• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

51000 inlägg och 3 miljoner visningar. Det trodde du inte när du startade tråden @Ernesto 👏🏻✌🏻🥳
Det är lite i linje med när jag var på Nymans arrangemang på Grand Hotell innan pandemin, vi stod avslappnat kring ett bord och olika Tudors gick runt så alla fick se och känna. Det var som att åka tillbaka tjugo år när man satt på jobbmöte, krogen etc och folk vågade räcka sin klocka över bordet.
Kort sagt, Tudors är lagom dyra.
Visst, det händer även idag att någon avslappnat räcker över någon klocka på ett möte så att man får titta men inte i offentliga miljöer som förr.

Fortsätter gårdagens Tudor tema med Tudor idag med. Kul med klocka som är lika gammal som en själv nästintill på dagen!
1000000622.jpg

Är det möjligtvis någon som har prövat länk från första generationen BB36 på nya BB36? 🤔

19mm luggbredd och 44mm lug to lug på båda generationerna och förhoppningsvis snarlika ändlänkar samt placering av springbars.

Är lite sugen på att köpa oem tudor oyster till min nyare BB36 men känns dumt att chansa.

Kanske någon som har en oem eller Uncle Seiko länk till första generationen att sälja så jag kan jämföra passform?

Inför W&W, så sitter jag här och hoppas att Tudor släpper något dykaraktigt i stål, med vita index och någon rolig färg på tavla och/eller ring. Känner mig något frustrerad över hur Tudor fullkomligt dykt ned i antingen gilt, fejk-patina, alternativt fullt ut modernt (titan) eller experimentella lanseringar. Känns som det viktiga mellanläget - standard-dykare i stål, med "normala" tavlor och index helt lagts åt sidan.

Nu ser vi också att det är ett få märken med krympade försäljning 2023, samt tappade marknadsandelar. Att inte ens ha en standard dykare med svart tavla och vita index i stål är enligt mig en rejäl vurpa.

Som exempel nedan och håller mig till stål-dykare, för att göra det lite enkelt för mig och ovanpå det har vi brons, silver, guld, keramik, titan = en helt vanlig jäkla stålsub är en udda fågel hos Tudor. Haha, nu börjar jag låta bitter, så jag slutar skriva.

Black Bay
Röd -gilt dial
Svart - gilt dial samt gilt-dial+ring (ja ja, den senare kanske är TT, men utan länken anser jag det vara mer av stål-erbjudandet)
Blå - standard vit/vitguld

BB58
Svart - gilt dial samt gilt-dial+ring
Blå - standard vit/vitguld

BB54
Svart - gilt dial

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp