• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

De är som dag och natt. Nya bärs mycket bättre. Rekommenderar dig att prova.
Helt i linje med hur jag upplevde den.
Enorm skillnad.
Här på 17,5 handled.
1686671846038.jpeg

Någon som har provat nya Black Bay 41. Hur kändes den mot gamla 41:an storleksmässigt? Jag upplevde gamla 41:an precis på gränsen att vara för stor. Det sägs ju att nya skall bäras lite mindre!?
Den nya med 5 link armbandet ser jäkligt läcker ut 😁
Har inte provat den gamla burgundy men den nya kändes inte för tjock. Jag har 17 cm på mina handleder.
IMG_3924.jpeg

IMG_3925.jpeg

Kör tudor fortfarande med exhibition only som storebrodern Rolex? Känns lite som att efterfrågan på tudor minskat då man nästan kan hitta de flesta modeller i butiker.
Är de då fritt fram att köpa eller är de enbart för att få prova ?

2016 och 2017 var namnen för följande modeller som bilderna; detta kan självklart ha ändrats…
Heritage BB kallas ju ibland OG Black Bay; ’heritage’ passar ju bra då det fanns en Sub med röd bezel. Mao så kan det vara att den har aldrig kallats för BB41….
IMG_3438.jpeg

IMG_3437.jpeg

Kör tudor fortfarande med exhibition only som storebrodern Rolex? Känns lite som att efterfrågan på tudor minskat då man nästan kan hitta de flesta modeller i butiker.
Är de då fritt fram att köpa eller är de enbart för att få prova ?
Beror nog på vilken modell du är ute efter. Royal kan du säkert få över disk. 😉

Jag såg att Jälmers ur säljer BB58 under list. Det är nog första gången jag sett att den säljs under sitt listpris men BB58an kanske inte är så populär i Borås 😄.

Jag såg att Jälmers ur säljer BB58 under list. Det är nog första gången jag sett att den säljs under sitt listpris men BB58an kanske inte är så populär i Borås 😄.
BB58:an hittar man begagnade för runt 30-32 k lite varstans.
Jälmers vill ha 39-40 k för ett par år gamla klockor, ny kostar 41 k - ingen direkt väntetid.
Tror att tex Engströms i Jönköping har BB58 hemma.
Valet skulle inte vara svårt om man skulle köpa idag.

Va inga problem att få köpa en svart bb58 på Nymans Ur, Västerås förra helgen. Ekonomiska läget har väl gjort sitt med efterfrågan, sen har väl hajpen lagt sig lite som de verkar

Ja när man kan kliva in på butik och köpa en Tudor direkt över disk utan massa väntetider osv minskar habegäret hos många 🙂
Vem vet, man kanske ser rabatt på Tudor framöver 🤪😅👏
Det lär man kunna få. Såg att Rolex börjat köra med ett reservations system där man lägger fram klockor som är "reserverade" och väntar på sin nya ägare. Med minskad efterfrågan eller ökad produktion är det ju lite svårt för Tudor att följa de spåren som de tidigare gjort.

Är väl rimligen så att mycket av efterfrågan som innan var koncentrerad till två färger BB58 nu spritts ut på även nytillkomna Pelagos39 och BB54? Kombinera med ekonomisk avmattning så blir väl resultatet återgång till ett hälsosammare läge.

Har sökt utan framgång.
Finns det eftermarknadsgummi passande Black Bay GMT med dykarspänne eller för originalspänne på länken likt RubberB för Rolex eller Breitlings egna nedan?

10346200_10101149143893707_2916550461331027662_n.jpg

Har sökt utan framgång.
Finns det eftermarknadsgummi passande Black Bay GMT med dykarspänne eller för originalspänne på länken likt RubberB för Rolex eller Breitlings egna nedan?

10346200_10101149143893707_2916550461331027662_n.jpg
Jag hade sökt runt på Aliexpress. Tror inte Tudor har oem.

Jag hade sökt runt på Aliexpress. Tror inte Tudor har oem.
Tack för tips. Nej, men inte heller någon av de övriga tillverkarna har det jag söker heller vad jag kan se. Kollat RubberB, vanguard, Crafterblue och säkert flera till.

Det närmsta verkar vara gummi som använder tudors deployant för läderband likt den du länkade men vad jag kan se finns inte band för dykarspänne att tillgå tyvärr.

Tillbaka
Topp