• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vi kör på det...Tudor-fredag!
16760202303828710180538733320356.jpg

Har ju kört P39:an ett tag och står fortfarande som "intresserad" av FXD'n. Ni som haft eller har båda vilken av dem är att föredra och varför? @Been du har ju haft båda vad gjorde att du föredrog P39 över FXD'n?
För egen del har jag ju ganska klena handleder och FXD'n är ju +5mm lug-2-lug ijmf med P39? Gör avsaknaden av bandhorn att den känns mindre?

Har ju kört P39:an ett tag och står fortfarande som "intresserad" av FXD'n. Ni som haft eller har båda vilken av dem är att föredra och varför? @Been du har ju haft båda vad gjorde att du föredrog P39 över FXD'n?
För egen del har jag ju ganska klena handleder och FXD'n är ju +5mm lug-2-lug ijmf med P39? Gör avsaknaden av bandhorn att den känns mindre?
För mig var det bland annat storleken plus att den saknar länk som gjorde att P39:an kändes som ett bättre alternativ för mig.
Inget tu tal om saken att det är en fin klocka , men P39:an passar mig bättre

God morgon,

När vi ändå är inne på P39:an passar jag på att ställa en fråga.

Vet någon av ni erfarna herrar om man kan hitta ett trevligt Curved end rubber till den typ Everest?

Jag gillar original gummit men är väldigt svag för gummi utan fasta ändlänkar.

Original-BB; alltså den första generationen som släpptes (tror 2010 eller 2011, någon kan rätta mig på årtalet)
Ros + smiley-dial 👍🏻👍🏻
@Werder @Rootbjörn 79220 lanserades 2012 i rött, sedan kom blå 2014 och en svart i slutet av 2015. Modellen byttes ut mot nuvarande under 2016 och därmed kort serie, speciellt för blå och svart, där den senare bara var ute i sex månader.

Den extremt lyckade lanseringen, sedd som Tudors comeback, den korta produktionen, det mindre caset och rosen gör den poppis.

@Werder @Rootbjörn 79220 lanserades 2012 i rött, sedan kom blå 2014 och en svart i slutet av 2015. Modellen byttes ut mot nuvarande under 2016 och därmed kort serie, speciellt för blå och svart, där den senare bara var ute i sex månader.

Den extremt lyckade lanseringen, sedd som Tudors comeback, den korta produktionen, det mindre caset och rosen gör den poppis.
Fortfarande inte kommit över chocken att det aldrig blev nån röd 10-årsjubileums-BB58 förra året. Sällan varit så säker på något.

Ja, det är BB36an. Funderar på att lägga ut den här köp och sälj.

36an försvinner nästan på armen och jag nästan glömmer att den sitter där. 58an bärs ganska stort i jämförelse och jag tycker den känns större än 39mm. Men båda har sin charm :)
Låter bra. Tänker att en sån nästan ska ”glömmas bort” på armen och vara lite mer diskret. Får försöka hitta en 36a att testa på riktigt!

Har redan en 58a och tycker den är perfekt storlek för en sportklocka 😊👍

Tillbaka
Topp