Tackar. Svårt att få till ett rättvist kort. Den har ett helt annat lyster i verkligheten. Helt klart nöjd efter första timmen i min ägo.Grattis till en fin klocka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar. Svårt att få till ett rättvist kort. Den har ett helt annat lyster i verkligheten. Helt klart nöjd efter första timmen i min ägo.Grattis till en fin klocka
Grattis till klockan! Håller med, svårt att fånga på bild hur bra den är. Haft min i snart två veckor och är supernöjd. Är den som stjäl mest handledstid just nu.Tackar. Svårt att få till ett rättvist kort. Den har ett helt annat lyster i verkligheten. Helt klart nöjd efter första timmen i min ägo.
Man har verkligen lyckats med proportionerna på 39an men jag tycker ändå den klocktypen/modellen ser så mycket bättre ut på handled i 36. Särskilt med den nya jubilee-länken.Kan inte bestämma mig för om jag ska köra på BB39 eller 36
39 såg ut!Kan inte bestämma mig för om jag ska köra på BB39 eller 36
Iom att BB54 är mindre och ser "plattare" ut (som jag upplevde den) så upplevs den säkert som mer kvadratisk eftersom formen på BB58 är mer konvex.Det är lite svårt att fånga jämförelsen på bild men jag håller med dig. BB54 upplevs även i mina ögon mer kvadratisk än BB58.
Japp, precis det jag gillar med den. Med de mindre dimensionerna så kan de dra till med allt som gör den "större". 58an är lite bulligare i formen.Det har säkert avhandlats innan här men är inte caset på BB54an väldigt fyrkantigt? Ser ut som det på bild och videos men ingen som nämner det när jag kollar recensioner. Får lite 114060 vibbar.
Lånad bild nedan.
Ohh svår den där, tycker båda ser ut att sitta toppen. Men måste nog ändå landa i att 36an är något bättre, den där gör sig fasen riktigt bra i 36, men kör på blåKan inte bestämma mig för om jag ska köra på BB39 eller 36
Låter bra har haft min i drygt 1år och är fortfarande nöjd med den.Tackar. Svårt att få till ett rättvist kort. Den har ett helt annat lyster i verkligheten. Helt klart nöjd efter första timmen i min ägo.
Fungerade det inte med ranger end links?
Nei. Mellomstykket på Ranger og BB58 har ulik bredde. BB58 og P39 har lik bredde på mellomleddet, så derfor passer gummireimen i BB58 sine endlink men ikke Rangers egne endlinks. Så man må ha alle tre Tudorene for å mikse det til med gummireimen. Skal man KUN bytte lenker mellom BB58 og Ranger er det mye enklere.Fungerade det inte med ranger end links?
Det har säkert avhandlats innan här men är inte caset på BB54an väldigt fyrkantigt? Ser ut som det på bild och videos men ingen som nämner det när jag kollar recensioner. Får lite 114060 vibbar.
Lånad bild nedan.
Jag gick in på Rob förra helgen och köpte direkt, som ny kund.Någon som har lite insikt och vet vad väntetiden för en Pelle 39 ligger på i Sthlmsområdet?
Fan. Jag som har försökt hålla emot. Vad ska jag med en P39 när jag har en Ranger och en blå ”riktig” Pelagos. Och en North Flag. Men på jubilee så fyller det här ju helt klart en lucka haha.Det här var en schysst kombo
Precis vad jag tänkte, en blå Pelagos på jubilee hade varit något.Fan. Jag som har försökt hålla emot. Vad ska jag med en P39 när jag har en Ranger och en blå ”riktig” Pelagos. Och en North Flag. Men på jubilee så fyller det här ju helt klart en lucka haha.
Grattis till en grym klocka!Även om jag har graviterat mot mindre klockor så föll valet på BB39 denna gång.
Blev hugget som stucket på något sätt och båda funkar på min handled.
Dom ger olika intryck och 36 blir att kännas lite dressad och 39 mer allround/gada på något sätt.
I förra generationen så var det betydligt enklare att välja mellan 36 och 41 när det var en större skillnad.
Jag tycker Tudor har lyckats bra med att erbjuda fler storlekar denna gång.
Har haft BB36 innan så nyfikenheten att prova 39 tog över.
Vi får se hur det artar sig efter en tid på handleden men komforten är superb på jubilee aka 5-link.
Passar på att rikta ett tack till @Nymans Ur 1851 Västerås för en exemplarisk service i vanlig ordning
Ser ut som helt rätt val.Även om jag har graviterat mot mindre klockor så föll valet på BB39 denna gång.
Blev hugget som stucket på något sätt och båda funkar på min handled.
Dom ger olika intryck och 36 blir att kännas lite dressad och 39 mer allround/gada på något sätt.
I förra generationen så var det betydligt enklare att välja mellan 36 och 41 när det var en större skillnad.
Jag tycker Tudor har lyckats bra med att erbjuda fler storlekar denna gång.
Har haft BB36 innan så nyfikenheten att prova 39 tog över.
Vi får se hur det artar sig efter en tid på handleden men komforten är superb på jubilee aka 5-link.
Passar på att rikta ett tack till @Nymans Ur 1851 Västerås för en exemplarisk service i vanlig ordning
Tror det handlar om att man vill pumpa upp försäljningen lite. Intrycket från AD är att de inte direkt flugit från hyllorna.Kanske bara jag som tycker så men jag tycker fan Tudor verkligen bombat ut i sin story på insta om Rangern på sistone?! Någon annan som reflekterat över det? Bara en slump antar jag, tid för Rangern osv?? För det lär väl knappast betyda något roligt va, som ny tavelfärg eller liknande?!
Jo det har varit mycket från dem kring Rangern! En mindre storlek hade ju varit väldigt kul då jag tycker modellen känns för stor i 39mm.Kanske bara jag som tycker så men jag tycker fan Tudor verkligen bombat ut i sin story på insta om Rangern på sistone?! Någon annan som reflekterat över det? Bara en slump antar jag, tid för Rangern osv?? För det lär väl knappast betyda något roligt va, som ny tavelfärg eller liknande?!
Lumen i all ära men vilken jävla kåkPelagos 42mm lume.