Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Vad är det för gummi du kör med? Ser ut att sitta riktigt bra och sluta tätt mot boetten?!
Jag tror inte hypen lagt sig men tillverkningen börjar komma ikapp med efterfrågan (vilket kanske borde vara förväntat så här många år efter lanseringen) och intresse och fokus hos vissa konsumenter kanske riktat sig mot andra klockor som lanserats efter BB58.Har bb58 hajpen lagt sig? Var in på Nymans i Västerås för att prova Hydroconquest 39mm. Då fråga han om jag vill jämföra mot bb58. Senast jag var in i butiken va innan årsskiftet, då var de 4-6mån väntetid på den.
Det va inga svårigheter och köpa en bb58 idag sa säljaren, bb54 fanns däremot inte i butiken.
Var inne hos Rob och testade lite fler igår men nä 58an är bäst. Nu blir det bara till att få fram pengarna till den också .
Hypen i sig har väl iof lagt sig sedan något år. Men det är ju även som du säger att främst tillverkningen kommit ikapp.Jag tror inte hypen lagt sig men tillverkningen börjar komma ikapp med efterfrågan (vilket kanske borde vara förväntat så här många år efter lanseringen) och intresse och fokus hos vissa konsumenter kanske riktat sig mot andra klockor som lanserats efter BB58.
Ser ut som Rubber B, siden ridgen går så lang ned på klokken.Snyggt! Vad är det för gummi du kör med? Ser ut att sitta riktigt bra och sluta tätt mot boetten?!
Snyggt! Vad är det för gummi du kör med? Ser ut att sitta riktigt bra och sluta tätt mot boetten?!
Ett Vanguard är det! Korta variantenSer ut som Rubber B, siden ridgen går så lang ned på klokken.
Kunne vært Vanguard, men ridgen stopper lengre opp.
Zealande er det ikke, da den bøyer utover i kanten på mange klokker.
Everest ser ut som Hubba Bubba og er for rund.
Funderar på ett Vanguard till min blåa bb58. Vad har du för omkrets på handleden? Lite osäker om jag ska köpa det korta eller långa.Ett Vanguard är det! Korta varianten
Jag har 16,5cm handled och har det korta. Det sitter OK men blir lite i kortaste laget. Spännet hamnar lite snett. Hade jag beställt nu så hade jag nog beställt det vanliga.Funderar på ett Vanguard till min blåa bb58. Vad har du för omkrets på handleden? Lite osäker om jag ska köpa det korta eller långa.
Funderar på ett Vanguard till min blåa bb58. Vad har du för omkrets på handleden? Lite osäker om jag ska köpa det korta eller långa.
Har 17 och använder det korta. Spännet hamnar lite snett för mig också. Men skulle nog inte vilja ha ett längre med mer band över. Det optimala för mig hade nog varit delen med spännet från den längre varianten och andra delen från den korta.Jag har 16,5cm handled och har det korta. Det sitter OK men blir lite i kortaste laget. Spännet hamnar lite snett. Hade jag beställt nu så hade jag nog beställt det vanliga.
Funderar på ett Vanguard till min blåa bb58. Vad har du för omkrets på handleden? Lite osäker om jag ska köpa det korta eller långa.
Även jag har ~16,5 handled och på mig sitter det bra, men som @rambo_amadeus är inne på kan jag ibland tycka det är aningen för kort. På varma dagar hamnar jag på näst sista hålet. En fördel är dock att med det korta så slipper man ”flärpen” vid klockan tolv.Jag har 16,5cm handled och har det korta. Det sitter OK men blir lite i kortaste laget. Spännet hamnar lite snett. Hade jag beställt nu så hade jag nog beställt det vanliga.
Jag har 16,5cm handled och har det korta. Det sitter OK men blir lite i kortaste laget. Spännet hamnar lite snett. Hade jag beställt nu så hade jag nog beställt det vanliga.
Har 17 och använder det korta. Spännet hamnar lite snett för mig också. Men skulle nog inte vilja ha ett längre med mer band över. Det optimala för mig hade nog varit delen med spännet från den längre varianten och andra delen från den korta.
Tack för era inspel! Det korta kanske kan funka då. Har typ 16,5cm handled jag med.Även jag har ~16,5 handled och på mig sitter det bra, men som @rambo_amadeus är inne på kan jag ibland tycka det är aningen för kort. På varma dagar hamnar jag på näst sista hålet. En fördel är dock att med det korta så slipper man ”flärpen” vid klockan tolv.
Fan vad bra den är på jubilee!Det kanske har nämnts tidigare med Unclestraps har släppt ett jubilee i titan till P39. För stunden passar bara original T-fit clasp på handleder över 17,5 cm pga låsets längd men det kommer en ny version för mindre handleder framöver.
Titanium Jubilee Bracelet (Tudor Pelagos 39mm)
Tudor has recently been releasing more and more titanium watches - and for good reason! Titanium is super lightweight, hypoallergenic and doesn't scratch easily nor corrode. Due to the lightness of titanium, it's also incredibly comfortable!unclestraps.com
De är som dag och natt. Nya bärs mycket bättre. Rekommenderar dig att prova.Någon som har provat nya Black Bay 41. Hur kändes den mot gamla 41:an storleksmässigt? Jag upplevde gamla 41:an precis på gränsen att vara för stor. Det sägs ju att nya skall bäras lite mindre!?
Den nya med 5 link armbandet ser jäkligt läcker ut