Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har en till salu! Kan inte svara för hur tålig den är, men kolla lite på youtube om Pelagos 42 så får du nog lite info. Har svårt att se att den skulle vara speciellt ömtålig.Hur tålig är Pelagos 39? Är ruskigt sugen på att slå till på en, men läst lite olika åsikter gällande hur stryktålig den är. Vad säger ni som äger en? Är den ömtåligare än tex BB58 i och med att det är titan?
Vet inte riktigt vad du tänkt göra med den men titan är ju mer tåligt än stål. Däremot syns repor mer på titan. Men jag skulle inte vara orolig. Har ägt flera BB58 och äger en P39. Båda modeller klarar det medta imho.Hur tålig är Pelagos 39? Är ruskigt sugen på att slå till på en, men läst lite olika åsikter gällande hur stryktålig den är. Vad säger ni som äger en? Är den ömtåligare än tex BB58 i och med att det är titan?
Kommer inte göra något utöver det vanliga. Men vill gärna ha den i ett gott skick i många år framöver!Vet inte riktigt vad du tänkt göra med den men titan är ju mer tåligt än stål. Däremot syns repor mer på titan. Men jag skulle inte vara orolig. Har ägt flera BB58 och äger en P39. Båda modeller klarar det medta imho.
Kommer inte göra något utöver det vanliga. Men vill gärna ha den i ett gott skick i många år framöver!
För mig som är Tudor amatör, kan du förklara Nymans stämpeln?Äntligen lite sol
Kan bara instämma med vad som sagts tidigare. Har mätt tidshållningen på 58an senaste 48tim och den har gått -0,5spd. Minst sagt imponerande.
![]()
Det är en Jubilum klocka som Nymans släppte tillsammans med Tudor när de fyllde 170 år.För mig som är Tudor amatör, kan du förklara Nymans stämpeln?
Helvete vad fräckt.Det är en Jubilum klocka som Nymans släppte tillsammans med Tudor när de fyllde 170 år.
limeterad utgåva.
Här kan du se lite mer i detaljHelvete vad fräckt.
Endast 51st!?
De lär väl inte ha flugit av hyllan direktEndast 51st!?
Alla var på förbeställning och personliga till deras 170års jubileumsfirande. ’51 kommer från 1851 vilket var året Nymans öppnade.De lär väl inte ha flugit av hyllan direkt![]()
Har några dykt upp på andrahandsmarknaden? Till vilket pris är då fråganAlla var på förbeställning och personliga till deras 170års jubileumsfirande. ’51 kommer från 1851 vilket var året Nymans öppnade.
De är väl också graverade med namn på baklocket?Alla var på förbeställning och personliga till deras 170års jubileumsfirande. ’51 kommer från 1851 vilket var året Nymans öppnade.
Har icke sett någon till salu ännu.Har några dykt upp på andrahandsmarknaden? Till vilket pris är då frågan
Yes!De är väl också graverade med namn på baklocket?
Så läckerBarnfri lördag betyder restaurangbesök, och då fick såklart bronsaren också följa med
![]()
Vad är gott skick? Repor ok men inte dings? P39 känns riktigt toolig och som en klocka som ska vara med. BB58 är något mer dressad.Kommer inte göra något utöver det vanliga. Men vill gärna ha den i ett gott skick i många år framöver!
Beror nog på vad man är ute efter. Som tidigare ägare till ett par BB36 och ägare till en P39 upplever jag den senare som optimal. Med sin t-fit blir den riktigt bra. Om det kommer en blå BB36 med SG specen kan det vara intressant.![]()
Tudor måste klämma till med något extraordinärt för att övertyga mig om att detta inte är den bästa moderna Tudorn. Jag ska erkänna att jag kanske svänger om jag får testa Pelagos39 men tveksamt, denna har ju fördelen att vara grymt prisvärd utan fancy-schmancy hittepå-inKenissihouse urverk.
Inte riktigt mitt val hellerSåg denna mod på IG. Nja…eller så är den helt enkelt som gjuten för att agera Finlands nationalklocka
![]()
Precis som @Deskdiversthlm säger beror det nog på vad man är ute efter. Har haft 36:an som är en kanonklocka , har ju en hel del andra Tudor också och alla är olika så att säga att 36:an är bäst kan jag inte hålla med om den är bra inget att säga om det Men måste nog hålla 39:an och Chronon plus FXD lite högre.![]()
Tudor måste klämma till med något extraordinärt för att övertyga mig om att detta inte är den bästa moderna Tudorn. Jag ska erkänna att jag kanske svänger om jag får testa Pelagos39 men tveksamt, denna har ju fördelen att vara grymt prisvärd utan fancy-schmancy hittepå-inKenissihouse urverk.