• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej @HerrKlein snyggt armband, vad är det för nåt?

Tack! Stämmer bra som ovan nämnde, det är Tudors egna.
Artikelnummer: 4328396

20240118_132858.jpg

Min 58:a är i princip perfekt på alla sätt och vis, till 99%! Det som saknas på OG är ju t-fit som återfinns på senare modeller. Den funktion lyfter ju lätt klockan till 100%
Jag har väntat och hoppats på att den svarta och blå ska uppdateras med denna funktion men ger väl snart upp. Funderar på att göra som en del andra gjort och skaffa en rangerlänk. Fråga, någon som vet om det går att bara byta claspen från ranger länken till 58:ans länk eller är det byte av länk i sin helhet som gäller?
På tal om det, ingen som har erfarenhet av Steel-refs extension? Har en hel del positiva omdömen på deras sajt (vad nu det är värt..). Men även Adrian på Bark & Jack verkar gilla den:

Är här någon i tråden som jämfört Black Bay Chrono med Zenith Chronomaster Sport?
Har fått för mig att jag måste ha en ny chronograf. Dessa två är finalisterna.
Är fantastiskt nöjd med min Black Bay Chrono som är den klocka jag använder mest. Men har också varit väldigt intresserad av Chronomaster sporten, men har bara provat den i butik några gånger.

Det skiljer ju en del i pris mellan dom två, men om det är av mindre vikt så hade jag nog ändå lutat mer mot Zenith. Vilket kanske känns dumt att säga i Tudortråden.

Är fantastiskt nöjd med min Black Bay Chrono som är den klocka jag använder mest. Men har också varit väldigt intresserad av Chronomaster sporten, men har bara provat den i butik några gånger.

Det skiljer ju en del i pris mellan dom två, men om det är av mindre vikt så hade jag nog ändå lutat mer mot Zenith. Vilket kanske känns dumt att säga i Tudortråden.
Tack för input.
Solklart spelar pris in. Zenithen kostar dubbelt upp, och lite till. Kanske är dumt att jämföra såpass olika prisklasser. Både ger dock samma vibbar, även om Zenithen känns och är mer förfinad och har ett urverk made in heaven. Sedan är såklart Tudors urverk riktigt vasst det med.
Får se om jag springer på handlare som har båda inne.
Mvh
Pear

Tack för input.
Solklart spelar pris in. Zenithen kostar dubbelt upp, och lite till. Kanske är dumt att jämföra såpass olika prisklasser. Både ger dock samma vibbar, även om Zenithen känns och är mer förfinad och har ett urverk made in heaven. Sedan är såklart Tudors urverk riktigt vasst det med.
Får se om jag springer på handlare som har båda inne.
Mvh
Pear
Oavsett så är det ju två trevliga pjäser! Men klart värt att prova dom hos AD.

Tillbaka
Topp