Magisk skulle jag inte välja att kalla det men lösningen är som tidigare nämnt UncleStraps halvlänkar.Läs det jag redan har förklarat tidigare, T-fit är för kort för att passa ”alla” armar. Eller jag du någon magisk lösning på mitt problem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Magisk skulle jag inte välja att kalla det men lösningen är som tidigare nämnt UncleStraps halvlänkar.Läs det jag redan har förklarat tidigare, T-fit är för kort för att passa ”alla” armar. Eller jag du någon magisk lösning på mitt problem?
T-fit skulle kunna vara så bra bara det var lite längre. Att behöva mecka dit en länkbit från tredjepart på en klocka för 50K känns faktist ganska värdelös..Du svarar väl mer eller mindre på din egen fråga? Poängen är att det är individuellt. Se det istället som positivt att det finns komplement som halvlänkar från tredjepart.
Tror att större delen av reaktionerna kommer från att när man skriver att något är ” värdelöst” för att det inte passar en själv så blir det lite skevt.
Sedan finns det givetvis alltid utrymme för förbättring.
Om du tänker på en lösning likt Rolex Easy-link så har Steelreef en sådan. Men den justerar du ju endast i 2 lägen, +,-5mmKänner att min bb 58 länk blir för tight till och från, har sett tidigare inlägg angående micro adjust länkbit. Vart säljs dom?
Som sagt, har aldrig varit i behov av ett halvlänk och ser det bara som positivt att det går att beställa till av någon entreprenör som kan tjäna pengar på det. Samtidigt som jag slipper lägga extra pengar på en halvlänk som jag inte behöver eller vill ha.T-fit skulle kunna vara så bra bara det var lite längre. Att behöva mecka dit en länkbit från tredjepart på en klocka för 50K känns faktist ganska värdelös..
Tack. Det var precis det jag sökte.Om du tänker på en lösning likt Rolex Easy-link så har Steelreef en sådan. Men den justerar du ju endast i 2 lägen, +,-5mm
Uppenbarligen ser vi olika på den saken.Som sagt, har aldrig varit i behov av ett halvlänk och ser det bara som positivt att det går att beställa till av någon entreprenör som kan tjäna pengar på det. Samtidigt som jag slipper lägga extra pengar på en halvlänk som jag inte behöver eller vill h ser vi
Det ju skillnad på länkbitar och halvlänkar.Uppenbarligen ser vi olika på den saken.
Du kanske tycker det vore bättre att man fick köpa länkbit för länkbit?
Ja halvlänkarna är hälften så långa som hellänkarna. Uppmärksamt av dig, keep it upDet ju skillnad på länkbitar och halvlänkar.
Och om det innebär att jag slipper subventionera enskilda behov för en massproducerad klocka i instegsklassen så är en betala per länkbit helt OK
Ja halvlänkarna är hälften så långa som hellänkarna. Uppmärksamt av dig, keep it up
Med tanke på att det var du som började blanda de båda så får jag säga detsammaDu kanske tycker det vore bättre att man fick köpa länkbit för länkbit?
Fast så är det väl inte riktigt va, nu får du nog allt ta att läsa om från början.Med tanke på att det var du som började blanda de båda så får jag säga detsamma
Fast så är det väl inte riktigt va, nu får du nog allt ta att läsa om från början.
Det hela började med inlägget om att T-fit är kass och att du som vanligt i inläggen sågar Tudor av någon anledning inte möter dina behov och förväntningar.T-fit är ju en helt meningslös funktion eftersom den täcker samma område som en länkbit. Ska det öht vara någon mening att ha T-fit bör Tudor släppa en halvlänk. B lösning.
Tidigare drog du på en länk som inte ens är skapt för samma modell och var besviken. Detta kan ju knappast vara Tudors fel när man moddar en klocka med något den inte är skapt för.Jag har sålt en bb smiley nyligen och rockar nu en bb58 med Ranger-länk i stället och slås av att kvalitetskänslan inte riktigt är densamma. Vridringen känns inte lika exakt i sina lägen, länk har vassa kanter och specifikt Ranger-länken upplevs riktigt rasslig och ger nästan lite Seikovibbar.
Mins jag inte helt galet hade man även en gedigen plast-tag när det begav sig, nu får man nöja sig med en papplapp. Jag är sjukt besviken, främst komforten men även presentationen och helhetsintrycket. Inga fler Tudor för mig det är ett som är säkert!
Men jag tror att dina förväntningar på en massproducerad klocka i denna instegsnivån är lite tokiga. Priser på allt har gått upp de senaste åren och tyvärr är 50k för detta vad som erbjuds, sedan är det upp till var och en att avgöra om det är värt det eller inte. Men detta orerande lär ju knappast ändra något.T-fit skulle kunna vara så bra bara det var lite längre. Att behöva mecka dit en länkbit från tredjepart på en klocka för 50K känns faktist ganska värdelös..
