• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Been

Patek
2-Faktor
Gummit var ju riktigt bra @Deskdiversthlm precis som du sagt.
Får sitta på några dagar nu
55AB7E41-6D78-436C-B370-634EF70855A4.jpeg
6CD7E25E-265E-4825-9633-AAE9E0C10471.jpeg
 

1WatchGuy

Breitling
Fråga till er Tudor-experter: Jag har kärat ned mig i natobandet nedan. Tyvärr äger jag ingen Tudor, vilket jag antar diskvalificerar mig från att köpa ett från AD? Hur gör man då (om man inte vill betala 4000 kr för ett på eBay) - ber en BB58-ägare ”köpa ut”?
7C9D303A-CF85-4692-B937-CACD03E8F5F0.jpeg
 

BankAnden

Panerai
Fråga till er Tudor-experter: Jag har kärat ned mig i natobandet nedan. Tyvärr äger jag ingen Tudor, vilket jag antar diskvalificerar mig från att köpa ett från AD? Hur gör man då (om man inte vill betala 4000 kr för ett på eBay) - ber en BB58-ägare ”köpa ut”?
7C9D303A-CF85-4692-B937-CACD03E8F5F0.jpeg
Bara köpa från AD, inga konstigheter.

Nu har jag inte koll på fästningen för de nya, men tidigare Tudorband har lite annat fäste än vanliga. Dvs, du använder stiften inne i bandet. Kanske inga som helst konstigheter att matcha med vilken klocka som helst (någon som vet?), men ville ge en heads up om du inte redan hade koll.

18E9D02B-353B-425D-B03D-2692175C67E5.jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Bara köpa från AD, inga konstigheter.

Nu har jag inte koll på fästningen för de nya, men tidigare Tudorband har lite annat fäste än vanliga. Dvs, du använder stiften inne i bandet. Kanske inga som helst konstigheter att matcha med vilken klocka som helst (någon som vet?), men ville ge en heads up om du inte redan hade koll.

18E9D02B-353B-425D-B03D-2692175C67E5.jpeg
Kan ju trä Tudor-band som ett vanligt singlepass-band / Nato
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Denna är bra. Vi BEHÖVER den i stål om tre veckor. Enligt AD hade Tudor hintat om att BB36 ska uppdateras så förhoppningsvis innebär det en version i 39mm.

F1511967-97DB-4606-AC98-BEB1C8A14A65.jpeg
Enig! 39mm, stål, t-fit och inhouse 👌🏻
Då snackar vi! Men jag själv ser helst en med vit/silvertavla och tror faktiskt även att jag föredrar oysterlänk till den?!
 
  • Like
Reactions: pnt

Butchcassidy

Breitling
Hej! Jag är ny både på forumet och i klockvärlden, vilken lyx att ha en plats att ställa frågor som man bär på.
Tudor bb58 är klockan (många med mig) som jag förälskat mig djupt i. Inte lätt med en begränsad budget! Vet ni om det finns i svart att få tag på runt 30k? Metallänken.
Eller är jag helt ute och cyklar?
Känns som att det bara finns blå till bra pris? Tack!
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Hej! Jag är ny både på forumet och i klockvärlden, vilken lyx att ha en plats att ställa frågor som man bär på.
Tudor bb58 är klockan (många med mig) som jag förälskat mig djupt i. Inte lätt med en begränsad budget! Vet ni om det finns i svart att få tag på runt 30k? Metallänken.
Eller är jag helt ute och cyklar?
Känns som att det bara finns blå till bra pris? Tack!
Ganska frekvent gör den det. Kanske någon tusenlapp upp men ligger där i trakterna. Gör en sökning på K&S så ser du ungefär vad som legat ute på sistone. Lycka till. Hoppas du hittar en. Min absoluta favoritklocka och älskar den minst lika mycket idag som när jag hämtade ut den för ca 3 år sen.
3F005113-91AB-4C8A-B333-E18E872CC193.jpeg
F9E0FE5B-9AB7-4588-9AC3-0141E63F6E0D.jpeg
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Hej! Jag är ny både på forumet och i klockvärlden, vilken lyx att ha en plats att ställa frågor som man bär på.
Tudor bb58 är klockan (många med mig) som jag förälskat mig djupt i. Inte lätt med en begränsad budget! Vet ni om det finns i svart att få tag på runt 30k? Metallänken.
Eller är jag helt ute och cyklar?
Känns som att det bara finns blå till bra pris? Tack!
Jag köpte min svarta bb58 för 30’ här på k&s, i ett jäkla fint skick dessutom. Riktig toppenklocka som jag tror att det är svårt att bli missnöjd med - och skulle du ändå lyckas så brukar de inte vara svårsålda.

Och välkommen till KS för övrigt 🙂👍
 

Butchcassidy

Breitling
Ganska frekvent gör den det. Kanske någon tusenlapp upp men ligger där i trakterna. Gör en sökning på K&S så ser du ungefär vad som legat ute på sistone. Lycka till. Hoppas du hittar en. Min absoluta favoritklocka och älskar den minst lika mycket idag som när jag hämtade ut den för ca 3 år sen.
3F005113-91AB-4C8A-B333-E18E872CC193.jpeg
F9E0FE5B-9AB7-4588-9AC3-0141E63F6E0D.jpeg
Ja, jag är avis ska du veta! Ger inte upp 😀 jätteskönt att höra! Och stort tack för svar!
 

Butchcassidy

Breitling
Jag köpte min svarta bb58 för 30’ här på k&s, i ett jäkla fint skick dessutom. Riktig toppenklocka som jag tror att det är svårt att bli missnöjd med - och skulle du ändå lyckas så brukar de inte vara svårsålda.

Och välkommen till KS för övrigt 🙂👍
Tackar! Ja jag kommer få skäll av min flickvän snart för att jag är inne här så mycket ☺️
 
Topp