• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Känns som våren har kommit och Pro stortrivs.
1680351060050.jpeg

Exakt så. Jag gillar min Seamaster på 28mm. Men de görs ju inte längre.
Kanske marknaden är för liten, eller så är det bara vad de tror. Som du säger, konkurrensen där är i princip obefintlig så den som släpper en sådan klocka har iaf vunnit mig som kund
Med risk att hamna off topic men för att illustrera poängen, Panerai verkar vara på rätt spår, precis som jag skulle vilja att Tudor gjorde också.
EDIT: ....... fast egentligen inte...

Senast ändrad:
Med risk att hamna off topic men för att illustrera poängen, Panerai verkar vara på rätt spår, precis som jag skulle vilja att Tudor gjorde också.
EDIT: ....... fast egentligen inte...
Lurigt med första april i klockvärlden ändå. :)

Någon som har vanguard gummi till sin tudor och kan bjuda på bild / recension? :)
Jag hade ett vanguard till min black bay 41mm.
Gav bort det då de va det mest obehagliga bandet jag någonsin använd.
Superbra kvalite på bandet, utav tvekan.
Problem är hur bandet faller, eller ja hur det inte faller ifrån bandhornen...
Bandet går nedåt med en kraftig vinkel vilket inte på något sett följde min handled.
Med vanguard på flög klockan alltid i luften mer än den låg mot handleden, så länge jag inte spände bandet galet hårt.

Jag är helt 100% säker på att banden säkert passar andras handleder men för mig kunde det inte blivit en större miss

Jag hade ett vanguard till min black bay 41mm.
Gav bort det då de va det mest obehagliga bandet jag någonsin använd.
Superbra kvalite på bandet, utav tvekan.
Problem är hur bandet faller, eller ja hur det inte faller ifrån bandhornen...
Bandet går nedåt med en kraftig vinkel vilket inte på något sett följde min handled.
Med vanguard på flög klockan alltid i luften mer än den låg mot handleden, så länge jag inte spände bandet galet hårt.

Jag är helt 100% säker på att banden säkert passar andras handleder men för mig kunde det inte blivit en större miss
Jag har precis beställt ett svart gummi till min 41a 79220R. Blir intressant. Får hoppas att det lägger sig bättre på min handled 😜

Min första post i tråden.
Har länge sneglat på Tudor och tyckt att de har flera intressanta modeller. Testat. En del nya men alltid tyckt de varit för stora och tjocka för min handled. Därför blev jag superglad när jag hittade denna 75090! Perfekt för mig på många sätt. Älskar den härliga vintage-känslan.
9BA8E1A8-DDE0-4A5B-AB0F-9E51BA515597.jpeg
Kul, stort grattis till ett riktigt bra köp! Den såg väldigt fin ut i skicket👌

Håller på att spar ihop pengar till en BB58, hade ni satsat på en beggad? Eller ny, motivera svar 🙏Tack på förhand
Svårt att svara på. Om det bara är för att testa den och ev. sälja eller byta mot något annat så köp beggad. Framförallt för att det är enklare att få till ett bättre pris och du förlorar mindre vid en försäljning.

Men om det är för att behålla så kör på nytt. Roligare att få handla hos AD, stå för första repan och helhetsupplevelsen när du väl sparat ihop till något som är tilltänkt som beständigt.

Många kommer säkert att förorda pre-owned oavsett. Men de flesta är ganska blasé och har redan kört på hela upplevelsen. Låt inte det hindra dig från att få din upplevelse.
Lycka till och bra val!

Antar man borde satsa på köpa med länk?
Vad är ens ett bra pris? Vad skall man ta hänsyn till? Service? År?
Jag rekommenderar på länk ja. Det går alltid att komplettera med ett läder eller gummi.

Beror på år, skick, service, om den är komplett osv… sök på köp och sälj för att få en uppfattning. Men räkna med 30-35 +- nån tusing.

Som exempel gav jag 37 för min svarta i Februari (uttagen Jan 2023).

Tillbaka
Topp