• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Been

Patek
2-Faktor
PRO ikväll
IMG_4462.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Svårt att förmedla exakt på bild, länken är faktiskt lika lång, skruv till skruv mått, problemet är att den är mindre i alla andra dimensioner. Men de erkände i sitt Mail att de aldrig testat länken på min black bay de specifikt säljer den till 🫤
Kan tyckas konstigt men med tanke på att det är ett litet enmansföretag som fortfarande är under uppstart så känns det rimligt att man i vissa fall gjort vissa antaganden.
Snyggt i min mening att de erkänner felet och erbjuder lösning. Har inget annat än gott att säga om den då micro adjust för Rolex fungerar kanon och andra som Uncle Seiko kan behöva lite konkurrens. 🙂
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
En fråga till tråden: Vad anser ni är ett rimligt pris idag för en FXD i nyskick, fullset ca ett år gammal vid en privataffär?
Runt förra årets list? Svårt med FXD pga. den är så begränsad. Men kan ju vara värt att kolla hur skicket är på kardborrbandet. Det ska tydligen vara sådär och det i sig innebär ju en merkostnad om du ska köpa ett nytt.
 

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Min första Tudor. Legat och gottat sig i sin låda i tre år innan jag köpte den. Idag blev till att köra söderut till Bergströms I Malmö för kortning av länken. Sen blev det en rejäl lunch, och på hemvägen ett salt dopp utanför Helsingborg. Kom på att jag borde trycktestat den men den var tät som tur är! 🤭

Mina första intryck: Snygg grön färg, känns hyfsat ovanlig (ca 10 000 ex hittills), men jäkligt tjock. Oproportionerligt tjock faktiskt, meeen den är ju charmig som få. Dessutom ingår den i en hyfsat stor samling och där fyller den sin plats fint. Hade det vart min enda klocka som jag skulle bära varje dag hade jag säkerligen tröttnat på den snabbt pga storleken, men nu är det inga större problem.. (tror jag).

Återstår alltså att se om den blir en keeper, men den förtjänar definitivt att bäras och få vara med på en massa äventyr oavsett 💚
20230823_124729.jpg
20230823_144218.jpg
 

xelor2006

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Min första Tudor. Legat och gottat sig i sin låda i tre år innan jag köpte den. Idag blev till att köra söderut till Bergströms I Malmö för kortning av länken. Sen blev det en rejäl lunch, och på hemvägen ett salt dopp utanför Helsingborg. Kom på att jag borde trycktestat den men den var tät som tur är! 🤭

Mina första intryck: Snygg grön färg, känns hyfsat ovanlig (ca 10 000 ex hittills), men jäkligt tjock. Oproportionerligt tjock faktiskt, meeen den är ju charmig som få. Dessutom ingår den i en hyfsat stor samling och där fyller den sin plats fint. Hade det vart min enda klocka som jag skulle bära varje dag hade jag säkerligen tröttnat på den snabbt pga storleken, men nu är det inga större problem.. (tror jag).

Återstår alltså att se om den blir en keeper, men den förtjänar definitivt att bäras och få vara med på en massa äventyr oavsett 💚
20230823_124729.jpg
20230823_144218.jpg
Den är snygg :)
 

BenD

Cartier
2-Faktor
Min första Tudor. Legat och gottat sig i sin låda i tre år innan jag köpte den. Idag blev till att köra söderut till Bergströms I Malmö för kortning av länken. Sen blev det en rejäl lunch, och på hemvägen ett salt dopp utanför Helsingborg. Kom på att jag borde trycktestat den men den var tät som tur är! 🤭

Mina första intryck: Snygg grön färg, känns hyfsat ovanlig (ca 10 000 ex hittills), men jäkligt tjock. Oproportionerligt tjock faktiskt, meeen den är ju charmig som få. Dessutom ingår den i en hyfsat stor samling och där fyller den sin plats fint. Hade det vart min enda klocka som jag skulle bära varje dag hade jag säkerligen tröttnat på den snabbt pga storleken, men nu är det inga större problem.. (tror jag).

Återstår alltså att se om den blir en keeper, men den förtjänar definitivt att bäras och få vara med på en massa äventyr oavsett 💚
20230823_124729.jpg
20230823_144218.jpg
Färgen på vridringen är iaf otroligt jäkla bra. Fantastiskt till och med.
 

Beaker

Cartier
2-Faktor
Funderar ev. på att införskaffa en Pro, men är inte helt såld på länken. Sett lite bilder på folk som kör den på jubilee och undrar om någon här inne har testat?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Funderar ev. på att införskaffa en Pro, men är inte helt såld på länken. Sett lite bilder på folk som kör den på jubilee och undrar om någon här inne har testat?
Är det jubilee från uncle straps du tänk dig? Jag har kört hans jubilee på min bb58 och tyckte det fungerade riktigt bra. En stor fördel att man kan använda original spännet för en OEM look.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Noterade att det låg ett par hyfsat saltade Tudors på köp & sälj just nu.
För den som funderar på den nya vita GMTn så hade Nymans i Västerås en inne nyligen så det kan vara värt att kolla där.
Efterfrågan verkar inte vara särskilt hög heller.
Ha en riktigt bra :tudor: torsdag
1692865694674.jpeg
 

Beaker

Cartier
2-Faktor
Är det jubilee från uncle straps du tänk dig? Jag har kört hans jubilee på min bb58 och tyckte det fungerade riktigt bra. En stor fördel att man kan använda original spännet för en OEM look.
Exakt, det var ett av jubilee banden jag kollade på. Lutar mot den om det blir ett köp. Tack för input!

Har någon koll på om de nya jubilee banden från Tudor själva passar på Pro:n? Eller blir ändlänkarna för tunna med tanke på Pro:ns tjocklek?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Exakt, det var ett av jubilee banden jag kollade på. Lutar mot den om det blir ett köp. Tack för input!

Har någon koll på om de nya jubilee banden från Tudor själva passar på Pro:n? Eller blir ändlänkarna för tunna med tanke på Pro:ns tjocklek?
Om jag inte missminner mig så är Tudors länkar 19mm och 21mm (från 36 resp 39 modellerna). Således passar de inte Pro iom att Pro har 20mm bandbredd.
 
Topp