• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Känns som våren har kommit och Pro stortrivs.
1680351060050.jpeg
Har den redan tappat färgen i glasringen?

Pratade även med Rob Engström idag dom tar ingen lista på BB54 nu då de inte vet när första leveransen kommer. Men enligt dem så kommer den första leveransen antingen i maj eller september….

Pratade även med Rob Engström idag dom tar ingen lista på BB54 nu då de inte vet när första leveransen kommer. Men enligt dem så kommer den första leveransen antingen i maj eller september….
Här i Norge kommer första leverans i april. Det är speciellt att den kanske kommer i september i Sverige när den är tillgänglig flera ställen i världen redan.

Här i Norge kommer första leverans i april. Det är speciellt att den kanske kommer i september i Sverige när den är tillgänglig flera ställen i världen redan.
Jag håller med men det känns som att Sverige inte är den marknaden Tudor vill satsa på. Det verkar ju ha levererats desto fler i USA så det är kanske där dom lägger krutet nu.

Det är klart de kommer innan september. Sen om man som vanligt inte har någon relation med sin AD sedan innan så kanske man får vänta ett tag på att bli tilldelad en klocka.

AD brukar sällan veta vad som dyker upp med någon framförhållning. Brukar med Rolex/Tudor ofta vara 1 leverans per månad och det som levereras brukar vara högst random.

Jo september låter osannolikt men jag hoppas verkligen inte att det börjar bli rolex spelregler kring Tudor för då tappar man ju orken kring det. Speciellt när folk i andra delar av världen gått in i butik och köpt en BB54 direkt över disk.

Men vem vet snart kanske du måste ha köpt två Datejust innan du får köpa en royal 🤪.

Jo september låter osannolikt men jag hoppas verkligen inte att det börjar bli rolex spelregler kring Tudor för då tappar man ju orken kring det. Speciellt när folk i andra delar av världen gått in i butik och köpt en BB54 direkt över disk.

Men vem vet snart kanske du måste ha köpt två Datejust innan du får köpa en royal 🤪.
Fast så har det varit sen bb58an kom så tyvärr är det precis vad du får räkna med. Skulle räkna med minst 6mån kötid på bb54an

Känns iof rätt rimligt att trogna kunder prioriteras först. 🤷🏻‍♂️
Jag är ju mer av åsikten first come first served. Men jag förstår att dom som redan spenderat mycket pengar inte är av den åsikten. Men som sagt att göra Tudor till ett nytt Rolex i hur fördelningen av klockor sker är en utveckling jag hoppas vi slipper.

Tudor skapades ju för att inte vara Rolex utan en mer prisvärd och lättillgänglig klocka. Känns som att Hasse börjar vända sig i sin grav om det är utveckligen vi går emot.

Jag är ju mer av åsikten first come first served. Men jag förstår att dom som redan spenderat mycket pengar inte är av den åsikten. Men som sagt att göra Tudor till ett nytt Rolex i hur fördelningen av klockor sker är en utveckling jag hoppas vi slipper.

Tudor skapades ju för att inte vara Rolex utan en mer prisvärd och lättillgänglig klocka. Känns som att Hasse börjar vända sig i sin grav om det är utveckligen vi går emot.
Se det så här: Rolex har länge varit svårtillgängligt, medans Tudor har varit mer tillgängligt. Det resulterar i att mer folk dras till Tudor och det i sin tur skapar ”problem” att mätta förfrågan. Swoosh så är Tudor ”svårtillgängligt”…

The circle of life

Se det så här: Rolex har länge varit svårtillgängligt, medans Tudor har varit mer tillgängligt. Det resulterar i att mer folk dras till Tudor och det i sin tur skapar ”problem” att mätta förfrågan. Swoosh så är Tudor ”svårtillgängligt”…

The circle of life
Jo jag är med på det. Det som jag reagerade på från början var att vi i Sverige verkar vara långt ner på Tudors prioriteringslista och sen hoppas jag bara att Tudor inte blir det nya Rolex utan som jag skrev att det är first come first served som gäller.

Jo jag är med på det. Det som jag reagerade på från början var att vi i Sverige verkar vara långt ner på Tudors prioriteringslista och sen hoppas jag bara att Tudor inte blir det nya Rolex utan som jag skrev att det är first come first served som gäller.
En viktig sak att poängtera som är väldigt relevant i ditt resonemang är att Tudor inte säljer några klockor till slutkund. Det är ÅF. Och dessa ÅF försöker bedriva en vinstgivande verksamhet och lär rimligtvis fortsätta prioritera ”viktiga” kunder. Sen kan man tycka vad man vill om det. Men imho tror jag faktiskt Tudor gör vad de kan för att möta efterfrågan. Ja, bortsett från t.ex mer speciella ur som FXD t.ex

Jag är ju mer av åsikten first come first served. Men jag förstår att dom som redan spenderat mycket pengar inte är av den åsikten.
Kan förstå frustrationen, men försäljning av klockor i premiumsegmentet är knappast som att sälja bröd när folk svälter. Dvs. inget som någon verkligen måste ha för att överleva.
Så sant, men lite som @Back är inne på så är det ju en ripple effect. Men det är inte bara Tudor just nu. Både Breitling och Omega börjar gå åt samma håll.

fy f..n va billigt,. En av dom bästa klockorna jag äger. Detta är ett kap, då den ej är lätt att beställa nu pga lev tid. Bara köpa , den kommer bli dyrare :cool:

Tillbaka
Topp