Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Min säger hejIdag slog jag till, har gått och funderat men så plötsligt…
Så nu blev jag sisten att sitta vid Bergströms Rolle-bord innan det destrueras iom ombyggnad av deras lokaler här i Göteborg.
Blev en blå BB58 som sitter jätteskönt
Älskar den här länken som påminner om Oris 65-länken.
Alla Tudorlänkar är vassa, jag fick ta ett slippapper och justa till min länk innan det gick att använda den.
Haft min pro i snart en vecka.
Ända som stör mig är att tudorskölden är så jäkla vass när man tar upp låset jämfört med Rolex.
Någon mer som tänkt på de? Kanske jag som är kräsen…
Snyggt! Är det den från US? Har suttit med fingret på köpknappen ett par gånger men hittills inte gått hela vägen58 på borstad jubilee idag.
Jag hade låtit den gå till nästa person i kön.Tjena gänget! Jag har precis fått ett meddelande om att det ligger en Black Bay 54 undanlagd åt mig. Jag köpte ju en under min resa till Italien och har inget behov av 2st. Borde jag kolla runt om någon av mina vänner är intresserad, eller ska jag bara släppa min kö-plats till någon annan? Hur resonerar ni?
Instämmer med @Cosmo att låta den vandra vidare genom ad är snyggare. Dessutom om den läggs ut direkt och din AD får den informationen så kan du nog drömma om någon slags tilldelning nästa gång. (inte alla, men många AD har bättre koll än man tror).Jag hade låtit den gå till nästa person i kön.
Utifrån att jag själv har en redan.
Sen kan en alltid hoppas att näst på tur är en som tänkt att använda den och inte plockar ut för att enbart kränga klockan för över listpriset.
Är redigt trött på ett sådant beteende.
Men det har man ju inga garantier för.
Jag fick betala premium för min. Men är nöjd ändåJag hade låtit den gå till nästa person i kön.
Utifrån att jag själv har en redan.
Sen kan en alltid hoppas att näst på tur är en som tänkt att använda den och inte plockar ut för att enbart kränga klockan för över listpriset.
Är redigt trött på ett sådant beteende.
Men det har man ju inga garantier för.
När jag var i en liknande situation med en annan modell så frågade jag ifall någon i tråden ville köpa klockan.Tjena gänget! Jag har precis fått ett meddelande om att det ligger en Black Bay 54 undanlagd åt mig. Jag köpte ju en under min resa till Italien och har inget behov av 2st. Borde jag kolla runt om någon av mina vänner är intresserad, eller ska jag bara släppa min kö-plats till någon annan? Hur resonerar ni?
Tycker det kan vara en svår avvägning. Givetvis roligt om någon här på forumet kan få möjligheten men samtidigt riktigt surt om hen kränger den med en enorm mark up. Däremot kan ju en "lösning" vara att bara ge en heads up till någon att man kommer att tacka nej och att borde "hänga på låset" till AD för att kunna knipa den(?).När jag var i en liknande situation med en annan modell så frågade jag ifall någon i tråden ville köpa klockan.
Hva modifiserte du?Tack för tipset @Back. Blev sjukt bra efter lite modifikation på bandet. Beställde resterande färger också ☀
Tack för inspiration!Tack för tipset @Back. Blev sjukt bra efter lite modifikation på bandet. Beställde resterande färger också ☀
Slipar ner rundningen på bandet mot boetten. Då bandstiften inte gick i från början. Går kanske med böjda stift, men jag vill använda raka original stift. Gör samma för banden som jag använder på min seamaster.Hva modifiserte du?
Mitt gröna säger hejTack för tipset @Back. Blev sjukt bra efter lite modifikation på bandet. Beställde resterande färger också ☀
Löning - ska det köpas något nytt?TudorTorsdag och löning - En kanondag med andra ord
Jag önskar att jag kunde svara ja, men tyvärr blir det nog inte så mycket nytt på ett tag nu Hade dock inte tackat nej till nya röda Tudor BB41 på jubilee om någon vänlig själ skulle ge bort en gratisLöning - ska det köpas något nytt?
Fixar jag om du ger mig din sub gratisJag önskar att jag kunde svara ja, men tyvärr blir det nog inte så mycket nytt på ett tag nu Hade dock inte tackat nej till nya röda Tudor BB41 på jubilee om någon vänlig själ skulle ge bort en gratis