• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1WatchGuy

Breitling
Bara köpa från AD, inga konstigheter.

Nu har jag inte koll på fästningen för de nya, men tidigare Tudorband har lite annat fäste än vanliga. Dvs, du använder stiften inne i bandet. Kanske inga som helst konstigheter att matcha med vilken klocka som helst (någon som vet?), men ville ge en heads up om du inte redan hade koll.
Bra input! Värt att kolla upp. Förhoppningsvis glider det igenom som single-pass också.
 

BankAnden

Panerai
Hej! Jag är ny både på forumet och i klockvärlden, vilken lyx att ha en plats att ställa frågor som man bär på.
Tudor bb58 är klockan (många med mig) som jag förälskat mig djupt i. Inte lätt med en begränsad budget! Vet ni om det finns i svart att få tag på runt 30k? Metallänken.
Eller är jag helt ute och cyklar?
Känns som att det bara finns blå till bra pris? Tack!
Välkommen

Så sent som idag gick en på Kaplans för 33, så därmed ska du absolut hitta en här på KS för runt 30. Det är alltid dyrare på auktion/gråhandlare än här.

 

Been

Patek
2-Faktor
Kvällens lume på 39:sn
DF09C3A5-5CA4-4B33-BF9C-EAF23CC8EB05.jpeg
 

Butchcassidy

Breitling
Välkommen

Så sent som idag gick en på Kaplans för 33, så därmed ska du absolut hitta en här på KS för runt 30. Det är alltid dyrare på auktion/gråhandlare än här.

Tänk att jag missat det där! Antar att det gäller och vara snabb! Tack!
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Jag känner att det är dags för den semi-årliga frågan varför ingen gillar Style; är det något med proportionerna, blir den för klossig med BB-sidorna på boetten, något annat, allt ovanstående tillsammans?

Inget konstigt i sig att vissa klockor är mindre populära än andra, men dessa tycker jag knappt man ser röken av överhuvudtaget, vilket förvånar mig lite med tanke på vissa paralleller till en populär modell hos grannmärket och det ganska överkomliga priset som i mitt huvud borde göra den attraktiv som instegsklocka om inte annat 🤔

Nåväl, man kan inte förstå allt och det är ok - men jag är onekligen lite nyfiken på att prova en 34 på armen för att se vad det är som är fel med den.

Är det någon här som har känt på en och ligger inne med en åsikt?

DCD79C95-08F9-4664-AB5E-73C3C066D0DD.jpeg

(Bild givetvis knyckt från det världsomspännande datanätverket Internet)
 
Senast ändrad:

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag känner att det är dags för den semi-årliga frågan varför ingen gillar Style; är det något med proportionerna, blir den för klossig med BB-sidorna på boetten, något annat, allt ovanstående tillsammans?

Inget konstigt i sig att vissa klockor är mindre populära än andra, men dessa tycker jag knappt man ser röken av överhuvudtaget, vilket förvånar mig lite med tanke på vissa paralleller till en populär modell hos grannmärket och det ganska överkomliga priset som i mitt huvud borde göra den attraktiv som instegsklocka om inte annat 🤔

Nåväl, man kan inte förstå allt och det är ok - men jag är onekligen lite nyfiken på att prova en 34 på armen för att se vad det är som är fel med den.

Är det någon här som har känt på en och ligger inne med en åsikt?

DCD79C95-08F9-4664-AB5E-73C3C066D0DD.jpeg

(Bild givetvis knyckt från det världsomspännande datanätverket Internet)
Tycker den är ok men personligen tycker jag proportionerna ser konstiga. Ser ut som en datejust replika i för stort format för någon som är för ängslig att bära 36mm. (Ska poängtera att jag inte gillar DJ41 heller). Förstår inte heller varför man valt att skriva "Rotor self-winding" utan borde kunnat nöja sig med automatic eller något
 

