Inte riktigt mitt val hellerSåg denna mod på IG. Nja…eller så är den helt enkelt som gjuten för att agera Finlands nationalklocka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte riktigt mitt val hellerSåg denna mod på IG. Nja…eller så är den helt enkelt som gjuten för att agera Finlands nationalklocka
Precis som @Deskdiversthlm säger beror det nog på vad man är ute efter. Har haft 36:an som är en kanonklocka , har ju en hel del andra Tudor också och alla är olika så att säga att 36:an är bäst kan jag inte hålla med om den är bra inget att säga om det Men måste nog hålla 39:an och Chronon plus FXD lite högre.
Tudor måste klämma till med något extraordinärt för att övertyga mig om att detta inte är den bästa moderna Tudorn. Jag ska erkänna att jag kanske svänger om jag får testa Pelagos39 men tveksamt, denna har ju fördelen att vara grymt prisvärd utan fancy-schmancy hittepå-inKenissihouse urverk.
TidtagarTudorTisdag
TitanTudorTisdag
TTTT (TvåTonTudorTisdag)
Kreativt! , tänk om man suttit på en S&G Chrono , TidTagarTvåTonTudorTisdag......
Kreativt! , tänk om man suttit på en S&G Chrono , TidTagarTvåTonTudorTisdag......
Kan vara en av de snyggaste Tudor TT modellerna till idag.TTTT (TvåTonTudorTisdag)
Blev en utflykt till Nymans Ur i Västerås för att se vad som finns på rean. FXD med nyinkommet Erikas Original MN band på handleden.
- Svårt att svara på, beror ju på vad man gillar och vad man förväntar sig för priser. Det var väl en 30 - 40 klockor av olika märken. Skulle visst komma mer också.Fanns det något vettigt på rean?
Låter som att man skulle behöva boka in ett kundbesök i Västerås typ snarast- Svårt att svara på, beror ju på vad man gillar och vad man förväntar sig för priser. Det var väl en 30 - 40 klockor av olika märken. Skulle visst komma mer också.
Blev en utflykt till Nymans Ur i Västerås för att se vad som finns på rean. FXD med nyinkommet Erikas Original MN band på handleden.
Alltså jag såg när detta kortet togsBlev en utflykt till Nymans Ur i Västerås för att se vad som finns på rean. FXD med nyinkommet Erikas Original MN band på handleden.
Härlig läsning! Jag kan bara instämma, den är otrolig! Enligt mig den mest prisvärda klocka du kan köpa. Vet att det finns någon här i tråden som har ranger-länken utan nitar (som visserligen inte stör mig) men med t-fit och då blir den ju fulländad och helt säkert den bästa klockan för priset i sin kategori.Kanske blir en predikan för de redan frälsta nu men här kommer ett kort stycke som är skrivet med 100% hjärta och 0% hjärna om varför en svart BB58 på RubberB är mitt bästa köp!
Jag har letat igenom bildarkiven och hittat några ögonblicksbilder vars egentliga fokus är något annat än själva klockan och i de bilderna hoppas jag det framgår varför BB58 bärs snyggt, ledigt och användarvänligt!
Jag försöker, så gott det går, att ha en aktiv livsstil utanför de 8h jag varje dag tillbringar på kontorsstolen och då är BB58an en ypperlig kompanjon eftersom den funkar lika bra vid mötesbordet som i naturen. Jag har använt klockan mer eller mindre dagligen sedan den köptes här på KS för lite drygt 3 år sedan och det har såklart medfört vissa repor och dings (se bilder) men i min enfald tycker jag bara det förstärker klockans (affektions)-värde då varje repa bär en histora. Eftersom klockan är en given keeper spelar skavankerna mindre roll så länge den tickar på och håller tiden som den ska. Detta är ytterligare en anledning till varför BB58 är en dröm att bära, den tål lite stryk (givetvis utan att vara oaksam) precis som en dykare ska göra.
Men även solen har ju sina fläckar och det är främst två saker jag upplever som störande; det ena är att bezeln är på tok för svår att få grepp om (speciellt med handskar) och den är dessutom trögrörlig. Det andra är att visare och infattningar får ett billigt/blingingt utseende i vissa ljus (oftast när stark sol träffar rakt på klockan), jag har försökt fånga det på en närbild nedan.
Vad det gäller estetiken i övrigt så gillar jag att klockan har ett utseende som kan beteknas som aningen retro och den ”poppar” inte utan vilar tryggt och diskret på handleden i alla väder. Även från sidan är klockan en skönhet med fina, raka och okomplicerade linjer (se bild). En liten extra bonus är den ros-graverade kronan.
Slutligen övergår det mitt förstånd att denna beater inte betingar ett högre andrahandsvärde men grattis till alla er som är sugna på att slå till
Håller medKan vara en av de snyggaste Tudor TT modellerna till idag.
Snygg kombo! I like it a lot.FXD med Erikas Original MN band. Kul och bekväm kombination, men lite krångligt att sätta på sig jämfört med ett konventionellt Nato och lite för dyrt.