Helt i linje med hur jag upplevde den.De är som dag och natt. Nya bärs mycket bättre. Rekommenderar dig att prova.
Enorm skillnad.
Här på 17,5 handled.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt i linje med hur jag upplevde den.De är som dag och natt. Nya bärs mycket bättre. Rekommenderar dig att prova.
Jag gissar dock att @Tibbling menade Black Bay 41 och inte Black Bay Heritage 41mm? Kan ha fel dock!Helt i linje med hur jag upplevde den.
Enorm skillnad.
Här på 17,5 handled.
Jag menade den med burgundyrödaJag gissar dock att @Tibbling menade Black Bay 41 och inte Black Bay Heritage 41mm? Kan ha fel dock!
Edit: Alltså typ denna https://www.tudorwatch.com/en/watches/black-bay-31-36-39-41/m79680-0002
Fast det där ser ju ut som en uppföljare till BB41 heritage som du länkade?Jag gissar dock att @Tibbling menade Black Bay 41 och inte Black Bay Heritage 41mm? Kan ha fel dock!
Edit: Alltså typ denna https://www.tudorwatch.com/en/watches/black-bay-31-36-39-41/m79680-0002
Det var JAG som länkade, och jag gissade ju fel haha. Men jag håller med! BB41 har ingen vridring. Så enkelt är det!Fast det där ser ju ut som en uppföljare till BB41 heritage som du länkade?
I min bok är nedan klocka BB41 Heritage. Ref 79540
Har inte provat den gamla burgundy men den nya kändes inte för tjock. Jag har 17 cm på mina handleder.Någon som har provat nya Black Bay 41. Hur kändes den mot gamla 41:an storleksmässigt? Jag upplevde gamla 41:an precis på gränsen att vara för stor. Det sägs ju att nya skall bäras lite mindre!?
Den nya med 5 link armbandet ser jäkligt läcker ut
Beror nog på vilken modell du är ute efter. Royal kan du säkert få över disk.Kör tudor fortfarande med exhibition only som storebrodern Rolex? Känns lite som att efterfrågan på tudor minskat då man nästan kan hitta de flesta modeller i butiker.
Är de då fritt fram att köpa eller är de enbart för att få prova ?
Var i Danmark och såg flera AD med bb54, 58, pro med flera utan något som skulle indikera att de inte ska gå att köpa direkt.Beror nog på vilken modell du är ute efter. Royal kan du säkert få över disk.
BB58:an hittar man begagnade för runt 30-32 k lite varstans.Jag såg att Jälmers ur säljer BB58 under list. Det är nog första gången jag sett att den säljs under sitt listpris men BB58an kanske inte är så populär i Borås .
På gran canaria kan man köpa alla över disk utom black bay 54anVar i Danmark och såg flera AD med bb54, 58, pro med flera utan något som skulle indikera att de inte ska gå att köpa direkt.
Delvis och att Tudor förmodligen pumpat upp produktionen en del nu (mha den nya fabriken).Va inga problem att få köpa en svart bb58 på Nymans Ur, Västerås förra helgen. Ekonomiska läget har väl gjort sitt med efterfrågan, sen har väl hajpen lagt sig lite som de verkar
Ja när man kan kliva in på butik och köpa en Tudor direkt över disk utan massa väntetider osv minskar habegäret hos mångaDelvis och att Tudor förmodligen pumpat upp produktionen en del nu (mha den nya fabriken).
BB58 fanns även hos Rob för någon vecka sedan. Hos Nymans i Sthlm var det 1-2 månaders väntetid på en BB58.Va inga problem att få köpa en svart bb58 på Nymans Ur, Västerås förra helgen. Ekonomiska läget har väl gjort sitt med efterfrågan, sen har väl hajpen lagt sig lite som de verkar
Ok! Känns som Nymans i Västerås har stor tilldelning. Men kanske bara är min personliga uppfattning.BB58 fanns även hos Rob för någon vecka sedan. Hos Nymans i Sthlm var det 1-2 månaders väntetid på en BB58.
Det lär man kunna få. Såg att Rolex börjat köra med ett reservations system där man lägger fram klockor som är "reserverade" och väntar på sin nya ägare. Med minskad efterfrågan eller ökad produktion är det ju lite svårt för Tudor att följa de spåren som de tidigare gjort.Ja när man kan kliva in på butik och köpa en Tudor direkt över disk utan massa väntetider osv minskar habegäret hos många
Vem vet, man kanske ser rabatt på Tudor framöver
Ja för oss konsumenter är det ju bara positivt!Är väl rimligen så att mycket av efterfrågan som innan var koncentrerad till två färger BB58 nu spritts ut på även nytillkomna Pelagos39 och BB54? Kombinera med ekonomisk avmattning så blir väl resultatet återgång till ett hälsosammare läge.
Jag hade sökt runt på Aliexpress. Tror inte Tudor har oem.Har sökt utan framgång.
Finns det eftermarknadsgummi passande Black Bay GMT med dykarspänne eller för originalspänne på länken likt RubberB för Rolex eller Breitlings egna nedan?
Tack för tips. Nej, men inte heller någon av de övriga tillverkarna har det jag söker heller vad jag kan se. Kollat RubberB, vanguard, Crafterblue och säkert flera till.Jag hade sökt runt på Aliexpress. Tror inte Tudor har oem.
Gummi Silione Uhr band Spezielle für Tudor Schwarz Bay GMT Curved End Pin Oder Falten Schnalle armband 22mm Bracele uhr Strap - AliExpress 1511
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Nope det är dennaVad kostar en BB58 41 mm i handeln cirka?
Nope det är denna
TUDOR Black Bay watch - m7941a1a0ru-0001 | TUDOR Watch
Discover the TUDOR Black Bay watch m7941a1a0ru-0001 - Manufacture Calibre MT5602-U - 41mm steel case - Steel braceletwww.tudorwatch.com