En viktig sak att poängtera som är väldigt relevant i ditt resonemang är att Tudor inte säljer några klockor till slutkund. Det är ÅF. Och dessa ÅF försöker bedriva en vinstgivande verksamhet och lär rimligtvis fortsätta prioritera ”viktiga” kunder. Sen kan man tycka vad man vill om det. Men imho tror jag faktiskt Tudor gör vad de kan för att möta efterfrågan. Ja, bortsett från t.ex mer speciella ur som FXD t.ex
Ja det har ju blivit två diskussioner av det här. Men som du säger ÅF gör allt för att gå med vinst men med tanke på hur stora och långa dessa listor verkar vara så borde dom inte ha något problem att sälja till alla. Att prioritera vissa kunder är ju upp till ÅF men som sagt det är en tråkig utveckling enligt mig och det är nog inte den långsiktigt bästa lösningen. Att tudor producerar klockor så mycket som kan tar jag för givet det jag menade på var att vi i Sverige verkar vara långt ner på priolistan. Jag hade ju hoppats på en Tudor boutique i Sthlm med tanke på att både Breitling och Omega satsat på Sthlm. Men även här verkar vi gå bet.
Kan förstå frustrationen, men försäljning av klockor i premiumsegmentet är knappast som att sälja bröd när folk svälter. Dvs. inget som någon verkligen måste ha för att överleva.
Så sant, men lite som @Back är inne på så är det ju en ripple effect. Men det är inte bara Tudor just nu. Både Breitling och Omega börjar gå åt samma håll.
Ja är inte så frustrerad då jag vet hur det ser ut tycker mest att det är tråkigt att vi går åt det här hållet även med Tudor. Men att det här ska bli mer en regel att leva efter när det gäller klockor är som jag nämnde ovan inte en vettig lösning i längden, vad jag tror i alla fall. Köper jag en bil för närmare miljonen så spelar det ingen roll vad jag köpt tidigare där är det konfiguration och om jag har råd som betyder något vilket känns mer vettigt.
Jo har märkt att omega också börjat vifta med sina listor, som sagt en tråkig utveckling tycker jag.