume (även om väntat).
- En stor pjäs. Även på höjden. Men jag gillar't.
- Fem rader är bättre än två. Det säger sig självt. (Detsamma gäller såklart in-house vs ETA.)
- Hade föredragit en något ljusare färg på boett och länk. Men jag förstår att det här ska vara en "hård" och toolig klocka, inte någon man schteeker med på Kallis på somrarna...
- Minus för länken. Den känns lite billig och kunde helt enkelt vara snyggare. Dock plus för snabbjusteringen i låset. Ser fram emot att testa gummibandet. Och kanske något nato?!

Kort sagt ett grymt och förhållandevis billigt alternativ att släcka min längtan efter något blått! (Nu behöver jag inte dregla över den galet överprissatta Rolex-smurfen längre.)

Nedan några obligatoriska bilder.

Pelagos_1.jpg
Pelagos_3.jpg
Pelagos_2.jpg
Den är grym, stort grattis! :)

De får leverans en gång i månaden oftast och brukar få leveransen i början av varje månad enligt Daniel. Så det är början av november som gäller hos dom om inte Claud bestämmer sig för att oväntat kika in och leverera den. :) @micke_s

Dessa jävla leveranser lite då och då :)
Kan varmt rekommendera den - Överträffat mina högt ställda förväntningar!

Ni som ägt och sålt en BB;
Hur kommer det sig att ni sålde klockan? Tröttnade?
Tycker det är så märkligt att alla verkar sälja denna ganska snabbt.
Jag är otrolig sugen på en röd nämligen :D

Tillbaka
Topp