• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som spanat in GMTn i skyltfönstret i Stockholmsområdet vid visit?
Är supersugen på den mörka tavlan men vill kanske inte vänta i flera månader och tänkte därför om någon hade skymtat den (ser att den säljs på forumet i spridda skurar men ingen just nu)

GMTn brukar finnas tillgänglig hos de flesta AD omgående. Ingen gigantisk efterfrågan på dem längre upplever jag.

Trevlig Tudor Torsdag på er!
IMG_0426.jpeg

Vänner, vilken storlek på mejsel passar Tudorlänkar? Gick förbi en AD som inte kunde ta emot min Rangerlänk pga den sitter på min 58’a.. 🙂 Kanske lika bra att lära sig själv nu!

GMTn brukar finnas tillgänglig hos de flesta AD omgående. Ingen gigantisk efterfrågan på dem längre upplever jag.
Ah grymt, tack för insikt!
en riktigt dum fråga (kanske), finns det fortfarande möjlighet till prutmån på 10% i denna värld trots inflation och annat hemskt?
förstår om du inte kan svara, är faktiskt mest nyfiken.

Vad är det för Rolex-tjafs? Har det smittat av sig till Tudor nu också eller har det varit sen gammalt?
Tydligen. Jag hade även med mig en lös Rolexlänk och den fixade de en till länkbit till utan problem.. Visserligen hade jag klockan i fråga på handleden men kanske ska återkomma imorgon med en lös Tudorlänk och se om det ger bättre lycka 😄

Gör ju en bara mer sugen att modifiera sin blackbay. Tycker rangerlänken göt sig bättre än originalet. Någon som har sett någon annan mer permanent modifiering? Skulle vara spännande att se hur den är med platt glas eller gudförbjude andra visare.🫣

Kör på tycker jag! Är din klocka och handled. Går ju att återställa om du ångrar dig 🤪

Sen är den stora fråga: Ska man köra traditionellt Brushed/polished, eller Brushed? Jag är säkert trög, men fattar inte riktigt detta.
Måste man ha wristsize över 6,5 för att den ska funka med original T-fit claspen? Står så här på deras hemsida: Due to the longer size of the Tudor clasp, "no clasp" version will only fit if your wrist size is over 6.5".

Tillbaka
Topp