• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Efter en tids frånvaro så är man återigen med i KS trevligaste tråd 🥳

En fundering dock, hur många länkbitar ska det följa med till en Pelagos 39? Jag har 11st (plus ändlänkarna samt länkbiten med dykarförlängningen i låset). Och jag måste ha alla monterade till min 19,5cm handled. Är det någon som kan bekräfta att det är så många länkbitar som följer med klockan när den är ny så vore det toppen! 😃

IMG_5230.jpeg

En fundering dock, hur många länkbitar ska det följa med till en Pelagos 39? Jag har 11st (plus ändlänkarna samt länkbiten med dykarförlängningen i låset). Och jag måste ha alla monterade till min 19,5cm handled. Är det någon som kan bekräfta att det är så många länkbitar som följer med klockan när den är ny så vore det toppen! 😃

IMG_5230.jpeg
Har inte mina länkbitar med mig i stugan men skall till @Nymans Ur 1851 Västerås i morgon och kan fråga om ingen annan har svarat innan dess.

IMG_5230.jpeg
Har 19cm - 19,5cm håndledd og fjernet 2 lenkeledd hos AD ved kjøp hos AD. Så, hvis P39 er tight på 19,5cm - så har noen ikke gitt deg alle biter som skal følge klokken originalt.

Kanske bara jag som tycker så men jag tycker fan Tudor verkligen bombat ut i sin story på insta om Rangern på sistone?! Någon annan som reflekterat över det? Bara en slump antar jag, tid för Rangern osv?? För det lär väl knappast betyda något roligt va, som ny tavelfärg eller liknande?!
De har ju bland annat uppmärksammat årsdagen för någon brittisk expedition som var typ 8/7 - Marketing såklart! :)

Har 19cm - 19,5cm håndledd og fjernet 2 lenkeledd hos AD ved kjøp hos AD. Så, hvis P39 er tight på 19,5cm - så har noen ikke gitt deg alle biter som skal følge klokken originalt.
Tack för svaret! Har kommit fram till att det verkar fattas åtminstone 1 länkbit. Har pratat med säljaren och han letar febrilt efter att hitta den just nu 😅 Vad kostar en länkbit hos AD tro? 🧐
Jag behöver den inte för att klockan ska kunna sitta bra på mig, men jag vill ju såklart att klockan ska vara helt fullset 😎

Vilka tillverkare på natoband och sailcloth är bäst till svart BB58?
OEM har jag hört ska vara jäkla bra, men jäkligt dyra har jag hört!
Vissa gärna lite bilder på era bästa tips 😁

IMG_5230.jpeg
Skall vara 12 st och länkbitar kostar ca 1000 sek

Tillbaka
Topp