Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vanesak att få på dem, efter ett tag går det med enhandsfattningFXD med Erikas Original MN band. Kul och bekväm kombination, men lite krångligt att sätta på sig jämfört med ett konventionellt Nato och lite för dyrt.
Kan bidra med bästa AD för Tudor i Sverige och det är @Nymans Ur 1851 Västerås .Godkväll alla trevliga funderar på komplettera min samling bestående av en smp 2541.80 och lite annat smått med en pelagos 39.
Gillar verkligen designen på den men är något osäker på spännet så undrar om någon med ca 16,5 cm handled provat och kan bidra med hur det känns? Samt om någon råkar ha både smp och pelagos och kan bjuda på en jämförelse bild?
Sist men inte minst tar jag gärna lite tips på bra AD för Tudor i Sverige.
Tack på förhand och trevlig kväll
Jag har 15,6cm handled och det fungerar utan några som helst problem. Var också orolig för samma sak.Kan bidra med bästa AD för Tudor i Sverige och det är @Nymans Ur 1851 Västerås .
Ring och snacka med dom eller besök dom om du bor nära.
Angående låset och 16,5 cm handled tror jag inte att det blir något problem.
Men som jag alltid säger prova själv och lita inte bara på bilder.
Tack för input tyvärr +40 mil till Västerås (bor i Kalmar) men har för mig att det finns AD i Växjö.Kan bidra med bästa AD för Tudor i Sverige och det är @Nymans Ur 1851 Västerås .
Ring och snacka med dom eller besök dom om du bor nära.
Angående låset och 16,5 cm handled tror jag inte att det blir något problem.
Men som jag alltid säger prova själv och lita inte bara på bilder.
För Tudor är nog Jönköping närmastTack för input tyvärr +40 mil till Västerås (bor i Kalmar) men har för mig att det finns AD i Växjö.
Det kan nog vara så att jag blandade ihop dom men som du säger är det nog tag heuer i Växjö och Tudor i JönköpingFör Tudor är nog Jönköping närmast
Jag tycker inte att det är spännets längd som är det svåraste att vänja sig vid, utan formen! Spännet är högt, kantigt och vasst och kan nog kännas klumpigt i början oavsett handledsmått. Nu har jag burit den i några veckor och märker det knappt.Godkväll alla trevliga funderar på komplettera min samling bestående av en smp 2541.80 och lite annat smått med en pelagos 39.
Gillar verkligen designen på den men är något osäker på spännet så undrar om någon med ca 16,5 cm handled provat och kan bidra med hur det känns? Samt om någon råkar ha både smp och pelagos och kan bjuda på en jämförelse bild?
LäckerTudortorsdag
Har 16.5cm själv och en BB58 på länk. Det sitter snygg och bekvämt men enligt mina erfarenheter kan armband lätt vara lite för lösa eller för tajta. Det finns några som gör en halv-link som man kan köpa som ser identiskt ut men adjustera på mindre stegar, t.ex:Godkväll alla trevliga funderar på komplettera min samling bestående av en smp 2541.80 och lite annat smått med en pelagos 39.
Mycket vacker!TudorTorsdag
Man köper från storebror istället
Arbetshästen. Hur klarar sig folk utan Tudor?
Fortfarande på gummi alltså….Man köper från storebror istället
(Sorry var tvungen, men slänger in en Tudor för topic och tröst ).
Japp, men den är faktiskt undanlagd sedan någon vecka tillbaks, så bilden är tagen innan dess.Fortfarande på gummi alltså….
Kommer den bäras i mars?Japp, men den är faktiskt undanlagd sedan någon vecka tillbaks, så bilden är tagen innan dess.
Körde ju OWG med den för att se hur det kändes. Nu har jag lagt undan den för att se om jag saknar den tillräckligt för att låta den stanna. Som det ser ut nu så kommer den att få vara kvar. Nog första Tudorn som känns tillräckligt bra för att få stanna med en ev. permanent plats i lådan. Ironin är väl att det är den enda Tudorn som jag var riktigt tveksam till och var på väg att tacka nej till. Mycket faktiskt iom att gummit blev en sådan fullträff.
Det lutar åt Explorern även om Pelagosen är ett bra alternativ.Kommer den bäras i mars?