Känns den liten när du byter från någon av din Pannor.Torsdag!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns den liten när du byter från någon av din Pannor.Torsdag!
![]()
Ref nr 7968Har du möjligen referens, så blir det lättare. Bör stå på motsatt sida från serienummer (vilket jag tror gör den till en 1958:a).
Haha litegrann, men det är ju olika typer av klockor också. Tycker 39-40mm är en bra storlek på Tudor/Rolex-dykare, skulle inte vilja ha de större.Känns den liten när du byter från någon av din Pannor.
Både onyanserat och felstavat - lite cred ska du ändå ha för att du lyckas med båda de sakerna i en så kort mening.250 kr och en påse tuggummi från Extra är den värld en bra dag.
Ja, ja, ja. Jag försöker iallafall inte sälja en BB58 för 38 tkr. Troligen dessutom uttagen från en halvskum AD utomlands.Både onyanserat och felstavat - lite cred ska du ändå ha för att du lyckas med båda de sakerna i en så kort mening.
Där fick du mig. Verkligen. Andas en stund nu och kom tillbaka på bättre humör.Ja, ja, ja. Jag försöker iallafall inte sälja en BB58 för 38 tkr. Troligen dessutom uttagen från en halvskum AD utomlands.
Jag satt precis och tänkte att det var ett tag sedan jag såg en Ranger nu, vilket kändes lite synd eftersom jag tycker att den är fin - går in i tråden för att söka när det var en uppe senast (har inte hängt med så bra på ett tag) och BOM där var denna, ordningen återställdTudortorsdag, halsont och hemarbete vid köksbordet. Då är det casual med Ranger och stickad tröja som känns bra.
![]()
Om klockan varit 50 år gammal så kanske Afrikas sol och dopp i poolen kan ha blekt det till den grad.Vet inte om någon postat den här förut men jag hittade en äldre tråd på Reddit där en person lagt upp sin blåa BB58 och hur hans bezel blekts efter den dagligen utsatts för den afrikanska solen och att han regelbundet simmar i pooler med klor.
Den blev riktigt snygg enligt mig och det hade varit intressant och se hur den svarta sett ut efter samma användning.
Så kanske det är jag skrev bara vad personen ifråga själv har uppgett.Om klockan varit 50 år gammal så kanske Afrikas sol och dopp i poolen kan ha blekt det till den grad.
Det där är manipulerat/gjort med flit (blekt i klorbad, blekt i ugn, etc)
Allt som står på nätet är inte santSå kanske det är jag skrev bara vad personen ifråga själv har uppgett.
Kom igen nu, dags att visa att den här tråden kan mer än posta bilder och komma med livliga påhejningar![]()
Efter väldigt lite research är det så jag förstått det - och jag håller med digVad är skillnaden på 94500 och 76200? Same but older?
Gillar modellen och tycker den är ruskigt frän med California Dial!
Nä allt är inte sant, bara det som står på FlashbackAllt som står på nätet är inte sant![]()
...och FamiljelivNä allt är inte sant, bara det som står på Flashback![]()
Efter väldigt lite research är det så jag förstått det - och jag håller med digDock var vi för långt ifrån varandra i värderingen så jag får hålla koll när jag kommer till Asien nästa gång.
Stämmer bra. Minns ej pris. Men det låg mellan 3-5 tkr inklusive visare. Tror dom höjt priset nu.Har dom "2 för 1" får du gärna höra av dig
Skämt åsido.. Vill minnas att @SeikoZ bytte tavlan och visarna på sin 76200 hos AD och att det inte var så farligt i pris. Vet dock inte om det fortfarande kan beställas från AD.
Krya!Vad passar bättre än en lollipop när man har influensa?
![]()
Riktigt fin! Har funderat på att skaffa mig en, men är lite osäker på storleken. Hur bärs den tycker du, dvs som 41 mm, större eller mindre?Korspostar från dagens..
Hade den ute för byte men bestämde mig för att behålla den i stället.
![]()