• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BAAL

Omega
2-Faktor
Är det bara jag som fullkomligt älskar det här fantastiska vädret?

/B
1DDABC37-F34B-4D3F-8A92-5DB80373C4BD.jpeg
 

nilbri

Cartier
Tudor är okänt för mig. Sugen på Royal. Den är ju på länk. Går det att ta bort bitar av länken så det passar handleden som det normalt går på länkar? Eller är det fixa storlekar?
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Tudor är okänt för mig. Sugen på Royal. Den är ju på länk. Går det att ta bort bitar av länken så det passar handleden som det normalt går på länkar? Eller är det fixa storlekar?
Det går att ta bort länkbitar så den ska passa din handledsstorlek, kolla på min gamla annons så ser du länkbitarna i en påse hur det ser ut.
 

Been

Patek
2-Faktor
@Been hur känns det med gummit och hur upplever du det kontra länken? För egen del har jag svårt att motivera att sätta på länken igen.
Riktigt bra ett av de bättre gummiband jag har haft eller det bästa är det.
Det enda är att det gör så att klockan inte glider in under skjortärmen när jag skrivbordsdyker annat är det kanon.
Men länken åker nog ändå på snart.
 
Fick klämma lite på denna igår på en Oris AW på Erikson urhandel.
Riktigt trevlig!
Vet inte vad personen heter på KS men tackar för det!
20230309_173512.jpg

20230309_173510.jpg

20230309_173507.jpg

Jag är verkligen ingen stor supporter av att köpa klockor i ett investeringssyfte. Men den här känns så speciell och relativt ovanlig (?) att den nog har goda chanser att faktiskt öka i värde framöver.
Eller vad säger ni experter?
 

BankAnden

Panerai
Jag är verkligen ingen stor supporter av att köpa klockor i ett investeringssyfte. Men den här känns så speciell och relativt ovanlig (?) att den nog har goda chanser att faktiskt öka i värde framöver.
Eller vad säger ni experter?
Jag får två generella och två specifika tankar, som gör att jag inte tror det:

1) Tudor är generellt inte ett samlings- eller prestigemärke i den bemärkelsen

2) TT är generellt mindre populärt och har svårare att bli attraktiva ”investeringar”

3) Det stora GMT-caset har gjort att denna inte blivit den totala succé den hade kunnat bli (dvs stål)

4) Nu är jag på gissningsstigen - men tror att de som föredrar TT gör det för lite bling och denna nedtonade tappar då ännu mer popularitet än standard TT
 
Jag får två generella och två specifika tankar, som gör att jag inte tror det:

1) Tudor är generellt inte ett samlings- eller prestigemärke i den bemärkelsen

2) TT är generellt mindre populärt och har svårare att bli attraktiva ”investeringar”

3) Det stora GMT-caset har gjort att denna inte blivit den totala succé den hade kunnat bli (dvs stål)

4) Nu är jag på gissningsstigen - men tror att de som föredrar TT gör det för lite bling och denna nedtonade tappar då ännu mer popularitet än standard TT

Du har säkert rätt! Tänker mest att Tudor inte lär sjunka i popularitet framöver och att en begränsad försäljning av klockan gör att den blir svårare att få tag på om 30 år. Såklart inte menat som en säker investering, utan mer som en spekulation från min sida.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag får två generella och två specifika tankar, som gör att jag inte tror det:

1) Tudor är generellt inte ett samlings- eller prestigemärke i den bemärkelsen

2) TT är generellt mindre populärt och har svårare att bli attraktiva ”investeringar”

3) Det stora GMT-caset har gjort att denna inte blivit den totala succé den hade kunnat bli (dvs stål)

4) Nu är jag på gissningsstigen - men tror att de som föredrar TT gör det för lite bling och denna nedtonade tappar då ännu mer popularitet än standard TT
Skulle säga att det inte riktigt finns något direkt unikt med den modellen. Detta gäller inte bara Tudors utan nog de flesta märken idag. Om du skulle hitta samma modell som te x avviker från de andra exemplaren. Ex. en Rolex krona, en felaktig tavla etc. kan den säkert på sikt betinga ett slags värde. Men inte utöver det.
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Fick klämma lite på denna igår på en Oris AW på Erikson urhandel.
Riktigt trevlig!
Vet inte vad personen heter på KS men tackar för det!
20230309_173512.jpg

20230309_173510.jpg

20230309_173507.jpg
Den är riktigt mustig den där alltså 😍👌

Måste komma mig för att prova en BB i fullstort utförande snart så jag vet om det är någon mening att fortsätta sukta efter den.

Fast å andra sidan är kanske inte klockan i sig är den blygaste av violer så det är möjligt att det spelar mindre roll om det skulle sitta lite stort på mig också 🤷‍♂️
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Du har säkert rätt! Tänker mest att Tudor inte lär sjunka i popularitet framöver och att en begränsad försäljning av klockan gör att den blir svårare att få tag på om 30 år. Såklart inte menat som en säker investering, utan mer som en spekulation från min sida.
Tittar man i de internationella märkesgrupperna t ex på facebook så framstår det som en förhållandevis vanlig klocka - jämfört med KS och Sverige generellt
 
Topp