• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min första dressare och min första Tudor. Det blir definitivt fler!
IMG_5321.jpeg
Man får gratulera till fin klocka 🙂👍 props också för att du går för tvåton

Man får gratulera till fin klocka 🙂👍 props också för att du går för tvåton
Tack! Som sagt aldrig varit mycket för dressare, haft mest svulstiga dykare men testade den här för ett par veckor sedan. Gillar klockor som går lite under radarn och denna är ju ingen kioskvältare i Tudors sortiment (förstår inte varför). ADn här i Stockholm ville ha strax under 33k men hittade en säljare på Chrono som släppte den betydligt billigare så jag slog till. Nu är den favoriten i samlingen och personligen så är den en av få som är smakfull i tvåton, kan tycka att tvåton på oyster är lite too much för min smak. Länken var det som gjorde att jag köpte denna, grymt skön och i mitt tyckte riktigt snygg. Gillar man dressare så tycker jag man ska ge denna en chans🤩

Hej Tudorister
Undrar om jag kan få lite vägledning av er i tråden.
En väns son har Tudor Black Bay 58 39mm i silver med natoarmband, och jag tänkte ge honom lite att byta med - tänker bandbytarverktyg, lite naton och gummi.
Den här klockan har väl inga fasta bandstift väl?
Vet någon om curved gummi https://watchwear.se/produkt/gummi-curved-svart-19-22mm/) från watchwear passar?

Tack för hjälpen!

Hej Tudorister
En väns son har Tudor Black Bay 58 39mm i silver med natoarmband, och jag tänkte ge honom lite att byta med - tänker bandbytarverktyg, lite naton och gummi.
Vet någon om curved gummi https://watchwear.se/produkt/gummi-curved-svart-19-22mm/) från watchwear passar?

Tack för hjälpen!
Inga fasta bandstift.
Kom ihåg att det är 20 mm mellan luggarna.
Bandet du länkar till kommer inte sitta dikt an boetten (blir ett litet glapp). Finns självklart band som sluter tätt mot boett men då får man gå upp till runt 1000 kr för bandet. Annars kan du fundera på gummi med raka avslut (istället för curved-ends).
Canvas grovt från watchwear kan nog bli snyggt…

Inga fasta bandstift.
Kom ihåg att det är 20 mm mellan luggarna.
Bandet du länkar till kommer inte sitta dikt an boetten (blir ett litet glapp). Finns självklart band som sluter tätt mot boett men då får man gå upp till runt 1000 kr för bandet. Annars kan du fundera på gummi med raka avslut (istället för curved-ends).
Canvas grovt från watchwear kan nog bli snyggt…
Jättetack! Precis min rädsla med gummit - att det inte riktigt sitter dikt an.
Håller med om att en canvas kan bli fint!
🙏🏼

Hej Tudorister

Tack för hjälpen!
Vanguard straps har gummin som passar bra men de är ju lite dyrare.
Har ett grått till min BB 58 silver som är till salu.

Tillbaka
Topp