Den är ocentrerad på BB54. Centerad på BB58.Sett bilder på BB54 där kl 12 lumen varit ocentrerad i triangeln, hur ser era 54or ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är ocentrerad på BB54. Centerad på BB58.Sett bilder på BB54 där kl 12 lumen varit ocentrerad i triangeln, hur ser era 54or ut?
Nej, inget datum.Ranger är fin..
Kan ju leta själv, men finns den med datum?
Ranger är fin..
Kan ju leta själv, men finns den med datum?
Inte nytt, men vintage finns med datum.Nej, inget datum.
Nä.Go'kväll.
Efter många år med uteslutande Sjöö Sandström så är jag på väg in på ett nytt spår, Tudor.
Jag trivs jäkligt bra med min Sjöö Worldtimer 41 mm, har även en Skydiver på maffiga 44 mm.
Min handled mäter cirka 18 mm.
Jag har inte möjlighet att prova olika modellen men har fastnat för ett par olika.
Tudor BB Pro för dess utseende
Tudor BB blå för dess utseende
Tudor Royal för storleken och utseende
Ni som kör 39 mm, är det "litet"?
Jag är rädd att jag skall tycka att just 39 mm är för litet.
Allt är ju egna preferenser egentligen. Men jag själv skulle inte säga att modellerna du nämner kommer se små ut på 18cm handled, sen om det känns små för dig är ju en annan femma. Men det är ju väldigt mycket vanesak också.Go'kväll.
Efter många år med uteslutande Sjöö Sandström så är jag på väg in på ett nytt spår, Tudor.
Jag trivs jäkligt bra med min Sjöö Worldtimer 41 mm, har även en Skydiver på maffiga 44 mm.
Jag har inte möjlighet att prova olika modellen men har fastnat för ett par olika.
Det kommer att funka kanon men royal date day är 41 mmGo'kväll.
Kör blå BB58 på ~18,5 cm handled och upplever inte den som liten utan som tycker den sitter perfekt…men som nämnts tidigare är ju provning att föredra så du får bilda dig en egen uppfattning.Go'kväll.
Jag har ju haft en hel del Sjöö Sandströms och även en del Tudors. Tror att du kommer kunna bära alla de där riktigt bra.Go'kväll.
Instämmer med tidigare inlägg. Har ägt både BB58 och Pro.Jag har ju haft en hel del Sjöö Sandströms och även en del Tudors. Tror att du kommer kunna bära alla de där riktigt bra.
- BB58: Kan enligt mig vara den perfekta dykaren när det kommer till proportioner. Väldigt lätt och slimmad för att vara en dykare, bärs väldigt skönt.
- Pro: Riktigt snygg men den kan du nog tänkas tycka kännas väldigt tjock om du kommer från en WT41 (ca 10,5mm vs 14,5mm).
- Royal: Denna är väldigt lik en WT41 i proportionerna. 41mm exkl krona och 11mm tjock. Trevlig integrerad länk på den.
Så kort och gott tycker jag att du ska försöka prova innan du köper om du har möjlighet, men du kommer definitivt bli nöjd med en av de där Tudor-modellerna som du listat
Jag sneglar ju mer mot royal då den är på pappret större.. Får ta mig en funderare.Instämmer med tidigare inlägg. Har ägt både BB58 och Pro.
Om du är ute efter en dressad dykare är BB58 riktigt bra men om det är en mer ”rough” klocka så är det P39.
P39 kommer ju dessutom med t-fit och extra gummiband.
Storleken skulle jag inte oroa mig för. Oftast tar det en stund innan man vänjer sig vid en större eller mindre klocka.
Men som sagt i slutänden kan bara du avgöra vad som känns bäst.
Bedrövligt om det diffar så mycket på bredden. Det känns inte riktigt rätt.Hallå alla tudornördar! Fick idag hem en steel reef ”black bay easy-link” till min kära ETA black bay.
Första intrycket är uruselt, helvette vilken dålig passform
Jag har mailat de och frågat ifall jag kan ha fått fel modell, hoppas på det annars ska jag nyttja deras ”satisfaction guarantee” och skicka tillbaks denna.
Vet såklart inte om passformen är bättre för andra black bay modeller, men har ni en ETA/generation 1 måste jag avråda er från att köpa denna.
Ni får se bilderna jag skickade till de och bedöma själva, ingenting med deras länkbit matchar originalet
Ska bli kul att höra deras svar, hoppas verkligen på att de bara skickat fel modell
Svårt att förmedla exakt på bild, länken är faktiskt lika lång, skruv till skruv mått, problemet är att den är mindre i alla andra dimensioner. Men de erkände i sitt Mail att de aldrig testat länken på min black bay de specifikt säljer den tillBedrövligt om det diffar så mycket på bredden. Det känns inte riktigt rätt.
Dock har jag för mig att tanken är att den ska vara en halvlänk och då är det förståeligt att den är kortare.