• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_2293.jpeg

Idag denna Tudor chronograf från 2014 på handleden och lysmassan håller ännu ! Ha ´re // 🧐

Lite humanare pris, men ändå en saftig slant. Ska du köpa en?
Är kluven. Jag har provat länken och tycker den är riktigt bra. Gör också 58’an så som den borde sett ut från början. Nymans svarade dock sen att de inte kunde(?) sälja länken till mig om jag inte ägde en Ranger..

Ska fundera vidare lite. Vet att Forstner har ett oyster men jag vill ju åt T-fit haha..

Är kluven. Jag har provat länken och tycker den är riktigt bra, gör också 58’an komplett och så som den borde sett ut från början. Nymans svarade dock sen att de inte kunde(?) sälja länken till mig om jag inte ägde en Ranger..
Har för mig att jag läst det där innan i denna tråd.
Får helt enkelt köpa en ranger på Nato, beställa en länk sedan sälja rangern på Nato igen 😂

Tog en tur till Chania idag, bla för lite klockspaning.
Ganska bra med klockor i butiken som har Tudor. Pro, Kronograferna, 58orna i lager tex. Någon FXD RedBull hade de dock inte fått in än. Jag blev mest intresserad av Pelagos LHD, men kronkursen ställer ju till det. Vad är aktuellt listpris hemma nu?
Talade om att kursen gör att köplusten svalnar, men de gav mig en bok i alla fall, gillade att jag var så intresserad av Tudor. Med tex Rolex och Cartier var det lika som hemma, de efterfrågande stålmodellerna lyste med sin frånvaro.

IMG_3185.jpeg
IMG_3222.jpeg

Ganska bra med klockor i butiken som har Tudor. Pro, Kronograferna, 58orna i lager tex. Någon FXD RedBull hade de dock inte fått in än. Jag blev mest intresserad av Pelagos LHD, men kronkursen ställer ju till det. Vad är aktuellt listpris hemma nu?
Talade om att kursen gör att köplusten svalnar, men de gav mig en bok i alla fall, gillade att jag var så intresserad av Tudor. Med tex Rolex och Cartier var det lika som hemma, de efterfrågande stålmodellerna lyste med sin frånvaro.

IMG_3185.jpeg
IMG_3222.jpeg
Du får väl att pruta lite så kanske köplusten infinner sig ☺️

Senast ändrad:

IMG_3185.jpeg
IMG_3222.jpeg

LHD kostar 51 800kr i Sverige

Njae runt 6K som skiljer och det är mycket nog. Frågan är när det kommer prishöjning för oss i svedala. 🤔
- Gick på växelkursen jag fick när vi åkte och den jag fått när jag använt kort här. Handelsbanken säger 12 kr nu när jag kollar. Gissar att rabatten är blygsam också, men kan ju alltid fråga 🙂
(Men helst handlar jag nog hemma, på Nymans Ur i Västerås. Tyvärr har de inte någon LHD.)

Senast ändrad:
Träffade en annan Tudor (FXD) på stranden.
Det visade sig vara Peter från Stockholm som bl.a. varit med flera ggr i Svenska Klockkanalen.
Kul att få sitta och snacka klockor en stund på semestern även om fruarna skickade lite uppgivna blickar efter en stund 😅..
IMG_3578.png

Tillbaka
Topp