• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Otroligt fin den där! hexagon

Hur upplever du luggarna än så länge? Jag är bra sugen på klockan men ställer mig en aning tveksam till konceptet med fixed lugs. Ska tilläggas att jag inte är den största förespråkaren av natoband, vilket såklart kan vara en anledning till min skepsis.
Bandet man får med blir lite mjukare efter en kort stund. Inte så tokigt. Tänkte testa ett gummi idag. Tror att Ericas MN strap är skönast. Klockan väger lite och sitter klistrad på armen. Inte stört mig på fixed luggarna ännu. Gillar den som den är. Men visst det blir inget strapmonster.
 

J.W

Omega
2-Faktor
På väg in till jobbet och busar till det med Tudor fredag 🥳
 

Bilagor

  • 20230908_062426.jpg
    20230908_062426.jpg
    429.3 KB · Visningar: 10

uran

Omega
Otroligt fin den där! hexagon

Hur upplever du luggarna än så länge? Jag är bra sugen på klockan men ställer mig en aning tveksam till konceptet med fixed lugs. Ska tilläggas att jag inte är den största förespråkaren av natoband, vilket såklart kan vara en anledning till min skepsis.
Skulle nog säga att om du är skeptisk är det inget för dig. Självfallet kan det ändras med tiden, men med fixed lugs blir det aldrig länk. Tanken är Nato o nylon i all evighet. En sportklocka med fokus på robusthet och enkelhet. Jag gillar ju tanken på det, speciellt när en av mina klockor släppte när jag hoppade från en klippa i somras något den aldrig gjort med fixed lugs hehe 😀
 
  • Like
Reactions: H21

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Bandet man får med blir lite mjukare efter en kort stund. Inte så tokigt. Tänkte testa ett gummi idag. Tror att Ericas MN strap är skönast. Klockan väger lite och sitter klistrad på armen. Inte stört mig på fixed luggarna ännu. Gillar den som den är. Men visst det blir inget strapmonster.
Tips: jag beställde ett nick mankey band till min FXD. Det var faktiskt ännu skönare än Erikas samt att det inte bygger under klockan.
 

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Uret har liten kampanj på en gäng utvalda Tudors tydligen, som finns på lager:
Rea på Tudor, vem kunde ana att vi skulle se det….🤪
 

General

Breitling
Idag kom denna skönhet hem!
Tudor 1926 41mm 2023 (91650-0005).

Förutom Black Bay modellerna är denna helt klart favoriten av Tudor. Vad tycker ni?
 

Bilagor

  • 4C9AB3B5-8DD0-462C-946A-F0A022658729.jpeg
    4C9AB3B5-8DD0-462C-946A-F0A022658729.jpeg
    254.7 KB · Visningar: 10
  • 68EFDA03-174D-4757-B4A2-52BB9C056F63.jpeg
    68EFDA03-174D-4757-B4A2-52BB9C056F63.jpeg
    220.8 KB · Visningar: 9
  • 2F274991-4772-4743-B27F-0CABD79B7C4B.jpeg
    2F274991-4772-4743-B27F-0CABD79B7C4B.jpeg
    198.2 KB · Visningar: 11

H21

Omega
2-Faktor
Bandet man får med blir lite mjukare efter en kort stund. Inte så tokigt. Tänkte testa ett gummi idag. Tror att Ericas MN strap är skönast. Klockan väger lite och sitter klistrad på armen. Inte stört mig på fixed luggarna ännu. Gillar den som den är. Men visst det blir inget strapmonster.
Tack för ditt svar! Du får gärna uppdatera med lite bilder när du hunnit testa ett par band. Jag är åtminstone väldigt nyfiken. Tycker som sagt att klockan helt klart har en usp och jag kan inte helt släppa tanken på klockan - med eller utan fixed lugs.
 

H21

Omega
2-Faktor
Skulle nog säga att om du är skeptisk är det inget för dig. Självfallet kan det ändras med tiden, men med fixed lugs blir det aldrig länk. Tanken är Nato o nylon i all evighet. En sportklocka med fokus på robusthet och enkelhet. Jag gillar ju tanken på det, speciellt när en av mina klockor släppte när jag hoppade från en klippa i somras något den aldrig gjort med fixed lugs hehe 😀
En länk blir det givetvis inte med fixed lugs men hade varit trevligt med lite fler valmöjligheter - exempelvis gummi etc. Ska tilläggas att jag aldrig ägt en klocka med fixed lugs så jag har inte stenkoll på vilka möjliga after market alternativ som finns.

Förstår helt klart att det finns en uppsida med fixed lugs också. Hoppas att du hittade klockan! Känns spontant som en riktig mardröm…
 

uran

Omega
En länk blir det givetvis inte med fixed lugs men hade varit trevligt med lite fler valmöjligheter - exempelvis gummi etc. Ska tilläggas att jag aldrig ägt en klocka med fixed lugs så jag har inte stenkoll på vilka möjliga after market alternativ som finns.

Förstår helt klart att det finns en uppsida med fixed lugs också. Hoppas att du hittade klockan! Känns spontant som en riktig mardröm…
Kort mardröm som tur var. En vänlig italienare plockade upp den några meter ner. 😀
 
  • Love
Reactions: H21

Back

Vacheron
2-Faktor

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Måste prova en P39. Snygg som fan men jag är lite av den gamla skolan som vill ha lite tyngd i analoga klockor. Kanske en vanesak såklart. Och en keps har du tjatat till dig oxå. Går bra nu. 😁
Jag var väldigt skeptiskt inställd till den låga vikten och avfärdade P39 efter första gången jag fick testa den i butik. Men nu tycker jag att den är en grym klocka! Snygg och bärs riktigt skönt på handleden.

Haha kepsen fick jag utan att ens fråga vid ett tidigare köp. Bara tacka och ta emot 😁 Rätt schysst keps ändå.
 

Fortan

Breitling
2-Faktor
Hej,
Tänkte kolla vad ni tycker ang. Tidsavvikelser, har en Tudor Black Bay från -19 som går -6 s/d jämt och fint. Tycker ni de är något man ska rucka den för eller är de bara att gilla läget? 😀
 
Topp