• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tokka

Panerai
2-Faktor
Grym leverans idag, perfekt tajming innan prishöjning.

Tusen tack till @rambo_amadeus för förmedling av klocka.

IMG_0318.jpeg
IMG_0319.jpeg
Stort grattis!
 

Viktor887

Breitling
Tänkte köpa en BB54, men verkar inte hitta de nånstans? Ser helst att jag köper en beggad och sparar ~10k än plockar ut en ny. Varför finns det inga ute till försäljning? Kollat eBay och dylikt flera veckor i streck och hittar bara för MSRP... BB58:an hittar man ju lätt för 28-32k utplockad för ett år sen.
 

G.Clooney

Cartier
Tänkte köpa en BB54, men verkar inte hitta de nånstans? Ser helst att jag köper en beggad och sparar ~10k än plockar ut en ny. Varför finns det inga ute till försäljning? Kollat eBay och dylikt flera veckor i streck och hittar bara för MSRP... BB58:an hittar man ju lätt för 28-32k utplockad för ett år sen.
Den är ju ganska ny
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Tänkte köpa en BB54, men verkar inte hitta de nånstans? Ser helst att jag köper en beggad och sparar ~10k än plockar ut en ny. Varför finns det inga ute till försäljning? Kollat eBay och dylikt flera veckor i streck och hittar bara för MSRP... BB58:an hittar man ju lätt för 28-32k utplockad för ett år sen.
BB58 har funnits ett tag och BB54 är ganska ny. Varför skulle du spara 10K bara för att den begagnad?

Finns 58 st till salu på Chrono24, de billigaste runt list. Du kommer knappast hitta en för 32K den närmsta tiden
IMG_3792.jpeg
 

NielsDahl

Breitling
Er der måske en der har en Rolex / Tudor 6248-20 jubilee lænke? Jeg har et Prince date day ref 94613 men lænken er meget slidt! Min AD skal have 5.000 DKK for en ny lænke og det synes jeg er meget dyrt for en guldbelagt jubilee.

Måske heldet er med mig og en af jer har en til en god pris?

I får lige et billede af uret også - dog på en AM lænke…😉
 

Bilagor

  • 8BD7A483-2C07-45FC-BC9A-24FA4F45A040.jpeg
    8BD7A483-2C07-45FC-BC9A-24FA4F45A040.jpeg
    392.7 KB · Visningar: 14

G.Clooney

Cartier
Er der måske en der har en Rolex / Tudor 6248-20 jubilee lænke? Jeg har et Prince date day ref 94613 men lænken er meget slidt! Min AD skal have 5.000 DKK for en ny lænke og det synes jeg er meget dyrt for en guldbelagt jubilee.

Måske heldet er med mig og en af jer har en til en god pris?

I får lige et billede af uret også - dog på en AM lænke…😉

(Allmän fråga)

Säljer även AD's i Sverige länkar till dessa?
Även till en 76213?
För den länken jag har till min Date+Day är lika sliten som din.
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Trevlig helg,
Var och hämtade ut min P39 igår, efter att ha fått beskedet i veckan om att den hade kommit. Veckan var lång då det blev lite övertid med leverans och utskick av handlingar.
Men 11 månaders väntetid markerar det även min tid på det nya jobbet som har gått.

Efter två glas champagne senare och lite småsnack så lättnade jag på garden och tog upp plånboken. Därmed 50k fattigare. Nymans ur var vänliga nog att låta mig betala för priset som var innan höjningen. Och hjälpte mig med stort tålamod för att justera länken så att den satt bättre, men ytterligare mikrojustering med T-fit så satt den till slut - perfekt!
Nu blev jag grymt nöjd över hur skönt den faktiskt satt på handleden. Min största oro var ju claspen som kunde hamna konstigt i min smala handled på 16,5 cm. Claspen hamnade centrerat, som jag hade önskat. Och nu kan jag själv fritt mikrojustera T-fit efter behag, och anpassa till värmen och väder i princip med millimeters precision.

Skål på er, helgfirare.
 

Bilagor

  • IMG_3071.jpeg
    IMG_3071.jpeg
    637 KB · Visningar: 16
  • IMG_3072.jpeg
    IMG_3072.jpeg
    360.8 KB · Visningar: 16

Viktor887

Breitling
BB58 har funnits ett tag och BB54 är ganska ny. Varför skulle du spara 10K bara för att den begagnad?

Finns 58 st till salu på Chrono24, de billigaste runt list. Du kommer knappast hitta en för 32K den närmsta tiden
IMG_3792.jpeg
Visste inte att den släpptes detta år... Det förklarar en del. Tänkte jag kunde köpa en 1-2 år gammal för att spara ~10k. Får väl leta vidare, kanske blir en 58 trots allt då...
 
Topp