• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Torsdag!

C46AC165-1617-4B6B-BB51-99950DC1389A.jpeg
Känns den liten när du byter från någon av din Pannor.

Känns den liten när du byter från någon av din Pannor.
Haha litegrann, men det är ju olika typer av klockor också. Tycker 39-40mm är en bra storlek på Tudor/Rolex-dykare, skulle inte vilja ha de större.

Panerai är ju lite av en aquired taste och ska bäras stort. Klockorna var ju allt från 47mm upp till 60mm(vissa prototyper) back in the day. Så mentalt blir det inte så konstigt när man hoppar mellan 44mm och 39mm.

Men som svar på din fråga - självklart känns den mindre på handleden :)

250 kr och en påse tuggummi från Extra är den värld en bra dag.
Både onyanserat och felstavat - lite cred ska du ändå ha för att du lyckas med båda de sakerna i en så kort mening.

@johangunnar - det är väl aldrig en höjdare att någon kladdat på tavlan så den hade jag försökt få rengjord. När det gäller värdet är det sjukt svårt att sia om, eftersom marknaden inte är överfull av den typen av klockor.

Vet inte om någon postat den här förut men jag hittade en äldre tråd på Reddit där en person lagt upp sin blåa BB58 och hur hans bezel blekts efter den dagligen utsatts för den afrikanska solen och att han regelbundet simmar i pooler med klor.
Den blev riktigt snygg enligt mig och det hade varit intressant och se hur den svarta sett ut efter samma användning.

Bilagor

• 553EC0CD-5FA0-4258-98EB-949B4628E521.jpeg
    553EC0CD-5FA0-4258-98EB-949B4628E521.jpeg
    604.1 KB · Visningar: 19
Tudortorsdag, halsont och hemarbete vid köksbordet. Då är det casual med Ranger och stickad tröja som känns bra.

15DACDE0-03D4-4949-906E-A9060E382F71.jpeg
Jag satt precis och tänkte att det var ett tag sedan jag såg en Ranger nu, vilket kändes lite synd eftersom jag tycker att den är fin - går in i tråden för att söka när det var en uppe senast (har inte hängt med så bra på ett tag) och BOM där var denna, ordningen återställd 👍

TL;DR - fin klocka 🙂👌

Vet inte om någon postat den här förut men jag hittade en äldre tråd på Reddit där en person lagt upp sin blåa BB58 och hur hans bezel blekts efter den dagligen utsatts för den afrikanska solen och att han regelbundet simmar i pooler med klor.
Den blev riktigt snygg enligt mig och det hade varit intressant och se hur den svarta sett ut efter samma användning.
Om klockan varit 50 år gammal så kanske Afrikas sol och dopp i poolen kan ha blekt det till den grad.
Det där är manipulerat/gjort med flit (blekt i klorbad, blekt i ugn, etc)

Efter väldigt lite research är det så jag förstått det - och jag håller med dig 🥰 Dock var vi för långt ifrån varandra i värderingen så jag får hålla koll när jag kommer till Asien nästa gång.

Har dom "2 för 1" får du gärna höra av dig😉

Skämt åsido.. Vill minnas att @SeikoZ bytte tavlan och visarna på sin 76200 hos AD och att det inte var så farligt i pris. Vet dock inte om det fortfarande kan beställas från AD.

Tillbaka
Topp