BankAnden
Silver
Ah tack! Hade aldrig sett det, men ganska många 36, och gjorde ett dumt antagande att det var såFinns ju även i 40 mm….79190…..
![Man shrugging: medium-light skin tone :man_shrugging_tone2: 🤷🏼♂️](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f937-1f3fc-2642.png)
![Slightly smiling face :slight_smile: 🙂](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ah tack! Hade aldrig sett det, men ganska många 36, och gjorde ett dumt antagande att det var såFinns ju även i 40 mm….79190…..
Inte så vanliga, men inte så dyra heller.....visserligen gammal annons...men de bör nog ligga lite lägre än med klassisk konfiguration....Ah tack! Hade aldrig sett det, men ganska många 36, och gjorde ett dumt antagande att det var så![]()
Vill ju inte vara den som överdriver men man kan tydligt se när man jämför bilder på denna och @Limeee 76100 den exakta tidpunkten när klockvärlden peakade och svängde nedåt. När Rolex och Tudor började med sina klumpigt fula applicerade index, dessa djävulens avkommor i vitguldsform (eller plåt/whatever i Tudors fall).Inte så vanliga, men inte så dyra heller.....visserligen gammal annons...men de bör nog ligga lite lägre än med klassisk konfiguration....
![]()
FS - SOLD! FS: Tudor 79190 Glossy Blue Dial/Silver Insert
Hi All, The watch cull continues. I have for sale an excellent condition Tudor submariner 79190 for sale. It has a perfect glossy blue dial, and the hands and markers are turning a uniform light cream patina. Silver bezel is original to the watch. There are some scratches/ marks on the case...omegaforums.net
Haha, ja du har en bra poäng. Och sedan gick denna i graven för att släppa fram Hydronauten. Nästan vansinnigt att på några få år lyckas med att gå från mästerverk, till fortsatt (i mina ögon) riktigt coola Sub i mer modern tappning, till Hydronaut. Men så vet vi hur det gick för Tudor slutet -90 fram till en bra bit in på 2000Vill ju inte vara den som överdriver men man kan tydligt se när man jämför bilder på denna och @Limeee 76100 den exakta tidpunkten när klockvärlden peakade och svängde nedåt. När Rolex och Tudor började med sina klumpigt fula applicerade index, dessa djävulens avkommor i vitguldsform (eller plåt/whatever i Tudors fall).
Det finns ju nån typ av varumärkeshistoria där. Det sammanfaller med tiden när man fattade nåt strategiskt beslut att klippa den tydlig kopplingen mellan Rolex och Tudor. Bort gick bruket av samma boetter och länkar och in kom en ambition att skapa ett helt eget uttryck för Tudor. Gick väl sådär initialt får man väl säga.... Men nu har man ju hittat sin väg.Haha, ja du har en bra poäng. Och sedan gick denna i graven för att släppa fram Hydronauten. Nästan vansinnigt att på några få år lyckas med att gå från mästerverk, till fortsatt (i mina ögon) riktigt coola Sub i mer modern tappning, till Hydronaut. Men så vet vi hur det gick för Tudor slutet -90 fram till en bra bit in på 2000
Haha, ja du har en bra poäng. Och sedan gick denna i graven för att släppa fram Hydronauten. Nästan vansinnigt att på några få år lyckas med att gå från mästerverk, till fortsatt (i mina ögon) riktigt coola Sub i mer modern tappning, till Hydronaut. Men så vet vi hur det gick för Tudor slutet -90 fram till en bra bit in på 2000
Håller helt med dig, i höstas testade jag en 1675 och en 16710 sida vid sida, det slog mig då hur stor skillnad applicerade index gör (på ett negativt sätt enligt min personliga åsikt).Vill ju inte vara den som överdriver men man kan tydligt se när man jämför bilder på denna och @Limeee 76100 den exakta tidpunkten när klockvärlden peakade och svängde nedåt. När Rolex och Tudor började med sina klumpigt fula applicerade index, dessa djävulens avkommor i vitguldsform (eller plåt/whatever i Tudors fall).
Ja den jag har tycker jag är riktigt okJag tycker faktiskt att Hydronauten inte var så dum. Intressant formspråk och en riktigt tunn dykare som jag själv skulle kunna tänka mig att ha.
Men sen släpper dom Hydronaut 2!!!???Vad hände där???
![]()
Wihooo - en lollipop-kompis!Bronsaren fick ryka när jag fick chans att köpa en 76100 med lollipop! ÄNTLIGEN har jag en Tudor Sub
![]()
Det gick fort, grattis!Bronsaren fick ryka när jag fick chans att köpa en 76100 med lollipop! ÄNTLIGEN har jag en Tudor Sub
![]()
Bläddra några sidor här i tråden så har det nog tagits upp båda klockornas för och nackdelarHej. Undrar om det finns någon här som kan ge mig tips och tankar kring BB58 vs Pelagos. Jag kikar mot BB58 blå tavla alt. FXD. Någon med erfarenhet av de båda? jag har 17cm handled. Tack =)
ok, tackBläddra några sidor här i tråden så har det nog tagits upp båda klockornas för och nackdelar![]()
Fantastiskt fin och härlig! Grattis!TudorTorsdag med Sub
![]()
Grattis!! När öppnar Unibet odds på hur fort du flippar den?!Bronsaren fick ryka när jag fick chans att köpa en 76100 med lollipop! ÄNTLIGEN har jag en Tudor Sub
![]()
Haha det hade varit någotGrattis!! När öppnar Unibet odds på hur fort du flippar den?!![]()
Annars kan jag köplåna den några veckor så håller vi på så några gånger , perfekt winwin situation.Haha det hade varit någotOddsen är lägre än vanligt med denna, ber till gudarna för att jag ska kunna hålla hårt i den
![]()
Enda problemet är ju att du aldrig säljer, så hade ju inte sett skymten av den igenAnnars kan jag köplåna den några veckor så håller vi på så några gånger , perfekt winwin situation.
![]()
Vafalls har ju sålt 4 klockor på en månad .plus 1 i november nästan lika många som du på en veckaEnda problemet är ju att du aldrig säljer, så hade ju inte sett skymten av den igen![]()
En högst partisk jämförelse kan jag tycka men ändå en sådan utifrån din fråga.Hej. Undrar om det finns någon här som kan ge mig tips och tankar kring BB58 vs Pelagos. Jag kikar mot BB58 blå tavla alt. FXD. Någon med erfarenhet av de båda? jag har 17cm handled. Tack =)
Instämmer, även om jag gillar den blå och har ägt/äger P39 så var det nog en av de mer partiska jag sett.En högst partisk jämförelse kan jag tycka men ändå en sådan utifrån din fråga.