• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hoppas att ni har en trevlig kväll!
20230119_192634.jpg

Känns riktigt bra att ha en Tudor och kunna hänga här och inte en sån där hemsk Rååleks Sub🤪
2FD4D94C-7F51-45E0-A3E1-8FB113032A1D.jpeg
Ser ju trevligt ut fortfarande nöjd eller skall jag komma och hämta den 8 morgon.
Skämt och sido , jag kanske måste omvärdera min Tudorsamling och gå mer vintage.
Hör av dig när du lessnar så lånar jag den några dagar så att du får tillbaks suget och jag får se om jag skall börja leta på allvar.

Ser ju trevligt ut fortfarande nöjd eller skall jag komma och hämta den 8 morgon.
Skämt och sido , jag kanske måste omvärdera min Tudorsamling och gå mer vintage.
Hör av dig när du lessnar så lånar jag den några dagar så att du får tillbaks suget och jag får se om jag skall börja leta på allvar.
Ja klart du också ”behöver” en Sub, sälj Chronon och nåt mer så är du ju hemma👍

Du är alltså på väg från 4 till 7? 😀

EC1DCBB7-0569-4FD1-8808-617E42C96082.jpeg

Finns en 76100 på K&S… 🙄

Bronsaren fick ryka när jag fick chans att köpa en 76100 med lollipop! ÄNTLIGEN har jag en Tudor Sub😎
634DBD4C-8811-41B2-9A5E-80234B7A0821.jpeg
Grattis! Ser riktigt härlig ut 🤩
Jag har aldrig ägt en 79090 eller 76100 men jag är väldigt svag för dessa referenser av någon anledning. En sub som sticker ut med mycket karaktär, i kombination med en samtidigt clean och klassisk design antar jag. Bra köp!

Och skulle lollipop-visaren bli problem så kan man stabilisera den.

Jag har aldrig ägt en 79090 eller 76100 men jag är väldigt svag för dessa referenser av någon anledning. En sub som sticker ut med mycket karaktär, i kombination med en samtidigt clean och klassisk design antar jag. Bra köp!

Tackar! Du får ta på dig en liten del varför jag blivit så sugen på Sub efter alla dina fina bilder på dina😍
Härligt att höra att det går att fixa om det blir problem, även om det lär vara ett tag bort.

Intressant med att stabilisera timvisaren!
Hur går man till väga om man skulle vilja göra detta?

Jag har själv aldrig gjort och man ska nog inte rusa iväg och göra det så fort man är lite orolig.

Tittar man t.ex. med lupp på min blå 75090 så kan man se en liiiiten sprickbildning på visaren. Jag frågade två kunniga vintage-handlare som båda sa ”låt det vara”. De menade att det inte var någon fara.

Gissar att det finns kunnigare personer än jag på forumet som kan ge tips. Mitt tips är att bära och och njuta av klockan, men att göra det med den respekt en gammal fin pjäs förtjänar.
2AC0860E-2E78-4F8C-AE0D-5FC8FE6B2816.jpeg

Man sätter väl någon substans på baksidan av visaren? Att ta av visare är ju eller inte helt riskfritt om det finns skavanker på dem.......är det inte så att lumet släppt skulle jag nog låta det vara. Alltid riskfyllt att plocka ut tavla och visare ut mögelklockor.....

Är det en klocka man har för avsikt att behålla är det nog listigt att göra som Davvan skriver (lim på baksidan av visarna). Framförallt på Tudor med lollipop- resp snowflakevisare. Tror vi hade sett många 76100 med rätt timvisare om de låtit stabilisera visarna.

Hej! Har en kort fråga jag skulle uppskatta input på. Har nyligen köpt en Ranger men inte lyckats förstå hur glide lock funktionen fungerar i claspen. Någon som kan förklara eller vet någon video som visar? :)

Man sätter väl någon substans på baksidan av visaren? Att ta av visare är ju eller inte helt riskfritt om det finns skavanker på dem.......är det inte så att lumet släppt skulle jag nog låta det vara. Alltid riskfyllt att plocka ut tavla och visare ut mögelklockor.....
@Pilot @Heinz
Har också hört talas om den lösningen, där man målar baksidan av visaren med lim. Det gjordes bland annat på min gula City som har fått den tidigare spruckna minutvisaren att gå ihop. Syns något men helt klart blivit bättre😊
Bild före och efter:
848B0982-F6EA-483C-89AD-17E91415D87C.jpeg
5D855441-7DE0-4EDA-A391-D5CF972540A0.jpeg

@Limeee
Finns en flinga på K&S som bara ”samlar damm” så du kanske kan få ett bra pris på den… 😄
#hetsahetsahetsa
Haha om man var ekonomiskt obegränsad så jaaa, men nu är man ju inte det☹️ Så får nog nöja mig med Lollipop 🍭
Börjar bli flippsugen, har ju haft den i 2 dagar nu
Okej det där sista var ett skämt, men hade sorgligt nog kunnat vara sant😂

Tillbaka
Topp