Jag har väl all rätt att tycka vad jag vill utan att fråga dig om lov. Jag sågar inte Tudor, jag sågar att dom har försämrat finishen och användbarheten samtidigt som man höjt priserna avsevärt vilket du inte verkan kunna hantera eftersom du ständigt kommer till undsättning och försöker snacka bort andras åsikter eller upplevda problem, nästan så man kan tro att du jobbar för åf.Det hela började med inlägget om att T-fit är kass och att du som vanligt i inläggen sågar Tudor av någon anledning inte möter dina behov och förväntningar.
Det är ingen skillnad, länkbitarna är lika stora på originallänken och jag får inte till passformen där heller varför den också behöver en halvlänk. Gör man sig mödan att lansera T-fit tycker jag att man borde ha gjort ett bättre jobb och den åsikten kommer jag stå fast vid.Tidigare drog du på en länk som inte ens är skapt för samma modell och var besviken. Detta kan ju knappast vara Tudors fel när man moddar en klocka med något den inte är skapt för.
Så du menar att man valde att göra T-fit för kort bara för att spara pengar? Jag man tjänade nog rejält på den plåtbitenMen jag tror att dina förväntningar på en massproducerad klocka i denna instegsnivån är lite tokiga. Priser på allt har gått upp de senaste åren och tyvärr är 50k för detta vad som erbjuds, sedan är det upp till var och en att avgöra om det är värt det eller inte. Men detta orerande lär ju knappast ändra något.
Då ska vi inte börja prata om senaste boxen Tur att den hamnar i garderobenObra, så ska det inte vara!
Jag har även reflekterat över är att den gamla boxen var väldigt gedigen medan den nya är mer simpel samt att man förr även fick med ett nato på köpet vilket nu är bortskalat trotts att priset ökat 30%. Mins jag inte helt galet hade man även en gedigen plast-tag när det begav sig, nu får man nöja sig med en papplapp. Jag är sjukt besviken, främst komforten men även presentationen och helhetsintrycket. Inga fler Tudor för mig det är ett som är säkert!
3 av 10 vridningar i betyg.
Noterade det jag med att boxen har förändrats en aning.Då ska vi inte börja prata om senaste boxen Tur att den hamnar i garderoben
Tyvärr så finns det ingen kvalitetskänsla kvar alls i dessa. Spelar ingen roll för min del då jag hellre ser att pengar läggs på klockan. Hade dock någon sålt en klocka till mig med nya boxen så hade jag trott att det var en dålig kopiaNoterade det jag med att boxen har förändrats en aning.
Den var nästan sladdrig.
Inte så noga för mig vanligtvis men nog är kvalitetskänslan frånvarande där om jag jämför med den förra generationens box.
Finns väl egentligen ingen tillverkare som har någon större kvalitet i boxen? Förutom Omegas eller Longines jätteboxar.Tyvärr så finns det ingen kvalitetskänsla kvar alls i dessa. Spelar ingen roll för min del då jag hellre ser att pengar läggs på klockan. Hade dock någon sålt en klocka till mig med nya boxen så hade jag trott att det var en dålig kopia
Nä nya boxen är tyvärr inte heller någonting man vill hänga i julgranenDå ska vi inte börja prata om senaste boxen Tur att den hamnar i garderoben
Kommer en ny box nu. Ser likadan ut som tidigare men känns sämre på alla sätt och vis. Den är lättare, kartongen är i sämre kvalitet likaså ”plyschen” på insidan. Locket går inte heller att ”ställa upp” utan den stängs på en gång.Finns väl egentligen ingen tillverkare som har någon större kvalitet i boxen? Förutom Omegas eller Longines jätteboxar.
Har iof inte sett BB54 boxen, men den som är till P39 hade samma kvalitet som de senaste åren.
Hade känts rimligare om man gjort något roligare av lådan då istället för att fortsätta med samma design och försöka ge intryck av premium. Om jag skulle killgissa så kan jag tänka mig att man försöker distansiera Low-mid end segmentet från high end genom att behålla konstruktion, design och kvalitet för det högre segmentet.Kommer en ny box nu. Ser likadan ut som tidigare men känns sämre på alla sätt och vis. Den är lättare, kartongen är i sämre kvalitet likaså ”plyschen” på insidan. Locket går inte heller att ”ställa upp” utan den stängs på en gång.
Fick liknande feeling.Tyvärr så finns det ingen kvalitetskänsla kvar alls i dessa. Spelar ingen roll för min del då jag hellre ser att pengar läggs på klockan. Hade dock någon sålt en klocka till mig med nya boxen så hade jag trott att det var en dålig kopia