• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gabriel90

Panerai
Vi dyker väl ner igen då… 🤩

IMG_3856.jpeg
Den där färgkombon är fan underbar !
 
  • Love
Reactions: 308

Raco

Breitling
  • Like
Reactions: 308

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Då kör vi dag 3 med denna, fortfarande osäker på dess lilla storlek.
IMG_0248.jpeg
Du behöver nog inte fundera på det mer om du inte nödvändigtvis vill ha en väckarklocka på armen. Den där är tveklöst åt det större hållet på dig. Närbild ger ofta lite överdriven känsla av storlek men skulle du ha större kommer ju bandhornen sticka utanför armen. En annan bra regel för att det skall se bra ut tycker jag är att man bör se en eller par länkar på varje sida uppifrån innan länken böjer av helt. Så denna blir bra på dig o absolut inte för liten. Enjoy!
 

uran

Omega
Du behöver nog inte fundera på det mer om du inte nödvändigtvis vill ha en väckarklocka på armen. Den där är tveklöst åt det större hållet på dig. Närbild ger ofta lite överdriven känsla av storlek men skulle du ha större kommer ju bandhornen sticka utanför armen. En annan bra regel för att det skall se bra ut tycker jag är att man bör se en eller par länkar på varje sida uppifrån innan länken böjer av helt. Så denna blir bra på dig o absolut inte för liten. Enjoy!
Diesel har ett par riktigt schyssta modeller annars!
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Bra artikel om nya FXD modellerna - Jag är rejält sugen på Chronon

Såg att FXD Alinghi fanns på @Nymans Ur 1851 Västerås . Tolkade det som att denna inte var tingad. Skynda och fynda ifall någon var intresserad :D
IMG_3465.jpeg
 
Topp