• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_2815.jpeg

Så de har BB54:an inne🤗 får nog göra ett besök å känna in den lite

Var också inne på Bergströms i veckan. Trevligt besök med test av både 54 och nya röda 41-an.
Nu vet jag att det är BB58 som är min grej då den ena är för liten och svår att hantera och den andra fortfarande är för tjock, för min smak.
Har 18.5 runt handleden och för just mig så sitter BB58 bäst.

Det här är precis vad jag önskar av en first review. Inga stora penseldrag eller jämförelser med resterande produktutbud/konkurrenter. Mer fokus på vinklar där klockan/tavla i sig är fokus och nu villhöver jag BB54 igen😎

På jakt efter en mer dressad klocka och har hittat 2 modeller som jag står och velar mellan. Var på Krons i Stockholm idag och testade båda. Dock så hade dom inte den vita two tone 1926 inne men det är isf den jag vill ha. Någon som har en Royal eller 1926? Vad tycker ni?
IMG_5261.jpeg
IMG_5268.png
IMG_5263.jpeg
IMG_5262.jpeg

På jakt efter en mer dressad klocka och har hittat 2 modeller som jag står och velar mellan. Var på Krons i Stockholm idag och testade båda. Dock så hade dom inte den vita two tone 1926 inne men det är isf den jag vill ha. Någon som har en Royal eller 1926? Vad tycker ni?
IMG_5261.jpeg
IMG_5268.png
IMG_5263.jpeg
IMG_5262.jpeg
Royal 100 % sen beror det på om du skall ha date day eller den utan day.
Gillar min skarpt , den nya 38:an är ju grymt fin tavla.
IMG_3459.jpeg
IMG_3606.jpeg

Torsdag = FXD
Tygbandet har gett upp (kardborrelåset) och är inlämnat till AD för att skickas till Tudor.
Gummibandet är ingen favorit, använder hellre Nato, men skulle gärna vilja ha något trevligt ”singlepass”-band.
Tar tacksamt emot förslag, som ni ser behöver det vara ungefär lika långt som originalgummibandet (använder tredje hålet från änden).

IMG_2285.jpeg
Du vet att du kan bära vanligt natoband som single pass va? Även utan att klippa bort flärpen. Finns säkert massa guider på youtube.

Var sugen på en Tudor Monarch från början av 2000-talet i kvarts, men jäklar i mig vad de har sprungit iväg i pris. 25 000 för en 20 år gammal kvartsklocka är inte dåligt. Måste vara att folk ser efter den efter att Daytonan dragit iväg i pris

Tillbaka
Topp