• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Freppys

Omega
2-Faktor
KS Podcast
37F4DBCB-0875-4D62-A502-EF0298DD0231.jpeg
 

Laplander

Rolex
Nix, tyvärr passar den inte. Vilken besvikelse, jag skickade ju tydliga måttuppgifter med en skiss och har nu betalat tullavgift och moms på den.
Mittenlänken på NF är 12mm, men länken jag fick klarar bara 10mm... :(
Att det var lite olik stil på länken hade jag kunnat leva med då den ändå inte skulle synas så mycket under spännet...

Reef.JPG

Nu fick jag tag i en annan Steel Reef extension link till min North Flag. Den passar i mittlänken men är 0,6mm smalare i yttermåttet. Nu finns det ett spel på 0,6mm i sidled i spännet, det känns inte riktigt bra...

Link1.JPG


En annan ytfinish och stil på förlängningen, men det var jag införstådd med.

Link2.JPG


Förlängningen ute, hade det inte varit för glappet i sidled hade jag varit helt nöjd nu. Kommer glappet gnaga ner bandstiftet till slut?

Link3.JPG
 

General

Breitling
Får hem min Tudor 1926 41mm (Vit tavla/blå numrering) nästa vecka.

Någon med erfarenhet av denna? Funderar på om jag möjligen ska kasta mig över en Omega Speedmaster (2005) 39mm istället. Några pros/cons? 😀
 

BankAnden

Panerai
Stämmer, menade vinröda Metas dykaren :)
Ok 🙂 Ytterligare ett tecken att dom nu börjar stöka till det lite väl med namnen, lätt att missförstå.

Fine att alla heter Black Bay, men att ha en modell utan tilläggsnamn alls och en annan där produktnamnet består av storleken, tycker jag är svagt och sticker ju ut från alla övriga i BB-familjen.

Kan köpa namnet endast BB, om det ska stå för att vara originalet och revival-modellen, men siffrorna…näää
 

Urniss1

Cartier
2-Faktor
Ok 🙂 Ytterligare ett tecken att dom nu börjar stöka till det lite väl med namnen, lätt att missförstå.

Fine att alla heter Black Bay, men att ha en modell utan tilläggsnamn alls och en annan där produktnamnet består av storleken, tycker jag är svagt och sticker ju ut från alla övriga i BB-familjen.

Kan köpa namnet endast BB, om det ska stå för att vara originalet och revival-modellen, men siffrorna…näää
Verkligen så!
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Ok 🙂 Ytterligare ett tecken att dom nu börjar stöka till det lite väl med namnen, lätt att missförstå.

Fine att alla heter Black Bay, men att ha en modell utan tilläggsnamn alls och en annan där produktnamnet består av storleken, tycker jag är svagt och sticker ju ut från alla övriga i BB-familjen.

Kan köpa namnet endast BB, om det ska stå för att vara originalet och revival-modellen, men siffrorna…näää
Dykaren heter ju Black Bay och den andra Black Bay 36/41 osv 🤪 Men håller med.. borde särskiljas bättre.
 

Clockcurious

Breitling
Någon som sitter på mer info eller någon kännedom om Tudor Black Bay 58 (svart/blå) är tänkta att ”re-introduce” med T fit Clasp?
Och när i tiden i sådant fall.

Väl mött!
/ tack!
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Någon som sitter på mer info eller någon kännedom om Tudor Black Bay 58 (svart/blå) är tänkta att ”re-introduce” med T fit Clasp?
Och när i tiden i sådant fall.

Väl mött!
/ tack!
Det är nog ingen förutom Tudor som har den infon. Vi får hoppas att de nya släpp i höst även inkluderar en Bb58 med T-fit. Jag är dock inte så säker på det. Om de ska uppdatera spännet så tror jag att de kommer att uppdatera på alla modeller som just nu inte har T-fit.
 

Dennisf

Breitling
2-Faktor
Typiskt att dom ska höja priset min klocka som jag beställde för 2 månader sen kommer ju garanterat få betala det nya priset 🙈
 
Topp