Urniss1

Cartier
2-Faktor
Tycker den är ok men personligen tycker jag proportionerna ser konstiga. Ser ut som en datejust replika i för stort format för någon som är för ängslig att bära 36mm. (Ska poängtera att jag inte gillar DJ41 heller). Förstår inte heller varför man valt att skriva "Rotor self-winding" utan borde kunnat nöja sig med automatic eller något
Håller med dig till punkt och pricka! Det var som att du tog orden ur munnen på mig. 😬
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Tycker den är ok men personligen tycker jag proportionerna ser konstiga. Ser ut som en datejust replika i för stort format för någon som är för ängslig att bära 36mm. (Ska poängtera att jag inte gillar DJ41 heller). Förstår inte heller varför man valt att skriva "Rotor self-winding" utan borde kunnat nöja sig med automatic eller något
"Rotor Self Winding" är väl en liten nickning till Tudors historiska modeller? Det och smiley texten var väl standard på deras tidiga Prince modeller.
Själv har jag verkligt svårt för de där generationerna av länkar som Tudor startade med under en period efter "separationen" från Rolex när man gör länkar som är nästan-jubilee och nästan-oyster, men inte riktigt. De ger bara klockorna ett billigt intryck imho. Ser ut som no-name ebay länkar.
 

BankAnden

Panerai
Jag känner att det är dags för den semi-årliga frågan varför ingen gillar Style; är det något med proportionerna, blir den för klossig med BB-sidorna på boetten, något annat, allt ovanstående tillsammans?

Inget konstigt i sig att vissa klockor är mindre populära än andra, men dessa tycker jag knappt man ser röken av överhuvudtaget, vilket förvånar mig lite med tanke på vissa paralleller till en populär modell hos grannmärket och det ganska överkomliga priset som i mitt huvud borde göra den attraktiv som instegsklocka om inte annat 🤔

Nåväl, man kan inte förstå allt och det är ok - men jag är onekligen lite nyfiken på att prova en 34 på armen för att se vad det är som är fel med den.

Är det någon här som har känt på en och ligger inne med en åsikt?

DCD79C95-08F9-4664-AB5E-73C3C066D0DD.jpeg

(Bild givetvis knyckt från det världsomspännande datanätverket Internet)
Tänkt samma tanke flera gånger, fast mer i formatet ”när ska dom ta tag i den och skrota/göra om”. Jag säger skrota och relansera Prince Oysterdate.

Känns som det är en klocka det inte är så lätt att hitta några fel på, men inte heller några rätt. Som ett själslöst ting, som lämnar dom flesta likgiltiga?
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
"Rotor Self Winding" är väl en liten nickning till Tudors historiska modeller? Det och smiley texten var väl standard på deras tidiga Prince modeller.
Själv har jag verkligt svårt för de där generationerna av länkar som Tudor startade med under en period efter "separationen" från Rolex när man gör länkar som är nästan-jubilee och nästan-oyster, men inte riktigt. De ger bara klockorna ett billigt intryck imho. Ser ut som no-name ebay länkar.
Ja det är onekligen en lite okonventionell stil på länkarna det håller jag med om, om det är bra eller dåligt vete tusan - jag kan möjligen tycka att det är lite kul att man testar att köra något lite utanför mittfåran.

Rotortexten känns väl rätt standard för deras klockor med uthus-verk? Den i sig upplever jag inte som något märkligt, även om man kan säga ganska mycket om all text som har en förmåga att hitta in på deras tavlor 😄

Tänkt samma tanke flera gånger, fast mer i formatet ”när ska dom ta tag i den och skrota/göra om”. Jag säger skrota och relansera Prince Oysterdate.

Känns som det är en klocka det inte är så lätt att hitta några fel på, men inte heller några rätt. Som ett själslöst ting, som lämnar dom flesta likgiltiga?
Nej det är kanske det som är problemet; de hade Prince Oysterdate som var riktigt bra och sedan blir det lite sämre när man försöker sig på sin egen take på formatet. Men samtidigt är jag fortsatt lite förbryllad över att nästan ingen alls verkar köpa dem - alla möjliga och omöjliga klockor verkar ju gå att sälja så det förvånar mig att kombinationen av pris och namn på tavlan inte förmår få ut fler klockor än det verkar göra 🤔

Ja jag inser att jag är ute på tunn is när jag söker efter logik i sådana här sammanhang 😂
 
Topp