Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker inte riktigt den flyger. Blir för fyrkantig look för kronan är för bred/sticker ut för mycket. Diametern är kanske rätt (jag tror den kunde ara lite större för att få rätt proportioner) men den skulle vara smalare för att riktigt efterlikna en Big Crown. Tycker den lite för lilla (för min smak) orginalkronan ser bättre ut än denna.Precis vad jag funderade på tidigare:
Möjligt kronan är lite hög men ändå bättre i min värld. Gillar även visarna och bandet. Blir skön vintagekänsla som inte känns så stel som den är original.Tycker inte riktigt den flyger. Blir för fyrkantig look för kronan är för bred/sticker ut för mycket. Diametern är kanske rätt (jag tror den kunde ara lite större för att få rätt proportioner) men den skulle vara smalare för att riktigt efterlikna en Big Crown. Tycker den lite för lilla (för min smak) orginalkronan ser bättre ut än denna.
Har du läst mängder med trådar så bör det vara ett stort problem.Några som har koll på hur stort problem pelagos 42 har med lumen? läst mängder av trådar globalt om lumen lossnat på flerklar klockor. Pelagos 39 verkar inte lida av samma dock. Lite sugen på blåa 42 men blir lite avskräckt när jag läste om lumen
Nu blev jag plötsligt väldigt sugen på en 54a Frågan är hur pass svårt det är att hitta visare och krona som man kan modda klockan med. Ett annat problem blir dock att den lär bli återställd vid första servicetillfälle.Precis vad jag funderade på tidigare:
Bara att köra den på ett band i vintagestil lär göra en stor skillnad. Förstår mig inte på originalgummit, hur det skulle matcha vintagflörten som klockan i grunden är.Nu blev jag plötsligt väldigt sugen på en 54a Frågan är hur pass svårt det är att hitta visare och krona som man kan modda klockan med. Ett annat problem blir dock att den lär bli återställd vid första servicetillfälle.
Ja tyvärr, bara googla va sjukt sugen på denna innan ja läste det. Men antar att de fixar problemet med tiden.Har du läst mängder med trådar så bör det vara ett stort problem.
Jag har aldrig hört talas om det.
Har en, inga problem med den alls. Kanske något de första årgångarna bara som du är inne på? Min är från 2020.Ja tyvärr, bara googla va sjukt sugen på denna innan ja läste det. Men antar att de fixar problemet med tiden.
Googlar man har även de nyare samma problem, de kom en ny bezel men även den verkar vissa ha tappat . Lite frustrerande då det är en av mina tudor begär utöver min 39a.Har en, inga problem med den alls. Kanske något de första årgångarna bara som du är inne på? Min är från 2020.
Min pelagos är från 2014. fortfarande all lume kvar.Googlar man har även de nyare samma problem, de kom en ny bezel men även den verkar vissa ha tappat . Lite frustrerande då det är en av mina tudor begär utöver min 39a.
Ganska schizofrent att svara sig själv, men några tillägg:Åter på länk!
Hur trivs du med Red Bullen?Ha en fin Tudor torsdag:
Lossnat som i ramlat av?Har du läst mängder med trådar så bör det vara ett stort problem.
Jag har aldrig hört talas om det.
Du frågar fel person.Lossnat som i ramlat av?
Ja, det finns bilder att googla. Har haft en LHD i många år och inte haft något problem. Händer det så är det något Tudor rimligtvis ersätter. Jag hade inte låtit det hindra från att äga en Pelagos.Lossnat som i ramlat av?
Finfint. Lätt rackare för att vara en kronograf. Testat originalbandet och ett blått gummi. Funderar på vad jag skall prova härnäst.Hur trivs du med Red Bullen?
Sorry!Du frågar fel person.
Jag har ju en LHD så jag var mer nyfiken. Samma erfarenhet som du. Min är uttagen 2019 och hittills noll lume-problem. Snarare min bästa klocka ever, se hyllning en bit uppJa, det finns bilder att googla. Har haft en LHD i många år och inte haft något problem. Händer det så är det något Tudor rimligtvis ersätter. Jag hade inte låtit det hindra från att äga en Pelagos.
Här hittar du blått pch svart (dock ej som senaste FXD-bandet).Nån som sett om det går att köpa FXD-liknande strap med kardborre, FAST I 20MM? …till min blåa BB58. Det är ju så sjukt coolt