• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En viktig sak att poängtera som är väldigt relevant i ditt resonemang är att Tudor inte säljer några klockor till slutkund. Det är ÅF. Och dessa ÅF försöker bedriva en vinstgivande verksamhet och lär rimligtvis fortsätta prioritera ”viktiga” kunder. Sen kan man tycka vad man vill om det. Men imho tror jag faktiskt Tudor gör vad de kan för att möta efterfrågan. Ja, bortsett från t.ex mer speciella ur som FXD t.ex

Ja det har ju blivit två diskussioner av det här. Men som du säger ÅF gör allt för att gå med vinst men med tanke på hur stora och långa dessa listor verkar vara så borde dom inte ha något problem att sälja till alla. Att prioritera vissa kunder är ju upp till ÅF men som sagt det är en tråkig utveckling enligt mig och det är nog inte den långsiktigt bästa lösningen. Att tudor producerar klockor så mycket som kan tar jag för givet det jag menade på var att vi i Sverige verkar vara långt ner på priolistan. Jag hade ju hoppats på en Tudor boutique i Sthlm med tanke på att både Breitling och Omega satsat på Sthlm. Men även här verkar vi gå bet.

Kan förstå frustrationen, men försäljning av klockor i premiumsegmentet är knappast som att sälja bröd när folk svälter. Dvs. inget som någon verkligen måste ha för att överleva.

Så sant, men lite som @Back är inne på så är det ju en ripple effect. Men det är inte bara Tudor just nu. Både Breitling och Omega börjar gå åt samma håll.

Ja är inte så frustrerad då jag vet hur det ser ut tycker mest att det är tråkigt att vi går åt det här hållet även med Tudor. Men att det här ska bli mer en regel att leva efter när det gäller klockor är som jag nämnde ovan inte en vettig lösning i längden, vad jag tror i alla fall. Köper jag en bil för närmare miljonen så spelar det ingen roll vad jag köpt tidigare där är det konfiguration och om jag har råd som betyder något vilket känns mer vettigt.

Jo har märkt att omega också börjat vifta med sina listor, som sagt en tråkig utveckling tycker jag.

Jag hade ju hoppats på en Tudor boutique i Sthlm med tanke på att både Breitling och Omega satsat på Sthlm. Men även här verkar vi gå bet.
Har för mig någon rackare här på KS nämnde, efter Tudor-eventet, att det hintades om butik…

Kan ju varit en smirk från någon rep när frågan kom upp. Men, klart som korvspad att det hade varit fantastiskt trevligt med en Tudor-butik i Sthlm.

Kan ta ett extra-knäck och jobba* helg i butiken. Sätter alla här i tråden direkt på VIP-listan 😄

*gå runt och klämma på klockor

Har för mig någon rackare här på KS nämnde, efter Tudor-eventet, att det hintades om butik…

Kan ju varit en smirk från någon rep när frågan kom upp. Men, klart som korvspad att det hade varit fantastiskt trevligt med en Tudor-butik i Sthlm.

Kan ta ett extra-knäck och jobba* helg i butiken. Sätter alla här i tråden direkt på VIP-listan 😄

*gå runt och klämma på klockor
Ja skulle en butik dyka upp så blir det nästan synd om dem som jobbar där med tanke på alla här som hade gjort det till vår nya ” fritidsgård” 😄

Senast ändrad:
Tjena har en affär med bb58 på gång, dock är
de filat lite på insidan av spännet.

Han säger att de inte syns så mycket med blotta ögat, tycker de syns väldigt mycket på bild.

Hur mycket bör man gå ner för en sådan sak i pris?

Bilagor

• 669861FF-3292-402B-82C8-AF5FDE842CF8.jpeg
    669861FF-3292-402B-82C8-AF5FDE842CF8.jpeg
    38.7 KB · Visningar: 31
  • 912BB45F-B36D-46C5-9060-AC0D6E5D55F0.jpeg
    912BB45F-B36D-46C5-9060-AC0D6E5D55F0.jpeg
    37.8 KB · Visningar: 29

Han säger att de inte syns så mycket med blotta ögat, tycker de syns väldigt mycket på bild.

Känns ju som att detta är på insidan av spännet. Du kommer aldrig att märka av det. Okart iof varför man filat på insidan :oops:
I pris? Vet inte vad säljaren har satt för pris. Men en hundring kanske? Hade det varit jag som köpt hade det inte varit en deal breaker.

Varför är det filat där från första början? Min är mjuk och fin och behöver verkligen inte filas där.

Låset är ”vasst” där så kan ge visst obehag för vissa. Förmodligen därför detta slipats ner/rundats av. Inget som borde vara en dealbreaker.

Tjena! Är det att åka uppåt landet som gäller om man är intresserad av en BB54 och bor i Skåne?

Av kommentarerna om Bergströms här att döma, samt det lite svaga bemötandet jag fick hos dem så känns det som att det inte är så stor chans att kunna knipa någon Tudor-modell med ens lite hype.

Tjena! Är det att åka uppåt landet som gäller om man är intresserad av en BB54 och bor i Skåne?

Av kommentarerna om Bergströms här att döma, samt det lite svaga bemötandet jag fick hos dem så känns det som att det inte är så stor chans att kunna knipa någon Tudor-modell med ens lite hype.
Hur ser det ut i Köpendanmark?

Svarar på min egen fråga. Klarlund börjar ta emot på sin kölista om ca en månad eftersom dom inte ens fått in den i sitt datorsystem.

[Edit] Och Bucherer inne på Illum visste knappt vad jag frågade om och bad mig återkomma.
Du verkar ha bättre koll än mig om cph! Tudor ser kanske hellre att svenskarna åker över och betalar i dkk än att danskarna kommer till Sverige och handlar på ”rea” här.

Tillbaka
Topp